  • Data: 2010-05-08 07:27:11
    Temat: Re: Krak?w - szukam fotografa do pomocy przy komunii 9 maja
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07.05.2010 crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał/a:

    > ja i tak nie przyjadę, ale trochę się dziwię - jak ktoś nie poda cen i
    > stawek, to jest zgnojony, że nie podał. Jak podał to jest zgnojony, że
    > za mało ...
    >
    > ehhh polska mentalność właśnie.

    Chyba u zleceniodawcy.
    - wątkotwórca szuka fotografa profesjonalisty na 2x20 minut, a co pomiędzy?
    na tą godzinę, półtora ma wrócić do domu? a jak ma do domu 2h jazdy?
    - zauważ jak skrócił czas pracy 2x20 minut, dobrze że nie napisał 2x 1/125sek x
    ilość dzieci. Wyszłoby mu że ten fotograf jest potrzebny na 2 minuty max,
    a w tym zawodzie to może być _cały dzień_ bo nie wziął jakiejś tam sesji
    tego dnia
    - co z dojazdem, kilometrówka, komunikacja miejska, za 100zł to imo ciężko
    wyjść na zero
    - co z wywołaniem zdjęć, obróbką itd, nic nie wiadomo, no chyba że zleceniobiorca
    chce surówki, ale nie napisał.
    - podejście: jak mi się spodoba to dorzucę drugą stówkę, premia wysokości
    wynagrodzenia? już widać że 100zł to pokrycie kosztów
    - chce sprzętu za >6kzł (najtańszy 1 cyfrowy canon: 7d z 1 szkłem i lampą,
    a to nie wystarczy, ten dwucyfrowy canon to bez premii na bank), za 100zł
    to go nie wypożyczy na event, a chce go za tyle z fotografem. Nie mówiąc
    że na taką akcje trzeba mieć backup.
    - "to ma być masówka", "nie ma czasu na pozowanie", więc 1 fotograf ma być
    dookola dzieci i księdza, nie ma czasu na kadrowanie, a ksiądz jak stanie plecami
    do mnie to mam się teleportować na 2 stronę kościoła? A przy tym
    dobrze zkadrowane (plecy?) to ma być reportarz z komunii czy pamiątki dla
    rodziców/babci.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".