  • Data: 2020-05-23 09:40:10
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 May 2020 23:41:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5ec7c3d3$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > Ktoś poza Chinami produkuje masowo LEDki?

    Cree, Nichia, Lumileds, i jeszcze troche - tylko do sprawdzenia, czy
    juz fabryk nie maja w Chinach.

    > Mnie wystarczają żarówki -- trzeba myśleć o zupełnie
    > nowych samochodach, z LEDkami wmontowanymi na stałe,

    Sa.

    > z BT5, USB itd... Żarówki, audioprzewody, CD -- to
    > przeżytki... Funkcjonowały i funkcjonują,

    Inaczej sie mysli, jak komus taka lampa LED padnie po gwarancji.
    I jak sobie policzy, ilez paliwa kosztowaly go te niewydajne zarowki
    :-)

    > ale nie warto pchać LEDek do reflektora zbudowanego pod
    > żarówki...

    Byloby warto, ale
    -zachowanie wlasciwosci wiazki jest trudne, i wiekszosc z tych
    zastepczych "zarowek LED" chyba tego nie robi,

    -nawet jak robi, to przepisy jakby zabraniaja,
    -checi do zmiany przepisow nie widac.

    > Owszem.

    > Owszem. Na dodatek z napędem elektrycznym.

    W spalinowych tez sa.

    https://www.youtube.com/watch?v=8Y3tkMD6Vew

    > Same LEDki też padają?

    Padaja. Im bardziej wysilone, tym czesciej.

    A w dodatku jasnosc im spada z wiekiem ...

    > Lampa permanentnie ;) ciągnie q dołowi...
    > Marnie widzę efekty...

    Ogolnie daja rade. Moze niekoniecznie na goraco.

    Mozesz przykleic na silikon czy klej Mamut.

    J.