  • Data: 2012-05-10 11:26:19
    Temat: Re: Kręcenie liczników
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/05/2012 15:01, DooMiniK wrote:

    > - może nie ułatwienie... Co pewien czas są kontrole drogowe (zwężenie
    > i grupa Gardzistów sprawdza ubezpieczenie samochodu + podatek drogowy).
    > Jak to można zrobić tak szybko, w korkach? Wszystkie papiery samochodu
    > są za przednią szybą w formie dysków (ubezpieczenie + Road tax) z wielką
    > datą wygaśnięcia. Nie masz? Już tym samochodem dalej nie pojedziesz.

    Dodaj też brak obowiązku wożenia jakichkolwiek dokumentów przy sobie. Po
    to są komputery radiowozach, żeby to policja martwiła się o
    zidentyfikowanie samochodu i kierowcy, a nie ja.

    Z tym, że Road tax jest akurat IMHO kiepskim systemem z punktu widzenia
    kierowcy. Płacisz od emisji, co jest głupotą, bo corsa tłukąca milion
    pińcet mil rocznie zapłaci podatku dwa razy mniej, niż jakiś SUV jadący
    3km do szkoły z dzieciakami. Już lepszy jest polski system, gdzie
    podatek jest wliczony w paliwo.

    Z drugiej strony, płacę ten road tax raz do roku i jeżdżę wszędzie
    bezpłatnie, zamiast martwić się czy mi pieniędzy w kieszeni na przejazd
    autostradą wystarczy.

    > - samochód ma od nowości jedne i te same tablice rejestracyjne. Kupujesz
    > samochód? Nic nie zmieniasz. Pierwsze dwie cyfry oznaczają rok
    > pierwszej rejestracji pojazdu (2-3 lata temu już w grudniu jeździły
    > samochody z tablicami na następny rok - w niektórych kręgach posiadanie
    > 3-letniego samochodu to lekka porażka towarzyska; kryzys skorygował tą
    > sytuację).

    Zapomniałeś dodać o rejestracji nowo kupionego samochodu - odesłaniu (za
    darmo na każdej poczcie) świstka z danymi nowego właściciela do
    odpowiedniego urzędu i czekaniu sobie na list z nowym dowodem
    rejestracyjnym. Pozdrawiam rodaków stojących w kolejce i opłacających
    tablice i znaczki skarbowe. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil