    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <f...@g...com>
    <5e57b2f7$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e57bff4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e57ea0c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e58078d$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
    Date: Thu, 27 Feb 2020 20:17:22 +0100

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    >Tu jest tekst trochę o Niemcach:
    >Stocznie niemieckie, np. w Rostoku, po wpompowaniu w nie olbrzymich
    >pieniędzy (posiadają kryte pochylnie), są drogie i nie znoszą
    >konkurencji. Stąd polityka UE, wyniszczająca polskie stocznie.
    >Komisarz Kroes, a także dyrektor Humber Drabbe dobrze wiedzą, że
    >ograniczenie produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą
    >państwa, która zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest
    >stwierdzeniem-wytrychem

    Ale dopiszmy, ze Unia nie ograniczyla produkcji polskich stoczni,
    tylko doplaty do nich.
    A te swietne stocznie bez doplat nie potrafia produkowac.
    Chcemy doplacac, zeby stoczniowcom zylo sie lepiej ?

> [...]
    >stoczniami UE. Nie jest więc przypadkiem, że przy tych samych
    >światowych cenach statków morskich i podobnych cenach materiałów,
    >maszyn i urządzeń, polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach UE
    >zarabiają wielokrotnie więcej niż zarabiali w Polsce.

    >Przykładem interwencjonizmu UE (tak potępianego przez Unię w
    >odniesieniu do Polski), tym razem w branży lotniczej, jest pomoc
    >finansowa, jakiej kilka lat temu udzielono największemu francuskiemu
    >koncernowi lotniczemu produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie
    >groziła upadłość, a tysiące ludzi znalazłoby się na bruku.

    Ale o ile pamietam, to UE wyrazala tez zgody na pomoc dla polskich
    przedsiebiorstw - tylko widzisz - najpierw trzeba poprosic o zgode.

    >Jednym z koronnych argumentów podnoszonych przez Unię Europejską jest
    >kwestia wydajności, tyle że nie mówi się tego, w jaki sposób ta
    >wydajność jest liczona. Nie ujawnia się także faktu, że produkcja
    >jest rozkooperowana, tzn. gdy sekcje kadłubowe oraz całe kadłuby
    >wykonywane są np. w bułgarskich, rumuńskich czy też polskich
    >stoczniach (kiepsko płatna tzw. czarna robota) - to po dostawie ich
    >do zachodnich armatorów, przy minimalnym własnym nakładzie pracy,
    >wyposażano je do końca, uzyskując w ten sposób dużą wartość
    >skumulowaną.

    tylko:
    -a co to - nasze stocznie nie potrafia zrobic wiecej ?
    -czy my naprawde chcemy doplacac do naszych stoczni, zeby w efekcie
    zarobily te niemieckie ?

    Moze tu wlasnie unia dobrze robi - albo te niemieckie same beda robic
    czarna robote, albo ... Rumuni sa tansi od Polakow :-)

    >Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
    >Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
    >dofinansowaniem stoczni.

    ale chyba jednak "prywatne" te banki i licza na zysk.

    >Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje zadłużonych stoczni,
    a tu juz na pewno licza na zysk

    >dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.

    no chyba, ze taki ...

    >We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich.
    >Nawet Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich
    >stoczni. Polsce tego prawa nie dano.

    A swoja droga - z czego dofinansowuja ?
    Przeciez tam pol mln ludzi mieszka, z podatkow od turystow, czy z
    podatkow od prania pieniedzy i oszukiwania ? :-)

    >https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-un
    ia-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczn
    ie

    J.