  • Data: 2011-02-27 10:54:47
    Temat: Re: Ksiazka telefoniczna?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jan napisał:

    > W tej sytuacji (czyli przy braku sprzymierzeńców)
    > muszę stwierdzić ze smutkiem, że zmiany są za szybkie,
    > te w mentalności użytkowników telefonów, i nie tylko
    > telefonów. Za szybkie dla mnie - nie zauważyłem skokowej
    > zmiany nastawienia do spisów abonentów. Trzy lata temu,
    > może nawet dwa, na prośbę o dostęp do spisów wyciekniętych
    > był duży odzew. Dziś - jest przeciwnie.
    >
    > Może ta silniejsza potrzeba ochrony prywatności ma
    > związek z podobnie silniejszym obecnie domaganiem się
    > jawności w sprawach publicznych? Chcemy jawności, ale nie
    > tej jawności, która dotyczy naszych własnych spraw.
> [...]

    Używam numeru telefonu (VoIP), który znają ci, co mają znać.
    Ale mam też w domu nieużywany numer stacjonarny (kiedyś tepsa,
    obecnie netia). Jak kilka miesięcy temu podłączyłem do gniazdka
    aparat, to zadzwonił kilka razy w ciągu jednego dnia. Garnki,
    kołdry wełniane, maszynki do wiązania krawatów -- wszystko to mi
    chcieli sprzedać, wyszystko pokazać na jakiejś prezentacji. Jak
    pytałem skąd mają mój numer telefonu, odpowiadali, że z książki.
    To, że prawie cztery lata temu zakazałem publikacji numeru, nie
    przeszkadza w niczym -- mówią, że mają starą książkę. Jawmość
    numeru może by tak nie przeszkadzała, gdyby w Polsce stworzono
    odpowiednik amerykańskiego rejestru "donotcall.gov". Odkąd da się
    dzwonić za darmo, istnienie rejestru stało się niezbędne. Ale
    wciąż go nie ma.

    --
    Jarek