  • 21. Data: 2010-01-09 11:20:58
    Temat: Re: Kto doradzi linuksiarzowi?
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hi88k8$2k3$1@news.onet.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:

    > Sorry, ale właśnie to jest największa zmora, a nie zaleta tzw.
    > markowców. Nie znam notebooka, w którym nie należy sformatować dysku i
    > zainstalować system z ''normalnej'' płyty.

    Ogryzki?

  • 22. Data: 2010-01-09 16:52:58
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-08 22:38, Janko Muzykant wrote:
    > Oj, chyba nie wiesz, co w marketach puszcza filmy (albo tam za ekranem w
    > kiosku ruchu).

    Owszem, nie interesuję się tym. Ale jakie kompy masz w marketach? Markowe
    delle czy thinkpady? Oj wątpię.

    > Sorry, ale właśnie to jest największa zmora, a nie zaleta tzw.
    > markowców. Nie znam notebooka, w którym nie należy sformatować dysku i
    > zainstalować system z ''normalnej'' płyty. Nie znam też człowieka, który
    > po czymś takim nie powiedział ''ale jaja, jaki mam szybki komputer''. A
    > robię to kilkanaście lat (no dobra, już coraz mniej).

    Ale patrzysz na nasze podwórko. Tutaj królują składaczki i minimalne
    konfiguracje. Nikt nie kupuje markowego gniota za większe pieniążki.
    Jedyne co to jak robisz to w jakimś apollo to masz wybrany przez zenka z
    zaplecza zestaw klocków, przez innego składany, a jak brakuje jakiejś
    części to nawet podmieni na taką o zbliżonej cenie. System dostajesz goły.
    To są budżetowe założenia.

    Owszem zdarzają się produkty niby markowe, a z napchanym softem
    spowalniającym. Przykładowo wszelkie smartfony z lokalizacją. Tego się nie
    da używać. Jedyna różnica jednak w tym, że platforma sprzętowa jest ta
    sama, bo angielska wersja często działa jakieś sto razy lepiej.

    > Odpowiadam prosta - żadnych aktualizacji nie wyrżnąłem z wyjątkiem
    > mediaplayer, ie7/8, dotnet, i kilku pomniejszych opcjonalnych rzeczy.

    I nie pyszczy przy aktualizowaniu, że nie ma tego i tamtego? A jak chce
    zaaktualizować coś co mu się w pale nie mieści, że tego nie ma?

    > Ano nie odnawia. Nie są tylko wyrwane, ale oznaczone do ''niebytu''
    > przez nlite. Chodzi o takie sprawy jak wymienione wyżej plus OE,
    > narzędzia webowe i podobne śmieci z program files (które nota bene już i
    > tak nie działają, bo ms olał je). Nic się też nie strzępi. Aha, jedyną
    > rzeczą, która to burzy jest sp3 (kompilację mam zrobioną z sp2). Ale nie
    > ma tam nic, co do życia potrzebne, a system nieco puchnie.

    Czyli jak widzisz jednak są problemy. Mniejsze czy większe.
    I widzisz - Ty masz czas, masz chęci i ochotę. Większość nie ma wiedzy
    nawet w temacie. Ja sam np olałem. Uznałem że system nie jest sprawą do
    poświęcania swojego życia ku temu i czasu. Minimum rżnięcia zrobiłem, to
    co chciałem postawiłem i mam spokój na dłuższą chwilę. Nawet mam
    znienawidzonego przez Ciebie acrobat readera, a to z prostego powodu - bo
    foxit jakkolwiek jest szybki i fajny to drukować nie potrafi, a niestety
    zdarza mi się często siedzieć w papierach.

    > A w moim przypadku nie. Zresztą jak by mi to było potrzebne, to odpalę
    > jeden z wirtualnych systemów, na jednym mam takiego ''xp po bożemu''.

    No to jak widać masz sposób, znowu poświęcasz więcej czasu na to.
    Rozwiązanie może słuszne, ale nie dla przeciętnego kowalskiego.

    > A zajmuje się naprawdę wieloma rzeczami - od oprogramowania muzycznego
    > (olbrzymia ilość różnych rzeczy), przez video i kodowania, programów
    > narzędziowych do elektroniki po programy do księgowości. Wszystkie
    > jednorazowe sprawy wrzucam w wirtuala, częściej używane w thinstala.

    Wiem, wiem, mówiłeś mi o tym wiele razy. Ja tam wciąż wolę jeden, wielki,
    syf-image.

    > No to niech sobie będą, nigdy na takie nie wlazłem, nawet przypadkiem.

    Czasem niestety musisz. Mnie najbardziej denerwują wszelkie
    app-installery, które wymuszają na Tobie badzIEwie bo inaczej nie idzie
    pobrać jakiejś głupiej łatki. Dell ma takie coś na stronie, i jak sobie
    klikniesz źle to nagle wszędzie przy pobraniu bryzga śmieciem. A strony
    bankowe to już klasyka śmieciownictwa. Niektóre wciąż są IE-friendly only.

    > U mnie html jest praktycznie izolowany z systemu w thinstalowanym tb i ff.

    No i dlatego będą problemy wszędzie tam, gdzie ktoś cokolwiek z nim zrobi.
    A robi się tak czasem. Chociażby helpy to ordynarne htmlki. Tyle że proste
    bo generowane.

    > Vista mnie obejdzie, siódemka najprawdopodobniej też. Następny system
    > chyba niestety już nie ze względu na brak wsparcia dla xp kluczowych
    > aplikacji. Na razie problem... najwcześniej za trzy lata.
    > Być może wyemigruję wtedy na linuxa, skoro i tak przesiadka czeka...

    Pod linuksem nie ma photoshopa i nawet czegokolwiek co mogłoby mu lizać
    kursorek w cień. Zniesiesz takie ograniczenie? Osobiście lubię linuksa za
    pomysły i za często fajne podejście, ale jako desktop albo w niektórych
    dystrybucjach windzieje do przesady, albo jest niedorobiony, nieprzyjazny
    i wręcz nieintuicyjny. Liczba czasu jaką trzeba poświęcić na utrzymanie
    systemu często jest zatrważająca.
    Za to uwielbiam linuksa jako serwer, jego konsolę i wiele fajnych rzeczy.
    Część z nich da się ukraść do windowsa, część niestety nie. Dlatego jestem
    mniej więcej po środku tego - używam dwóch.

    > Kiedy wychodzę z domu wyłączam prąd. Takie zboczenie może, powodowane
    > oglądaniem spalonych ogniem zasilaczy i mieszkaniu w pod drewnianym
    > strychem.

    Kiedyś podczas studiów pojechałem na wakacje i dosłownie chwilkę po moim
    wyjeżdzie brakło prądu, a wspólokatorzy przez dobre dwa tygodnie dzień i
    noc słuchali całkiem głośno pierwszego z zakresu radia. Gdy przyjechałem i
    się rozpakowywałem to słyszałem jak wracają do domu i przez drzwi mówili
    do siebie: "Ty, myzyki chyba nie ma?", "nie ciesz się, bo jak znów prądu
    nie ma to się może przestawi na radio maryja...". :)

    > Ja się nie cofam, ja tam trwam od 12 lat (a właściwie 20, od czasu NC,
    > gdyż to jest główne moje ''gui'', dziś TC). I nie żal mi bynajmniej
    > marnujących się zasobów. Prawdopodobnie nigdy nie przejdę na inny
    > interfejs, bo na razie nikt nie stworzył nic lepszego.

    No właśnie, tu akurat racja. Sam używam od 16 lat kolejnych *c. Najpierw
    NC, później FC, teraz TC, MC i wciąż FC. Jak widać nawet druga literka się
    nie zmieniła ;) hihi :)
    Jak lubisz oldskul to zainteresuj się właśnie FC (file commander). Od
    niedawna jest w wersji dla win, win64, linuksa no i oczywiście dla OS/2.
    Autor do dziś rozwija ten program i naprawdę jest świetny, wciąż tekstowy :)

    > No i tu jest szkopuł - ja potrafię, Ty nie.

    Mimo Twojej dumnej wypowiedzi odpowiem Ci że zupełnie się mylisz.
    To nie jest kwestia potrafienia, tylko kwestia czasu. Od tamtej chwili
    miałem cztery różne komputery. Zupełnie różne. Ten który mam teraz też
    jest "tymczasowy" i jak tylko wypatrzę coś co nie będzie miało poważnych
    problemów w działaniu to zmienię. Póki co jak przeczytałem szczęśliwe
    wypowiedzi tych, którym bez powodu zdychają i7 to sobie dałem na
    wstrzymanie z zmianami. Narazie.
    Trzeba było po prostu zmienić założenia.

> [...]
    > Kilka osób i tu piszących widziało proces instalacji XP przeze mnie.
    > Wsadzasz płytę, klikasz dokładnie jeden raz, po 15 minutach stoi system.
    > Uruchamiasz bata, po minucie stoją przeglądarka, tc i kilka pomniejszych
    > narzędzi, całość skojarzona, posprzątana. Potem wpisujesz jeszcze
    > numerek, uruchamiasz WindowsUpdate, by pościągać najnowsze łaty i
    > gotowe. Żadnego układania od początku. W godzinę mogę sklonować swoje
    > środowisko pracy na nową maszynę, ale naprawdę sklonować, a nie używać
    > tej systemowej parodii do przenoszenia ustawień.

    Ależ doskonale wiem o czym piszesz. Wierz mi, że w czasach OS/2
    przenosiłem system dobre kilkadziesiąt razy. System z wszystkim. Całą
    jedną komendą z poukładanymi parametrami tak żeby jeszcze je pamiętać
    lepiej ;)
    Na win - nie mam ochoty tracić czasu. Mam wrażenie że i tak sporo o nim
    wiadomo dzisiaj więcej niż kiedyś, ale wciąż to produkt zamknięty i nie
    mogę wygrzebać zmiany kilku małych detali :)
    Ok, ale mniejsza z tym.

    Proponuję FUT na priva.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 23. Data: 2010-01-09 17:51:53
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-09 11:54, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Czy laptop za 9-10 tys jest w takim razie tani? Bo tam taki sam śmietnik
    > jest jak na sprzęcie budżetowym.

    Tu nie chodzi o taniość :)
    Swego czasu mogłeś kupić najtańszego i7 za tyle i śmietnik miał podobny.
    A jak to jest dell to śmieci gratis masz chyba w dowolnym modelu.

    > Korzystam z transportu jabber<>GG na serwerze i jest OK. Że to nieładnie
    > to akurat mam gdzieś - jakby ich aplikacja dała się używać, to by nie
    > było problemu.

    Też chwilkę tak korzystałem, ale kulejące transporty mnie zbyt bardzo
    denerwowały. Zresztą szybko przekonałem się, że nie potrzebuję icq, gg,
    irca, aim, translatora i pogodynki. Założenia śliczne, ale końcowo nie
    dało się tego używać jakkolwiek.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 24. Data: 2010-01-09 19:49:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > Owszem, nie interesuję się tym. Ale jakie kompy masz w marketach? Markowe
    > delle czy thinkpady? Oj wątpię.

    To są maszynki ''jednofunkcyjne'' najczęściej, na wince albo czymś nie
    wiadomo czym, nigdy nie wiadomo co odtworzą, a czego nie ''bo tak''
    (kodek, bitrate rozdzielczość, dźwięk a nawet fps)

    > I nie pyszczy przy aktualizowaniu, że nie ma tego i tamtego? A jak chce
    > zaaktualizować coś co mu się w pale nie mieści, że tego nie ma?

    Nie pyszczy. Proponuje aktualizacje niektórych nieistniejących
    komponentów (jako opcje niekrytyczną), odhaczam i koniec.

    > Czyli jak widzisz jednak są problemy.

    Nie są. Robiłem kompilację w czasach sp2. Robiąc ją dziś zrobiłbym z
    sp3, byłoby to samo. Tylko mi się nie chce, bo system oparty na sp2
    pracuje znakomicie. Sp2, a sp3 to są praktycznie różne systemy, nie
    można im podmieniać elementów tak po prostu.

> [...]
    > foxit jakkolwiek jest szybki i fajny to drukować nie potrafi, a niestety
    > zdarza mi się często siedzieć w papierach.

    No to mi potrafi, a nawet przeszliśmy w wielu miejscach na foxita przede
    wszystkim by móc kopiować teksty (w ar często niemożliwe). Gdyby coś nie
    drukowało, w jednej głupiej firmie zajmującej się przepieprzaniem
    społecznych pieniędzy zadzwonili by do mnie w najbliższy poniedziałek
    pięć po siódmej.

    > No to jak widać masz sposób, znowu poświęcasz więcej czasu na to.

    Nie wiem, dlaczego tak się upierasz, że na coś poświęcam więcej czasu.
    Robię to wszystko właśnie po to, żeby czasu poświęcać jak najmniej, bo
    zabawa komputerem to nie moje ulubione zajęcie (zwłaszcza po piętnastu
    latach życia z tego).

    > Rozwiązanie może słuszne, ale nie dla przeciętnego kowalskiego.

    A to ja już nie mówię, że dla Kowalskiego.

    > Czasem niestety musisz.

    No ale nie musiałem do dziś. Jeden bank po ff nie chodził (trzy lata
    temu), olaliśmy go. Zresztą przecież ie6 u mnie działa tylko leży odłogiem.

    > Pod linuksem nie ma photoshopa i nawet czegokolwiek co mogłoby mu lizać
    > kursorek w cień.

    Gimp nie tylko liże kursorek, ale na dziś może zastąpić szopa we
    wszystkim poza profi drukiem. Wiem, bo przygotowywałem przepis na
    obróbkę 3D właśnie w gimpie ze względu na cenę owegoż. Sceptycznie do
    tego podchodziłem lecz po dniu kombinacji zobaczyłem, że jest to w pełni
    sprawne i działające oprogramowanie. Tylko nie chce mi się przechodzić
    nań, bo trzeba znowu nauczyć się kilku rzeczy. Klawiaturę w szopie i tak
    mam przemapowaną (80 komend, więcej nie wejdzie), gimpowi można
    przemapować identycznie więc tu nie problem. Jest tam za to kilka
    świetnych pomniejszych rzeczy, łącznie z fajnymi patentami na interfejs.

    Tak do gimpa jak do linuxa trzeba znaleźć powód przesiadki (jak ongiś do
    openoffice - powodem była obowiązkowa przesiadka z office2k z powodu
    wycofania ze sklepów). Jeśli chodzi o linuxa, celowałbym jak zwykle w
    zgrabną niszę czyli skompilowanego na swoje potrzeby Slaxa (albo coś
    podobnego).

    > Jak lubisz oldskul to zainteresuj się właśnie FC (file commander).

    Ale ja nie lubię oldskula tylko sprawne rozwiązania. Niektórzy chcą
    zastąpić koło dwunastokątem np. bo koło jest stare. Nie o to chodzi.
    TC jest najbardziej zgrabny i ma wtyczki do nagrywania cd, odzysku
    danych, naprawiania płyt, wbudowany podgląd podstawowych formatów i kupę
    innych rzeczy.

    > Mimo Twojej dumnej wypowiedzi odpowiem Ci że zupełnie się mylisz.
    > To nie jest kwestia potrafienia, tylko kwestia czasu.

    Oj, gadasz teraz jak XX. Napisałem, że instalacja trwa piętnaście minut,
    a przeniesienie środowiska pracy (kilkanaście większych programów) tyle,
    ile trwa transfer z pendrive. Normalne zainstalowanie jednego z tych
    programów to pół godziny nie raz. Dochodzą drivery z którymi nie ma
    takich sztuczek, antywirus i łaty, które już się tam same w tle ściągają.

    Postawienie systemu i dziesięciu programów typu office z poukładaniem
    całości to dniówka (a jak to są szopy różne to i dłużej) i chyba każdy
    może to tu potwierdzić.

> [...]
    > przenosiłem system dobre kilkadziesiąt razy. System z wszystkim. Całą
    > jedną komendą z poukładanymi parametrami tak żeby jeszcze je pamiętać

    Ale to się właśnie robi tak samo.

    > Proponuję FUT na priva.

    A ja zakończyć, bo gadanie o komputerach jest mi nudne :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2010-01-09 19:52:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Machowski pisze:

    > Płytki z systemem dołączają.

    No, czasem nie z systemem lecz obrazem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wow! dj'e będą miksować nie tylko hity, ale również evergreen'y!
    [pis.oryg.]/

  • 26. Data: 2010-01-09 19:55:15
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@b...nos>,
    Mikolaj Machowski nabazgrał:

    > Płytki z systemem dołączają.

    Co ma piernik do wiatraka?

    --
    Someday, people who know how to use computers will rule over
    those who don't. And there will be a special name for them:

  • 27. Data: 2010-01-09 19:59:22
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    l...@l...localdomain napisał:
    > W poście <hi88k8$2k3$1@news.onet.pl>,
    > Janko Muzykant nabazgrał:

    > Ogryzki?

    Płytki z systemem dołączają.

    m.
    --
    If you are going to rape, pillage and burn,
    be sure to do things in that order. P.J.Plauger

  • 28. Data: 2010-01-09 22:22:00
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    l...@l...localdomain napisał:
    > W poście <s...@b...nos>,
    > Mikolaj Machowski nabazgrał:

    > Co ma piernik do wiatraka?

    A sorki, jakoś przeczytałem "nie należy" jako "nie można" :)

    m.
    --
    Histories are more full of examples of the fidelity of dogs
    than of friends - Alexander Pope