  • 1. Data: 2010-01-12 18:59:38
    Temat: Ksenony w USA
    Od: mister <b...@e...com>

    Witam,
    Przegladam sobie ogloszenia z samochodami sprowadzonymi z USA i z tego
    co widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja swiatel
    ksenonowych. Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na takie oswietlenie?

  • 2. Data: 2010-01-12 19:26:57
    Temat: Re: Ksenony w USA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mister" <b...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego co widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja
    > swiatel ksenonowych. Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na

    Jak najbardziej zezwalaja. Tylko ze:

    -ktos tu pisal ze ksenony staly sie w USA niemodne .. jak sie
    nabywcy dowiedzieli ile kosztowac bedzie naprawa czy drobna
    kradziez.
    -oni maja inne swiatla mijania - byc moze ksenony nie sa tak bardzo
    lepsze.

    Bo tak po prawdzie .. zapakowac zarowki 100W [w USA tez zabronione]
    i swiatla sa ze az milo. Oslepiaja ? dwa razy mocniej niz 50W,
    czyli przy dobrej regulacji powinno byc znosnie. Trzy razy wiecej
    mocy zuzywaja ? Niezauwazalnie malo, szczegolnie w USA.

    A osobna sprawa ze ksenonowe swiatla nie powinny byc duzo drozsze
    od halogenowych :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-01-12 19:31:39
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > Przegladam sobie ogloszenia z samochodami sprowadzonymi z USA i z tego

    Bo w usa żyją same biedoki.
    W polsce mamy tego dużo. Nawet w golfach II kierownicy "już" mają Xenonki:)

  • 4. Data: 2010-01-12 20:57:57
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Przegladam sobie ogloszenia z samochodami sprowadzonymi z USA i z tego co
    > widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja swiatel ksenonowych.
    > Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na takie oswietlenie?

    na pewno nie są zabronione, znam człowieka który sprowadził sobie BMW 6-tkę
    (nową, salonową w okresie kiedy $ był w granicach 2zł) i ma ksenony
    fabryczne, jak świecą (czy po ichniejszemu czy po naszemu) nie wiem,
    brat

  • 5. Data: 2010-01-12 21:04:40
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    mister pisze:
> [...]
    > co widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja swiatel
    > ksenonowych. Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na takie oswietlenie?

    Jakiś czas temu miałem Chryslera 300M - słynie z kiepskich światel, więc
    wymieniłem na ksenony. Reflektory miałem gładkie, soczewkowe ze
    spryskiwaczami, więc jak znalazł pod ksenony. Niestety ksenony wiele nie
    pomogły. Nadal świeciło słabo. Jak się poskarżyłem znajomemu
    mechanikowi, to powiedział żeby zrobić regenerację odbłyśników -
    kosztowało to chyba ze 200pln ale efekt był porażający! Sądzę że nawet
    bez tych ksenonów po tej operacji miałbym super światła.

    Pozdro
    Jarek

  • 6. Data: 2010-01-13 07:08:40
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

> [...]
    > widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja swiatel ksenonowych.
    > Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na takie oswietlenie?

    Mam auto z fabrycznymi ksenonami z USA (2007 rocznik). Oczywiscie swieca
    symetrycznie, czyli inaczej niz w Europie i nie maja nadrukowanych zadnych
    numerkow homologacyjnych. Jest automatyczna regulacja przy odpalaniu na
    podstawie ustawienia auta, ale nie ma spryskiwaczy.

  • 7. Data: 2010-01-13 08:28:57
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "bartekkr" <> napisał w wiadomości ...

    > ale nie ma spryskiwaczy.

    i jest to zupełnie legalne
    bo oni jako ludzie praktycznie wiedzą że te całe
    spryskiwacze świateł gówno dają, no może poza idealnym
    sposobem na usyfienie maski w każdych warunkach...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 8. Data: 2010-01-13 09:02:38
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jarek wrote:

> [...]
    > kosztowało to chyba ze 200pln ale efekt był porażający! Sądzę że nawet
    > bez tych ksenonów po tej operacji miałbym super światła.

    A gdzie robiłeś tę regenerację?
    Moje świeczki też dramatycznie słabe...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-01-13 10:25:02
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-12 18:59, mister pisze:
> [...]
    > co widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja swiatel
    > ksenonowych. Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na takie oswietlenie?

    Bo to wieśniaki, u nas po remizą to każdy na ksenonach pomyka.

    A.

  • 10. Data: 2010-01-13 11:31:48
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Tadeusz !:

    > i jest to zupełnie legalne
    > bo oni jako ludzie praktycznie wiedzą że te całe
    > spryskiwacze świateł gówno dają,

    Niestety jako posiadacz spryskiwaczy muszę to potwierdzić - nie ma to
    jak mokra gąbka albo szczota.

    no może poza idealnym
    > sposobem na usyfienie maski w każdych warunkach...

    No nie - u mnie nie syfi ani maski ani nawet szyba ;-) ! Wszystko jakoś
    fajnie na boki ucieka. Za wyjątkiem zabawy na postoju, wtedy mżawka
    wszędzie ...

    pzdrw.
    --
    Grzegorz