  • 1. Data: 2010-01-12 13:12:07
    Temat: [pyt] Kolizja - ustalenie winnego
    Od: "kowal" <m...@s...getin.pl>

    Witam,

    Załóżmy taką oto sytuację: mamy skrzyżowanie z działającą sygnalizacją
    świetlną. Na skrzyżowanie wjeżdżają dwa samochody, jeden z nich na czerwonym
    świetle. Dochodzi do kolizji, wezwana zostaje policja. Przed policjantami
    jeden i drugi kierowca twierdzi że to on miał zielone, a na czerwonym wjechał
    ten drugi. Równocześnie nie ma żadnych świadków, śladów ani innych
    okoliczności pomagających w ustaleniu sprawcy (np. jest środek nocy, zerowy
    ruch, skrzyżowanie gdzieś na peryferiach). Jak w tej sytuacji wygląda
    ustalenie winnego i jak potoczą się sprawy związane z policją, mandatami, OC i
    ubezpieczalnią?

    --
    pozdrawiam kowal

    m...@n...wp.pl

  • 2. Data: 2010-01-12 13:16:18
    Temat: Re: [pyt] Kolizja - ustalenie winnego
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kowal" napisał
    > ruch, skrzyżowanie gdzieś na peryferiach). Jak w tej sytuacji wygląda
    > ustalenie winnego i jak potoczą się sprawy związane z policją, mandatami,
    > OC i
    > ubezpieczalnią?
    niestety najczęście na zasadzie 'pan jest młody kierowca, znaczy pana wina'

  • 3. Data: 2010-01-12 13:21:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kowal" <m...@s...getin.pl> napisał
> [...]
    > wygląda
    > ustalenie winnego i jak potoczą się sprawy związane z policją,

    wersja a:
    panowie policjanci powiedza ze oni nie dojda kto tu zawinil,
    jesli strony nalegaja, to moga wreczyc obu po mandacie.

    wersja b:
    pani kierowczyni zacznie plakac, policjanci troche ponaciskaja i
    sie pan kierowca przyzna i dostanie 500zl

    wersja c:
    panowie policjanci zaproponuja mandaty, a po odmowie spisza, wezwa
    potem na komisariat celem zlozenia zeznan pod odpowiedzialnoscia
    karna, wystosuja dwa wnioski do sadu .. a dalej to juz roznie moze
    byc :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-01-12 13:35:56
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    >Jak w tej sytuacji wygląda ustalenie winnego...

    Ludzie do świateł przyzwyczajeni;)
    Mniemam, że policja uzna winnego, tego który olał
    znak stopu/drogi z pierwszeństwem/prawego z "racją":)

    grzech
    nyska

  • 5. Data: 2010-01-12 14:12:41
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > potem na komisariat celem zlozenia zeznan pod odpowiedzialnoscia
    > karna, wystosuja dwa wnioski do sadu .. a dalej to juz roznie moze

    versja do d:
    :)
    oba sprawcy mówią, że to własnie on zawinił:)

    Nie wiem jak w przewineniach,
    w przestępstwie musza ustalić winowajcę,
    (nie może być trochę ten trochę ten)
    aby ukarać
    Podobno był taki przypadek, ze jechało dwóch ludzi
    spowodowali wypadek i kazdy zeznawał, ze to on prowadził.
    I (podobno) nie ukarali nikogo, bo nie mogli ustalić sprawcy

    Artur(m)

  • 6. Data: 2010-01-12 14:43:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 12 Jan 2010 13:35:56 +0100, grzech napisał(a):

    > Ludzie do świateł przyzwyczajeni;)
    > Mniemam, że policja uzna winnego, tego który olał
    > znak stopu/drogi z pierwszeństwem/prawego z "racją":)

    Ale jakie mają znaczenie znaki jeśli działa sygnalizacja świetlna? Co
    najwyżej dekoracyjne.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2010-01-12 15:08:17
    Temat: Re: Kolizja - ustalenie winnego
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Sty, 14:12, "Artur\(m\)" <m...@i...pl> wrote:

    > Podobno by taki przypadek, ze jecha o dw ch ludzi
    > spowodowali wypadek i kazdy zeznawa , ze to on prowadzi .
    > I (podobno) nie ukarali nikogo, bo nie mogli ustali sprawcy
    >
    > Artur(m)

    To moze byc ciekawy watek dla sytuacji, kiedy mamy zdjecie z
    fotoradaru.

    Przyznaja sie dwie osoby.. i prawdopodobnie wtedy nie można ukarać za
    niewskazanie i nie mozna ukarac sprawcy :)

  • 8. Data: 2010-01-12 15:12:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w
> [...]
    > spowodowali wypadek i kazdy zeznawał, ze to on prowadził.
    > I (podobno) nie ukarali nikogo, bo nie mogli ustalić sprawcy

    No coz .. niedawno podawalem przyklad gdzie obu uznano winnych.

    W wypadkach to mozliwe - zauwaz ze podstawa ukarania jest
    niezachowanie ostroznosci.

    Cos mi sie kiedys obilo ze ponoc w Turcji w wypadku smiertelnym
    ustalenie procentowo winy obu stron jest obowiazkowe.

    J.

  • 9. Data: 2010-01-12 15:23:49
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    VoyteG pisze:

    > To moze byc ciekawy watek dla sytuacji, kiedy mamy zdjecie z
    > fotoradaru.

    Jeśli na pojedynczej fotce z fotopstryka są dwa pojazdy, to taka fotka z
    automatu ląduje w koszu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 10. Data: 2010-01-12 16:11:48
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
> [...]
    Nikogo nie ukrają.. napiszą wniosek od razu do sądu. A jak sąd ustali
    winnego pojęcia nie mam :)