-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
stu.neva.ru!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!new
sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!
news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <r3415m$e8q$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
<0...@g...com>
<5e564c4b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<5e5688bb$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5e56dd0c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5e577dd9$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<f...@g...com>
<5e57b2f7$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<5e57bff4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<5e57ea0c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Thu, 27 Feb 2020 19:16:45 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 53
Message-ID: <5e58078d$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.107.118
X-Trace: 1582827405 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17360 79.191.107.118:64412
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672744
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>
>> Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak. Podobnie
>> we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.
>
> Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
> troche animkowo-kogutkowe...
>
Tu jest tekst trochę o Niemcach:
Stocznie niemieckie, np. w Rostoku, po wpompowaniu w nie olbrzymich
pieniędzy (posiadają kryte pochylnie), są drogie i nie znoszą
konkurencji. Stąd polityka UE, wyniszczająca polskie stocznie. Komisarz
Kroes, a także dyrektor Humber Drabbe dobrze wiedzą, że ograniczenie
produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą państwa, która
zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest stwierdzeniem-wytrychem
mającym usankcjonować nieudzielenie tzw. pomocy publicznej, a tym samym
uniemożliwić konkurencję polskim zakładom ze doinwestowanymi stoczniami
UE. Nie jest więc przypadkiem, że przy tych samych światowych cenach
statków morskich i podobnych cenach materiałów, maszyn i urządzeń,
polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach UE zarabiają wielokrotnie
więcej niż zarabiali w Polsce.
Przykładem interwencjonizmu UE (tak potępianego przez Unię w odniesieniu
do Polski), tym razem w branży lotniczej, jest pomoc finansowa, jakiej
kilka lat temu udzielono największemu francuskiemu koncernowi lotniczemu
produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie groziła upadłość, a tysiące
ludzi znalazłoby się na bruku.
Zielone światło dla Malty, czerwone dla nas
Jednym z koronnych argumentów podnoszonych przez Unię Europejską jest
kwestia wydajności, tyle że nie mówi się tego, w jaki sposób ta
wydajność jest liczona. Nie ujawnia się także faktu, że produkcja jest
rozkooperowana, tzn. gdy sekcje kadłubowe oraz całe kadłuby wykonywane
są np. w bułgarskich, rumuńskich czy też polskich stoczniach (kiepsko
płatna tzw. czarna robota) - to po dostawie ich do zachodnich armatorów,
przy minimalnym własnym nakładzie pracy, wyposażano je do końca,
uzyskując w ten sposób dużą wartość skumulowaną. Wartość ta odniesiona
do niskiego nakładu pracy daje duży wskaźnik wydajności, rzekomo
świadczący o lepszej wydajności pracy zatrudnionych tam pracowników
(często polskich stoczniowców).
Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
dofinansowaniem stoczni. Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje
zadłużonych stoczni, dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.
We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich. Nawet
Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich stoczni.
Polsce tego prawa nie dano.
https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-uni
a-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczni
e
Następne wpisy z tego wątku
- 27.02.20 19:20 T.
- 27.02.20 19:20 T.
- 27.02.20 20:07 T.
- 27.02.20 20:17 J.F.
- 27.02.20 20:23 kk
- 27.02.20 21:59 Budzik
- 27.02.20 21:59 Budzik
- 27.02.20 21:59 Budzik
- 27.02.20 22:26 Tom N
- 27.02.20 22:59 Budzik
- 28.02.20 04:07 J.F.
- 28.02.20 10:46 T.
- 28.02.20 11:52 cef
- 28.02.20 13:20 T.
- 28.02.20 13:32 Przemek Jedrzejczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera