-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
stu.neva.ru!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!new
sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!
news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <r3415m$e8q$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
<0...@g...com>
<5e564c4b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<5e5688bb$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5e56dd0c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5e577dd9$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<f...@g...com>
<5e57b2f7$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<5e57bff4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<5e57ea0c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Thu, 27 Feb 2020 19:16:45 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 53
Message-ID: <5e58078d$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.107.118
X-Trace: 1582827405 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17360 79.191.107.118:64412
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672744
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>
>> Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak. Podobnie
>> we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.
>
> Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
> troche animkowo-kogutkowe...
>
Tu jest tekst trochę o Niemcach:
Stocznie niemieckie, np. w Rostoku, po wpompowaniu w nie olbrzymich
pieniędzy (posiadają kryte pochylnie), są drogie i nie znoszą
konkurencji. Stąd polityka UE, wyniszczająca polskie stocznie. Komisarz
Kroes, a także dyrektor Humber Drabbe dobrze wiedzą, że ograniczenie
produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą państwa, która
zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest stwierdzeniem-wytrychem
mającym usankcjonować nieudzielenie tzw. pomocy publicznej, a tym samym
uniemożliwić konkurencję polskim zakładom ze doinwestowanymi stoczniami
UE. Nie jest więc przypadkiem, że przy tych samych światowych cenach
statków morskich i podobnych cenach materiałów, maszyn i urządzeń,
polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach UE zarabiają wielokrotnie
więcej niż zarabiali w Polsce.
Przykładem interwencjonizmu UE (tak potępianego przez Unię w odniesieniu
do Polski), tym razem w branży lotniczej, jest pomoc finansowa, jakiej
kilka lat temu udzielono największemu francuskiemu koncernowi lotniczemu
produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie groziła upadłość, a tysiące
ludzi znalazłoby się na bruku.
Zielone światło dla Malty, czerwone dla nas
Jednym z koronnych argumentów podnoszonych przez Unię Europejską jest
kwestia wydajności, tyle że nie mówi się tego, w jaki sposób ta
wydajność jest liczona. Nie ujawnia się także faktu, że produkcja jest
rozkooperowana, tzn. gdy sekcje kadłubowe oraz całe kadłuby wykonywane
są np. w bułgarskich, rumuńskich czy też polskich stoczniach (kiepsko
płatna tzw. czarna robota) - to po dostawie ich do zachodnich armatorów,
przy minimalnym własnym nakładzie pracy, wyposażano je do końca,
uzyskując w ten sposób dużą wartość skumulowaną. Wartość ta odniesiona
do niskiego nakładu pracy daje duży wskaźnik wydajności, rzekomo
świadczący o lepszej wydajności pracy zatrudnionych tam pracowników
(często polskich stoczniowców).
Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
dofinansowaniem stoczni. Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje
zadłużonych stoczni, dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.
We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich. Nawet
Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich stoczni.
Polsce tego prawa nie dano.
https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-uni
a-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczni
e
Następne wpisy z tego wątku
- 27.02.20 19:20 T.
- 27.02.20 19:20 T.
- 27.02.20 20:07 T.
- 27.02.20 20:17 J.F.
- 27.02.20 20:23 kk
- 27.02.20 21:59 Budzik
- 27.02.20 21:59 Budzik
- 27.02.20 21:59 Budzik
- 27.02.20 22:26 Tom N
- 27.02.20 22:59 Budzik
- 28.02.20 04:07 J.F.
- 28.02.20 10:46 T.
- 28.02.20 11:52 cef
- 28.02.20 13:20 T.
- 28.02.20 13:32 Przemek Jedrzejczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=