eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrólik i jego przyjacieleRe: Królik i jego przyjaciele
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
    stu.neva.ru!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <r3415m$e8q$1@news.icm.edu.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <0...@g...com>
    <5e564c4b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5688bb$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e56dd0c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e577dd9$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <f...@g...com>
    <5e57b2f7$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e57bff4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e57ea0c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Thu, 27 Feb 2020 19:16:45 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 53
    Message-ID: <5e58078d$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.107.118
    X-Trace: 1582827405 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17360 79.191.107.118:64412
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672744
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...
    >
    >> Tak, była z tym afera, że u nas nie wolno, a w Niemczech tak. Podobnie
    >> we Francji, ale nie pamiętam, w jakim mieście.
    >
    > Dajno jakies linki do zrodeł bo "czytałem ale nie pamietam" to takie
    > troche animkowo-kogutkowe...
    >

    Tu jest tekst trochę o Niemcach:
    Stocznie niemieckie, np. w Rostoku, po wpompowaniu w nie olbrzymich
    pieniędzy (posiadają kryte pochylnie), są drogie i nie znoszą
    konkurencji. Stąd polityka UE, wyniszczająca polskie stocznie. Komisarz
    Kroes, a także dyrektor Humber Drabbe dobrze wiedzą, że ograniczenie
    produkcji polskich stoczni, usprawiedliwiane pomocą państwa, która
    zakłóca konkurencję na unijnym rynku, jest stwierdzeniem-wytrychem
    mającym usankcjonować nieudzielenie tzw. pomocy publicznej, a tym samym
    uniemożliwić konkurencję polskim zakładom ze doinwestowanymi stoczniami
    UE. Nie jest więc przypadkiem, że przy tych samych światowych cenach
    statków morskich i podobnych cenach materiałów, maszyn i urządzeń,
    polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach UE zarabiają wielokrotnie
    więcej niż zarabiali w Polsce.

    Przykładem interwencjonizmu UE (tak potępianego przez Unię w odniesieniu
    do Polski), tym razem w branży lotniczej, jest pomoc finansowa, jakiej
    kilka lat temu udzielono największemu francuskiemu koncernowi lotniczemu
    produkującemu samoloty AIRBUS, gdy firmie groziła upadłość, a tysiące
    ludzi znalazłoby się na bruku.

    Zielone światło dla Malty, czerwone dla nas

    Jednym z koronnych argumentów podnoszonych przez Unię Europejską jest
    kwestia wydajności, tyle że nie mówi się tego, w jaki sposób ta
    wydajność jest liczona. Nie ujawnia się także faktu, że produkcja jest
    rozkooperowana, tzn. gdy sekcje kadłubowe oraz całe kadłuby wykonywane
    są np. w bułgarskich, rumuńskich czy też polskich stoczniach (kiepsko
    płatna tzw. czarna robota) - to po dostawie ich do zachodnich armatorów,
    przy minimalnym własnym nakładzie pracy, wyposażano je do końca,
    uzyskując w ten sposób dużą wartość skumulowaną. Wartość ta odniesiona
    do niskiego nakładu pracy daje duży wskaźnik wydajności, rzekomo
    świadczący o lepszej wydajności pracy zatrudnionych tam pracowników
    (często polskich stoczniowców).

    Takie kraje UE jak Niemcy, Włochy i Malta pomagają swoim stoczniom. W
    Niemczech istnieje nawet grupa banków tzw. KG zajmująca się
    dofinansowaniem stoczni. Osoby fizyczne, kupując długi oraz akcje
    zadłużonych stoczni, dzięki temu uzyskują ulgi i umorzenia podatkowe.
    We Włoszech dopłaca się do budowy lokalnych promów pasażerskich. Nawet
    Malta uzyskała na 12 lat zgodę UE na dofinansowanie swoich stoczni.
    Polsce tego prawa nie dano.

    https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/9683-uni
    a-europejska-doprowadza-do-upadlosci-polskie-stoczni
    e

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: