-
41. Data: 2020-02-27 18:59:48
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>> Ale dlaczego miałaby sie czepiać? Jak przedsiewziecie bedzie sie
>>>> spinało finansowo, bedzie miało finansowanie itp to dlaczego
>>>> cokolwiek miałoby być nie tak?
>>
>>> Niedozwolona pomoc publiczna
>>> Z tego tez powodu UE czepiła się ubiegłorocznych dopłat Państwa do
>>> cen nergi
>>
>>Ale dlaczego miałaby to być pomoc publiczna skoro biznes sie
>>sfinansuje i
>>bedzie przynosił dochody?
>
> A jaki ma Merkel interes, zeby w Polsce sie biznes sfinansowal, i TDI
> przestaly sie sprzedawac ?
>
Czyli pomimo tego ze to bedzie biznes który sam na siebie zarobi to
Niemcy powiedza "nie"? Czy dobrze rozumiem ze to jest alibi?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.
-
42. Data: 2020-02-27 18:59:49
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik T. k...@i...pl ...
>>> Ale dlaczego miałaby sie czepiać? Jak przedsiewziecie bedzie sie
>>> spinało finansowo, bedzie miało finansowanie itp to dlaczego
>>> cokolwiek miałoby być nie tak?
>>
>> Niedozwolona pomoc publiczna
>> Z tego tez powodu UE czepiła się ubiegłorocznych dopłat Państwa do
>> cen nergi
>>
> I wykończyła nasze stocznie. Ta w Wilhemshaven ma się dobrze.
Nasz przemysł stoczniowy też ma sie nieżle - produkujemy jachty itp.
https://innpoland.pl/154921,cala-prawda-o-polskich-s
toczniach-branza-ma-
sie-calkiem-niezle-nie-trzeba
https://www.polskieradio24.pl/42/273/Artykul/2280803
,Korzystny-wiatr-
znowu-wieje-dla-polskich-stoczni-produkuja-juz-nie-t
ylko-statki
https://www.rp.pl/Transport-morski/311099969-Polski-
przemysl-stoczniowy-
Od-rudoweglowcow-po-jachty.html
Przyznam ze niespecjalnie wierze ze panstwowy moloch na niezwykle trudnym
rynku (zwłaszcza stocznie chinskie sa mocno dotowane) upadł akurat
dlatego ze eu wykonczyła...
> Ps. I zdaje się Niemcy zasiliły 100 mln ojro linie Condor i teraz
> LOT ma tę kasę zwrócić.
Skoro kupili linie które maja zaciągnieta pozyczkę to chyba nic dziwnego
ze trzeba to zwrocic? Zreszta zapewne zostało to ujete w wycenie, nie
sadzisz ze nalezy załozyc ze bez tej pozyczki linie byłyby drozsze?
Ile finalnie kosztowały?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock
-
43. Data: 2020-02-27 18:59:49
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik T. k...@i...pl ...
> Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak. Podobnie
> we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.
Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
troche animkowo-kogutkowe...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Cieszą się w Niu Jorku dzieci, pan Bin Laden do nich leci.
On prezentów ma bez liku, dl każdego po wągliku."
-
44. Data: 2020-02-27 19:16:45
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>
>> Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak. Podobnie
>> we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.
>
> Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
> troche animkowo-kogutkowe...
>
Tu jest tekst trochę o Niemcach:
Stocznie niemieckie, np. w Rostoku, po wpompowaniu w nie olbrzymich
pieniędzy (posiadają kryte pochylnie), są drogie i nie znoszą
konkurencji. Stąd polityka UE, wyniszczająca polskie stocznie. Komisarz
Kroes, a także dyrektor Humber Drabbe dobrze wiedzą, że ograniczenie
produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą państwa, która
zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest stwierdzeniem-wytrychem
mającym usankcjonować nieudzielenie tzw. pomocy publicznej, a tym samym
uniemożliwić konkurencję polskim zakładom ze doinwestowanymi stoczniami
UE. Nie jest więc przypadkiem, że przy tych samych światowych cenach
statków morskich i podobnych cenach materiałów, maszyn i urządzeń,
polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach UE zarabiają wielokrotnie
więcej niż zarabiali w Polsce.
Przykładem interwencjonizmu UE (tak potępianego przez Unię w odniesieniu
do Polski), tym razem w branży lotniczej, jest pomoc finansowa, jakiej
kilka lat temu udzielono największemu francuskiemu koncernowi lotniczemu
produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie groziła upadłość, a tysiące
ludzi znalazłoby się na bruku.
Zielone światło dla Malty, czerwone dla nas
Jednym z koronnych argumentów podnoszonych przez Unię Europejską jest
kwestia wydajności, tyle że nie mówi się tego, w jaki sposób ta
wydajność jest liczona. Nie ujawnia się także faktu, że produkcja jest
rozkooperowana, tzn. gdy sekcje kadłubowe oraz całe kadłuby wykonywane
są np. w bułgarskich, rumuńskich czy też polskich stoczniach (kiepsko
płatna tzw. czarna robota) - to po dostawie ich do zachodnich armatorów,
przy minimalnym własnym nakładzie pracy, wyposażano je do końca,
uzyskując w ten sposób dużą wartość skumulowaną. Wartość ta odniesiona
do niskiego nakładu pracy daje duży wskaźnik wydajności, rzekomo
świadczący o lepszej wydajności pracy zatrudnionych tam pracowników
(często polskich stoczniowców).
Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
dofinansowaniem stoczni. Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje
zadłużonych stoczni, dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.
We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich. Nawet
Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich stoczni.
Polsce tego prawa nie dano.
https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-uni
a-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczni
e
-
45. Data: 2020-02-27 19:20:04
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>
>> Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak. Podobnie
>> we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.
>
> Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
> troche animkowo-kogutkowe...
>
A tu o francuskich:
https://niewygodne.info.pl/artykul7/03625-Pomoc-dla-
niemieckich-stoczni-byla-legalna.htm
T.
Ps. Jeśli uważasz to źródło za niewiarygodne - proszę sam poszukaj. Ja
na pewno nie czytałem tego na tym portalu, tylko gdzie indziej (bo go
nie czytam).
-
46. Data: 2020-02-27 19:20:46
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>
>>>> Ale dlaczego miałaby sie czepiać? Jak przedsiewziecie bedzie sie
>>>> spinało finansowo, bedzie miało finansowanie itp to dlaczego
>>>> cokolwiek miałoby być nie tak?
>>>
>>> Niedozwolona pomoc publiczna
>>> Z tego tez powodu UE czepiła się ubiegłorocznych dopłat Państwa do
>>> cen nergi
>>>
>> I wykończyła nasze stocznie. Ta w Wilhemshaven ma się dobrze.
>
> Nasz przemysł stoczniowy też ma sie nieżle - produkujemy jachty itp.
> https://innpoland.pl/154921,cala-prawda-o-polskich-s
toczniach-branza-ma-
> sie-calkiem-niezle-nie-trzeba
> https://www.polskieradio24.pl/42/273/Artykul/2280803
,Korzystny-wiatr-
> znowu-wieje-dla-polskich-stoczni-produkuja-juz-nie-t
ylko-statki
> https://www.rp.pl/Transport-morski/311099969-Polski-
przemysl-stoczniowy-
> Od-rudoweglowcow-po-jachty.html
>
> Przyznam ze niespecjalnie wierze ze panstwowy moloch na niezwykle trudnym
> rynku (zwłaszcza stocznie chinskie sa mocno dotowane) upadł akurat
> dlatego ze eu wykonczyła...
>
>> Ps. I zdaje się Niemcy zasiliły 100 mln ojro linie Condor i teraz
>> LOT ma tę kasę zwrócić.
>
> Skoro kupili linie które maja zaciągnieta pozyczkę to chyba nic dziwnego
> ze trzeba to zwrocic? Zreszta zapewne zostało to ujete w wycenie, nie
> sadzisz ze nalezy załozyc ze bez tej pozyczki linie byłyby drozsze?
> Ile finalnie kosztowały?
>
Nie, nie to mam na myśli, że trzeba to zwrócić, ale to, że udzielono im
pomocy rządowej w wysokości 100 mln ojro.
T.
-
47. Data: 2020-02-27 20:07:45
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
> Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>
>>>>> Ale dlaczego miałaby sie czepiać? Jak przedsiewziecie bedzie sie
>>>>> spinało finansowo, bedzie miało finansowanie itp to dlaczego
>>>>> cokolwiek miałoby być nie tak?
>>>
>>>> Niedozwolona pomoc publiczna
>>>> Z tego tez powodu UE czepiła się ubiegłorocznych dopłat Państwa do
>>>> cen nergi
>>>
>>> Ale dlaczego miałaby to być pomoc publiczna skoro biznes sie
>>> sfinansuje i
>>> bedzie przynosił dochody?
>>
>> A jaki ma Merkel interes, zeby w Polsce sie biznes sfinansowal, i TDI
>> przestaly sie sprzedawac ?
>>
> Czyli pomimo tego ze to bedzie biznes który sam na siebie zarobi to
> Niemcy powiedza "nie"? Czy dobrze rozumiem ze to jest alibi?
>
Będzie jak z Condorem - nie będzie się liczył biznes, tylko polityka.
Dlatego Lufthansa wspominała, że ograniczy dowóz pasażerów dla Condora.
Jakoś dotychczas to był dobry biznes, a jak przejął LOT to już zły?
Gwarantuję, że gdyby faktycznie produkcja tanich aut elektrycznych u nas
ruszyła, nagle z jakichś powodów nie można byłoby pewnie kupować
platformy MEB od VW.
W bardzo podobny sposób po zakupie Możejek rozmontowano 19 km toru
kolejowego i trzeba było towar wozić naokoło.
Z tych samych powodów przeniesiono produkcję Fiata Pandy do Włoch, gdzie
produkcja jest znacznie droższa, a z tego samego powodu skasowano u nas
produkcję Opla Astry. Żadne tam powody biznesowe.
T.
-
48. Data: 2020-02-27 20:17:22
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e58078d$0$17360$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>>> Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak.
>>> Podobnie
>>> we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.
>
>> Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to
>> takie
>> troche animkowo-kogutkowe...
>
>Tu jest tekst trochę o Niemcach:
>Stocznie niemieckie, np. w Rostoku, po wpompowaniu w nie olbrzymich
>pieniędzy (posiadają kryte pochylnie), są drogie i nie znoszą
>konkurencji. Stąd polityka UE, wyniszczająca polskie stocznie.
>Komisarz Kroes, a także dyrektor Humber Drabbe dobrze wiedzą, że
>ograniczenie produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą
>państwa, która zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest
>stwierdzeniem-wytrychem
Ale dopiszmy, ze Unia nie ograniczyla produkcji polskich stoczni,
tylko doplaty do nich.
A te swietne stocznie bez doplat nie potrafia produkowac.
Chcemy doplacac, zeby stoczniowcom zylo sie lepiej ?
>mającym usankcjonować nieudzielenie tzw. pomocy publicznej, a tym
>samym uniemożliwić konkurencję polskim zakładom ze doinwestowanymi
>stoczniami UE. Nie jest więc przypadkiem, że przy tych samych
>światowych cenach statków morskich i podobnych cenach materiałów,
>maszyn i urządzeń, polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach UE
>zarabiają wielokrotnie więcej niż zarabiali w Polsce.
>Przykładem interwencjonizmu UE (tak potępianego przez Unię w
>odniesieniu do Polski), tym razem w branży lotniczej, jest pomoc
>finansowa, jakiej kilka lat temu udzielono największemu francuskiemu
>koncernowi lotniczemu produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie
>groziła upadłość, a tysiące ludzi znalazłoby się na bruku.
Ale o ile pamietam, to UE wyrazala tez zgody na pomoc dla polskich
przedsiebiorstw - tylko widzisz - najpierw trzeba poprosic o zgode.
>Jednym z koronnych argumentów podnoszonych przez Unię Europejską jest
>kwestia wydajności, tyle że nie mówi się tego, w jaki sposób ta
>wydajność jest liczona. Nie ujawnia się także faktu, że produkcja
>jest rozkooperowana, tzn. gdy sekcje kadłubowe oraz całe kadłuby
>wykonywane są np. w bułgarskich, rumuńskich czy też polskich
>stoczniach (kiepsko płatna tzw. czarna robota) - to po dostawie ich
>do zachodnich armatorów, przy minimalnym własnym nakładzie pracy,
>wyposażano je do końca, uzyskując w ten sposób dużą wartość
>skumulowaną.
tylko:
-a co to - nasze stocznie nie potrafia zrobic wiecej ?
-czy my naprawde chcemy doplacac do naszych stoczni, zeby w efekcie
zarobily te niemieckie ?
Moze tu wlasnie unia dobrze robi - albo te niemieckie same beda robic
czarna robote, albo ... Rumuni sa tansi od Polakow :-)
>Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
>Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
>dofinansowaniem stoczni.
ale chyba jednak "prywatne" te banki i licza na zysk.
>Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje zadłużonych stoczni,
a tu juz na pewno licza na zysk
>dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.
no chyba, ze taki ...
>We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich.
>Nawet Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich
>stoczni. Polsce tego prawa nie dano.
A swoja droga - z czego dofinansowuja ?
Przeciez tam pol mln ludzi mieszka, z podatkow od turystow, czy z
podatkow od prania pieniedzy i oszukiwania ? :-)
>https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-un
ia-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczn
ie
J.
-
49. Data: 2020-02-27 20:23:51
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-02-27 13:16, T. wrote:
> W dniu 2020-02-27 o 12:22, robot pisze:
>> W dniu 2020-02-25 o 21:47, kk pisze:
>>> http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/aau
>>>
>>> Kto ich rozliczy?!
>>
>> Coś czuję, że z tego elektrycznego samochodu będzie pośmiewisko na
>> cały świat.
>> Na szczęście bardziej prawdopodobny scenariusz, to taki, że nic z tego
>> nie będzie.
>
> Jeden już jest!
> https://www.youtube.com/watch?v=OoYG8MzsyNM
To jest przeróbka. Wyzwaniem mentalnym jest robienie nowych samochodów.
http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/aay
-
51. Data: 2020-02-27 21:59:48
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik T. k...@i...pl ...
>> Skoro kupili linie które maja zaciągnieta pozyczkę to chyba nic
>> dziwnego ze trzeba to zwrocic? Zreszta zapewne zostało to ujete w
>> wycenie, nie sadzisz ze nalezy załozyc ze bez tej pozyczki linie
>> byłyby drozsze? Ile finalnie kosztowały?
>>
>
> Nie, nie to mam na myśli, że trzeba to zwrócić, ale to, że udzielono
> im pomocy rządowej w wysokości 100 mln ojro.
Pozyczki.
Zdaje sie ze LOT tez dofinansowano i to chyba podobną kwota.
http://biztok.money.pl/gospodarka/artykul/bruksela-z
gadza-sie-na-
dofinansowanie-lot-u,134,0,2197126.html
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.