  • 1. Data: 2009-11-23 22:29:30
    Temat: Kto chce tanie zdjęcia w formacie prawie A3 ?
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Zrobiłem sobie kalendarz A3 z własnych zdjęć w empikfoto.pl. Ponieważ
    robiłem coś takiego po raz pierwszy to trochę się obawiałem jak to
    wyjdzie tym bardziej, że zdjęcia przygotowywałem na laptopie (a jak
    wiadomo, matryce LCD w laptopach nie nadają się do obróbki zdjęć).
    Jednak efekt końcowy przeszedł najśmielsze oczekiwania - idealne kolory,
    super jakość, normalnie szczena mi opadła). Do końca listopada jest
    promocja i kosztuje to około 55zł czyli wychodzi 4,23zł za stronę A3 (12
    miesięcy + okładka) !
    Czyli jak ktoś chce sobie zrobić swoje najlepsze zdjęcia w większym
    formacie za bardzo małe pieniądze to polecam. Odetnie się mały pasek z
    kalendarium i z drugiej strony gdzie są dziurki na sprężynkę i voila !

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 2. Data: 2009-11-23 22:34:46
    Temat: Re: Kto chce tanie zdjęcia w formacie prawie A3 ?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > super jakość, normalnie szczena mi opadła). Do końca listopada jest
    > promocja i kosztuje to około 55zł czyli wychodzi 4,23zł za stronę A3 (12

    A jak to sie zamawia - to znaczy przez net a potem odbiór w sklepie, czy
    tylko stacjonarnie? Napisz proszę też w jakiej rozdzielczości zdjęcia trzeba
    im wysłać/zanieść?

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2009-11-23 23:10:52
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > A jak to sie zamawia - to znaczy przez net a potem odbiór w sklepie, czy
    > tylko stacjonarnie? Napisz proszę też w jakiej rozdzielczości zdjęcia
    > trzeba im wysłać/zanieść?

    Trzeba sobie pobrać EMPIKowy program do komponowania fotoksiążek i
    kalendarzy. Po skomponowaniu z tego programu albo wypala się płytkę,
    którą zanosi się do salonu EMPIKu, albo tworzy się obraz ISO, który
    wysyła się przez internet. Odbiór : albo przesyłają pocztą (dodatkowy
    koszt przesyłki) albo podajesz w którym salonie EMPIKu chcesz odebrać
    (brak kosztów przesyłki).

    Podczas komponowania kalendarza program pokazuje za pomocą ikonki czy
    zdjęcie źródłowe jest w wystarczającej rozdzielczości (ja wstawiałem
    jpegi z 5Mpix'owego aparatu i było OK). Potem przy tworzeniu pliku ISO
    czy wypalaniu płyty zdjęcia są dodatkowo zmniejszane/kompresowane (jak
    podglądałem zawartość pliku ISO to średnio miały po 200-300 KB).

    Prawdę mówiąc w odebranym przeze mnie kalendarzu mam po kilka zdjęć na
    stronie (największe są ok 20x30). Dopiero teraz wpadłem na ten genialny
    pomysł i wysłałem zamówienie z jednym duuużym zdjęciem na każdej
    stronie, więc będę mógł ocenić jakość pod względem
    szczegółów/rozdzielczości za 2 tyg.

    EMPI (nie mylić z EMPIK !)
    http://www.empi.art.pl

  • 4. Data: 2009-11-24 07:22:01
    Od: Maciek <i...@w...pl>

    > Potem przy tworzeniu pliku ISO
    > czy wypalaniu płyty zdjęcia są dodatkowo zmniejszane/kompresowane (jak
    > podglądałem zawartość pliku ISO to średnio miały po 200-300 KB).

    5Mpix zdjęcie w formacie A3 skompresowane do 200-300KB
    No to jakim cudem ma byc dobrze?

  • 5. Data: 2009-11-24 07:57:55
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Maciek" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    >5Mpix zdjęcie w formacie A3 skompresowane do 200-300KB
    >No to jakim cudem ma byc dobrze?

    Np odpowiednie DPI. Jeszcze nie wiem jakie są parametry wydruku.

  • 6. Data: 2009-11-24 08:07:32
    Od: Maciek <i...@w...pl>

    > Np odpowiednie DPI. Jeszcze nie wiem jakie są parametry wydruku.

    To nie plakat tylko kalendarz. W końcu człowiek poleca nam jako
    alternatywe dla odbitek A3.
    Kompresja JPG rzedu 4-5MB->200-300KB to dla mnie dyswalifikacja.

  • 7. Data: 2009-11-24 08:24:26
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 24 Lis, 09:07, Maciek <i...@w...pl> wrote:

    > To nie plakat tylko kalendarz. W końcu człowiek poleca nam jako
    > alternatywe dla odbitek A3.

    Może po prostu ten człowiek nie widział jak jakościowo wygląda
    prawdziwa odbitka A3 .....

    Ot nie wszyscy mają takie same wymagania.

  • 8. Data: 2009-11-24 09:19:19
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > To nie plakat tylko kalendarz. W końcu człowiek poleca nam jako
    > alternatywe dla odbitek A3.
    > Kompresja JPG rzedu 4-5MB->200-300KB to dla mnie dyswalifikacja.

    Moje zdjęcia oryginalne mają średnio ok 2MB.
    Jak pisałem, największe zdjęcie na razie miałem w tym kalendarzu 20x30 i
    nie było widać problemów z kompresją a oglądałem z bliska. Zakładam, że
    dwa razy większe zdjęcie będzie też OK , tym bardziej, że takie zdjęcia
    ogląda się wtedy z dalszej odległości. Może być i tak, że moja
    tolerancja jakościowa jest większa niż u kogoś innego.
    W sumie zastanawiam się ... przecież są programy za pomocą których można
    edytować plik ISO i na upartego można by podmienić te skompresowane
    jpegi na mniej skompresowane i powinno być git.

    No nic, za 2 tyg. napiszę jak wyszły te duże zdjęcia.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 9. Data: 2009-11-24 09:32:45
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Hej !
    >
    > Zrobiłem sobie kalendarz A3 z własnych zdjęć w empikfoto.pl.

    Zainstalowalem ten soft ale jest tam do wyboru tylko kalendarz A4 :-<

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2009-11-24 11:50:39
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Zainstalowalem ten soft ale jest tam do wyboru tylko kalendarz A4 :-<

    eee... zobacz zrzut ekranu :
    http://img525.imageshack.us/img525/5939/empikfoto.jp

    EMPI
    http://www.empi.art.pl