-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 18 Jun 2011 19:26:51 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Książka "sam naprawiam" Etzolda...
References: <4dfcc851$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<4dfcd74b$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 59
Message-ID: <4dfcdfdc$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.119.245
X-Trace: 1308418012 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2450 83.11.119.245:4651
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2376976
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-06-18 19:02, Robert Rędziak pisze:
> On Sat, 18 Jun 2011 18:50:19 +0200, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>> Bo istotnie - dzisiejszych samochodów nie da się już naprawiać pod
>> blokiem za pomocą kombinerek i kompletu kluczy płaskich, ale taka
>> książka powinna tym bardziej za tym podążać i opisywać to czym i jak
>> jednak naprawić ten współczesny samochód.
>
> 1. Jak piszesz, nie da się łatwo naprawiać.
>
> 2. A jak już coś dłubiesz, to prócz normalnych narzędzi i wiadra
> specjalizowanych, które musisz kupić lub dorobić, musisz mieć
> jeszcze komputer (to łatwe), z interfejsem (to też stosunkowo
> łatwe) i oprogramowaniem (a to, jeśli pominąć jumane
> egzemplarze, już nie jest łatwe).
No i piękne tematy do książki - opisać i zwymiarować te nienormalne
narzędzia wraz z poradami jak i z czego sobie coś takiego zrobić, albo
czym zastąpić.
Co do komputerów to owszem, oryginalne oprogramowanie w zasadzie nie
jest dostępne, ale to też jest temat.
Po pierwsze interfejsem z darmowym oprogramowaniem można conieco
odczytać - warto to opisać.
Można też opisać te czynności które wymagają specjalnego oprogramowania
- po to żeby wiedzieć czego chcieć od kogoś kto diagnoskop ma.
> 3. Zapotrzebowanie na majsterkowanie, naprawianie własnym
> sumptem, etc. maleje.
To na pewno, ale jednak nie nadaje to sensu książce która robi się
książką dla nikogo.
> 4. Książki serwisowe (te prawdziwe, nie poradniki) są dostępne
> tylko dla ograniczonej grupy odbiorców, kosztują dużo, dużo
> więcej i ich wydawcy mogą nie być zainteresowani
> rozpowszechnianiu wiedzy w nich zawartej.
Serwisówki to chyba w ogóle nie są sprzedawane.
Mają je tylko serwisy autoryzowane, a tak żeby sobie kupić to chyba w
ogóle się nie da. Łatwiej chyba kupić oryginalny diagnoskop niż serwisówkę.
>> A odpowiednią liczbę stron uzyskano dopychając trywiały o tym jak używać
>> lewarka, dlaczego nie należy pić płynu hamulcowego, a proste rzeczy
>> które wystarczy opisać w 5 linijkach tekstu opisuje się na dwóch stronach.
>
> Czekaj, czekaj. Czy to tu czytałem o przegnitym progu, bo
> panowie mechanicy pchali podnośnik tam, gdzie im się wydawało,
> że będzie dobrze, a nie tam, gdzie fabryka przewidziała?
Ale miejsce gdzie fabryka przewidziała podnośnik zapewne doskonale było
widać.
A mechanicy podłożyli tam gdzie im było wygodnie - nie sądzę żeby
książka im w tym przeszkodziła :)
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.11 19:32 Kazimierz Uromski
- 18.06.11 19:44 Robert Rędziak
- 18.06.11 19:51 Robert Rędziak
- 18.06.11 19:59 J.F.
- 18.06.11 20:37 Kuba \(aka cita\)
- 18.06.11 21:03 DJ
- 18.06.11 21:11 Tomasz Pyra
- 18.06.11 21:29 Tomasz Pyra
- 18.06.11 21:37 Robert Rędziak
- 18.06.11 21:41 Kazimierz Uromski
- 18.06.11 21:43 Tomasz Pyra
- 18.06.11 21:55 Tomasz Pyra
- 18.06.11 22:06 Tomasz Pyra
- 18.06.11 23:02 Filip KK
- 18.06.11 23:32 scob
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie