  • Data: 2020-05-23 09:21:14
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 23 May 2020 03:11:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec5ccdc$0$555$6...@n...neostrada.pl
    ectrum-do-roslin-7936204927?fromVariant=8103993899

    > spektrum 380nm-840nm
    >
    > 380 nm to kres fioletu
    > 780 nm to kres czerwieni
    >
    > więc taka LEDka daje też podczerwień.

    Na to wyglada.

    > Ale widziałem na Allegro też takie, które dają
    > https://allegro.pl/oferta/lampa-do-roslin-led-150w-f
    ull-spectrum-grow-box-7982354068
    > ponoć tylko do 780 nm, choć grzeją się do 60°C...
    >
    > przedział o długości fali od 380 nm do 436 nm - fiolet,
    > przedział o długości fali od 627 nm do 780 nm - czerwony.
    > https://www.lenalighting.pl/kim-jestesmy/baza-wiedzy
    /575-widmo-promieniowania-widzialnego

    > Problem w tym, że rozkład światła żarowego ma specyficzny kształt:
    > http://www.wygasz.edu.pl/tl_files/materialy/filtry_w
    _astronomii/black_body_pl.jpg

    Ale LED to nie jest swiatło żarowe.

    W tych bialych LED stosuje sie luminofory, a te mamy opracowane na
    rozne kolory i rozne szerokosci prazkow.

    Ale 840nm ... rosliny to uzywaja ?

    > Nadal obstaję przy wybranych:
    > https://allegro.pl/oferta/4x-natynkowa-oprawa-led-pa
    nel-150cm-niemrugajace-7803707406
    > choć powstrzymuje mnie potrzeba zakupienia naraz aż 4 oprawców ze świetlikami...
    >
    > Do qchni jednak zamierzam dać tylko jedną taką -- 5 klm wystarczy w zupełności,
    > co stwierdzam po próbach z lampą dającą 806 lm. Jeśli wymiary 1500 na 75 na 25
    > są rzeczywiste, nikt z domowników nie zdoła zobaczyć świetlówki bez wspinaczki
    > a światła wystarczy w zupełności do usunięcia z qchni wszelkich mrocznych istot

    Nie rozumiem - czemu chcesz miec jasno i marnowac swiatlo na odbicia.

    > -- o ile to światło zostanie wsparte innymi źródłami... ;) Na noc można by dać
    > zdecydowanie mniej -- ale z jakiegoś powodu ściemnianie jest zabronione... ;)
    >
    > Nie można by było postawić czegoś pomiędzy ścianą 230 V i samymi LEDkami?
    >
    > Czegoś, co ograniczałoby prąd?... Takie światło, gdyby dawało się ściemniać,
    > byłoby doskonałe!!!

    Przeciez linkowales sciemniacze na 12V i chyba rozne zasilacze.
    Problem tylko w tym, ze w wybranej lampie ich nie ma.
    A zasilacz moze byc odporny na proby sciemniania :-)

    J.