  • Data: 2015-04-01 20:15:34
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .04.2015 o 10:17 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Czyli mam cztery pojazdy z cudowną skrzynią z czego jeden Jeep
    > ma niestety kiepską. Wiem bo miałem okazję tym jechać.
    > W dodatku to była wersja z benzyniakiem ponad trzy litrowym.
    > :-)

    Moja AM6 w cytrynie to jest modyfikacja popularnej TF-80SC montowanej w
    każdej z europejskim marek.
    Mają ją min. Fiaty, Ople, Volvo,Lancia, Alfa Romeo (czyli klasa średnia
    niska, zwykłe dupowozy)
    Zła sława automatów wiąże się z tym, że użytkownicy nie wymieniają w nich
    oleju (bo ASO nie zaleca :-)).
    Producent skrzyni, wbrew opinii ASO rożnych marek zaleca wymianę oleju co
    60kkm.
    Ja też kupując auto w salonie postępowałem wg "zaleceń" ASO Citroena
    (Wawa, al. Krakowska) i do przebiegu 90kkm nie zmieniałem oleju. Dzięki
    Internetowi i forum marki, wymieniłem olej przy tych 90kmm. Zlałem czarną
    smołę - syntetyczny, czerwony olej do automatów, miał po tym przebiegu
    konsystencje minerału i kolor ciemno brunatny. Nawet nie chce myśleć jak
    wygląda olej w automatach z importu co to tylko "w niedzielę do kościoła"
    serwisowanych tylko w niemieckim ASO.
    Z tego powodu zakup auta z automatem o dziadka z Niemiec to prawdziwa
    ruletka.
    Dlatego zawsze piszę/mówię, że w przypadku używanych aut trzeba się mocno
    zastanowić.
    Ale jeśli ktoś kupuje cywilny dupowóz do przemieszczania się z punktu A do
    B, wydaje kupę kasy na niepotrzebne bajery i zakup manuala uzasadnia
    "pełną kontrolą nad autem" to zostaje mi tylko pokiwać z politowaniem
    głową.

    TG