  • 31. Data: 2014-11-27 09:28:47
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: <6...@7...092847.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w
    <news:Pine.WNT.4.64.1411262337240.132@quad>:

    > Znak poziomy NIE określa pierwszeństwa.
    > Wyznacza jedynie pas ruchu.
    > Pierwszeństwo pasa ruchu jest *pośrednie* i określa je ustawa.
    > Dalej już z górki.

    > Sprawdzenia co tam minister wymłodził.
    > Konkretnie, że w tym przypadku sam ZNAK (a nie odesłanie do ustawy)
    > określa pierwszeństwo.

    > Warunek - on musi tam być.
    > Nie było o tym mowy (w odróżnieniu od A-7), a to IMO "sprawia różnicę".

    Jest, nie jest, ale stanowi co następuje:
    "...stosuje się przed skrzyżowaniem z drogą będącą podporządkowanym *wlotem*
    jednokierunkowym z prawej strony, *którym jest w szczególności łącznica*
    *lub inna droga kończąca się pasem włączania*

    --
    'Tom N'

  • 32. Data: 2014-11-27 13:48:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2014, 6...@7...092847.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news
    >
    > Jest, nie jest, ale stanowi co następuje:

    No i stanowi.
    Jak to przepis (a zobowiązani stosują się LUB NIE).
    Autor jednak o tym znaku nie wspomniał.
    Mowa więc była o dojeździe BEZ takiego znaku (za to z A-7).

    > "...stosuje się przed skrzyżowaniem

    No i co z tego, jak nie zastosowano?
    Już kiedyś pytałem - czy za taki numer (nowe oznakowanie lub nowa
    droga niezgodna z rozporządzeniami) można komuś dać mandat tudzież
    "forwardować" madat otrzymany przez kierującego - wyszło, że nie.
    A obowiązują te znaki które stoją, nie te które "powinny i mają
    prawo" stać.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2014-11-27 15:48:14
    Od: <7...@3...154814.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

> [...]

    > "forwardować" madat otrzymany przez kierującego - wyszło, że nie.
    > A obowiązują te znaki które stoją, nie te które "powinny i mają

    Brak znaku nie zmienia *wlotu*...

    "skrzyżowaniem z drogą będącą podporządkowanym *wlotem*
    jednokierunkowym z prawej strony, *którym jest w szczególności łącznica*"

    I wreszcie "ustąpienie pierwszeństwa" -- jaka jest definicja i dlaczego nie
    ma komu ustępować, gdy są wyznaczone pasy?

    "A sie rozpędza, a B raczej zwalnia, bo zaraz będzie łuk. Naturalnym więc
    odruchem jest wjechanie za A, a nie pchanie sie przed niego"

    --
    'Tom N'

  • 34. Data: 2014-11-27 17:12:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Znak poziomy NIE określa pierwszeństwa.
    > Wyznacza jedynie pas ruchu.
    > Pierwszeństwo pasa ruchu jest *pośrednie* i określa je ustawa.
    > Dalej już z górki.

    No to daj z tej górki i powiedz jasno jaka jest Twoja opinia w tej sprawie,
    bo cały czas motasz.

  • 35. Data: 2014-11-27 21:01:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czytając Wasze wypowiedzi nasuwa mi się jeden wniosek:
    w opisanej sytuacji jest kilka różnych podejść do tematu, a każdy ma
    przecież czas na zastanowienie. Co innego na drodze, gdzie nie ma czasu
    na analizę niuansów przepisów.
    Ja bym obstawiał, że jednak wjeżdżający z A4 na S1 mając znak "ustąp
    pierwszeństwa" powinni go ustąpić WSZYSTKIM na S1. Jakoś mnie nie
    przekonuje, że automagicznie nabierają pierwszeństwa na prostej, jak się
    już łuk wjazdowy skończył.
    Jacek

  • 36. Data: 2014-11-27 21:05:09
    Od: <2...@8...210509.invalid> (Tom N)

    Jacek w

> [...]
    > pierwszeństwa" powinni go ustąpić WSZYSTKIM na S1. Jakoś mnie nie
    > przekonuje, że automagicznie nabierają pierwszeństwa na prostej, jak się

    No to odpowiedz na czym polega ustąpienie pierwszeństwa...

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2014-11-27 21:08:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-27 21:01, Jacek wrote:
> [...]
    > w opisanej sytuacji jest kilka różnych podejść do tematu, a każdy ma
    > przecież czas na zastanowienie. Co innego na drodze, gdzie nie ma czasu

    Na drodze bez analizy, to każdy jedzie swoim pasem i jak go zmienia to
    ustępuje pierwszeństwa temu, który już na nim są.

> [...]
    > pierwszeństwa" powinni go ustąpić WSZYSTKIM na S1. Jakoś mnie nie
    > przekonuje, że automagicznie nabierają pierwszeństwa na prostej, jak się

    No to teraz zastanów się gdzie się kończy skrzyżowanie;)

    Shrek.

  • 38. Data: 2014-11-27 21:12:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Ja bym obstawiał, że jednak wjeżdżający z A4 na S1 mając znak "ustąp
    > pierwszeństwa" powinni go ustąpić WSZYSTKIM na S1.

    Czyli jadący po autostradzie też ma prawo staranować Cię na Twoim pasie
    wyjazdowym?

    > Jakoś mnie nie przekonuje, że automagicznie nabierają pierwszeństwa na
    > prostej,

    Nie nabierają pierwszeństwa, tylko jadą dalej swoim pasem nie wykonując
    żadnego manewru, czyli o żadnym pierwszeństwie lub jego braku nie ma mowy.

  • 39. Data: 2014-11-27 21:18:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości grup

    > Ja bym obstawiał, że jednak wjeżdżający z A4 na S1 mając znak "ustąp
    > pierwszeństwa" powinni go ustąpić WSZYSTKIM na S1.

    Źle.
    Może przekona Cię taki wpis:
    http://www.prawko-kwartnik.info/autostrada.html

    Cyt:
    "WJAZD może odbywać się poprzez pas włączania - wtedy zgodnie ze znakiem A-7
    ustępujemy pierwszeństwa na całym skrzyżowaniu pojazdom zbliżającym się do
    nas drogą z pierwszeństwem przejazdu.
    Obszar tego skrzyżowania wyznacza linia krawędziowa P-7a (ciągła, której
    przekraczanie jest zabronione) i linia krawędziowa P-7b (przerywana, która
    umożliwia już zmianę pasa z ustępowaniem pierwszeństwa).
    Pas rozbiegowy (włączania) może czasem łączyć się płynnie z pasem zjazdowym
    z drogi z pierwszeństwem - wtedy na całej ciągłości linii krawędziowej
    (oddziela inną jezdnię) ustępujemy pierwszeństwa.
    Linia krawędziowa może przechodzić w linię zwykłą przerywaną P-1 - od tego
    momentu kończy się skrzyżowanie a ewentualną zmianę pasa robi się zgodnie z
    przepisami o zmianie pasa ruchu."

    I wszystko chyba jasne.

  • 40. Data: 2014-11-27 21:29:18
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-27 21:08, Shrek wrote:

    > Na drodze bez analizy, to każdy jedzie swoim pasem i jak go zmienia to
    > ustępuje pierwszeństwa temu, który już na nim są.

    > No to teraz zastanów się gdzie się kończy skrzyżowanie;)

    No wlasnie, gdzie? Wg mnie caly ten kawalek jest skrzyzowaniem. A nie
    tyle co ciaglej linii.

    A jesli nie to gdzie niby jest to skrzyzowanie i jakie sa jego granice?

    --
    mk4