-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.straub-nv.de!news
.unit0.net!news2.euro.net!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!ne
wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 11 Aug 2010 11:11:14 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
References: <i3hphu$mdr$1@inews.gazeta.pl> <m...@b...softax.pl>
<i3om5l$al6$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <i3om5l$al6$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <d...@b...softax.pl>
Lines: 68
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1281518102 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22805 83.18.189.42:40669
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302848
[ ukryj nagłówki ]Gwidon wrote:
> Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał(a):
>
>> Przyjmijmy spalanie 10l/100km
>> (tyle, że zwykle samochody co tyle palą mają większy średni pobór mocy
>> niż 10kW, więc procent energii zużyty na światła jest mniejszy -- ale
>> szacujemy "najgorszy realny przypadek" więc niech będzie) czyli 1500l
>> zużyte na jazdę w dzień rocznie a z tego 1.3% czyli 19.5l idzie na
>> zasilenie świateł -- w ciągu roku. Czyli ok 93zł -- to wychodzi dużo,
>> dużo mniej niż to co ten program "wymyśla".
>
> A co ma do rzeczy ile który samochód pali? Jaki procent, człowieku? Idź na
> lekcje logiki i fizyki.
Dziecko, co ty tu o lekcjach fizyki? Zapewniam cię, że znam fizykę
zdecydowanie lepiej od ciebie z logiką wypadniesz jeszcze gorzej,
zapewniam. I w przeciwnieństwie do ciebie umiem z nich skorzystać w
praktyce.
> Światła mają jednakową moc niezależnie do tego ile
> pali samochód, w którym są zamontowane.
Drogi nieuku, brawo że choć to zauważyłeś. To zauważ jeszcze, skąd
energia na zasilenie świateł jest brana. Otóż idzie z alternatora. A z
czego alternator ją wytwarza? Przekształca z dość wysoką sprawnością
(rzędu 80%) energię mechaniczną uzyskaną z silnika zaś silnik uzyskuje
ją ze spalania paliwa. Tyle że silnik ma niewielką sprawność, a co
gorsza jego sprawność w różnych samochodach jest różna i w dodatku cały
czas się zmienia w czasie jazdy (w zależności od obrotów, obciążenia,
itd) -- zależnie od sytuacji to będzie pomiędzy ok 0.5% a ok 30-35%.
Zatem, żeby to sensownie oszacować, trzeba wziąć średnią moc i średnie
spalanie z którego ta średnia moc jest uzyskiwana. Moc 10KW, moc świateł
130W (albo mniej jak są xenony). Możesz w to jeszcze sprawność
alternatora włożyć to będzie ok. 150W.
Programik pisany przez idiotów dla idiotów możesz sobie wsadzić gdzieś,
bo ten programik zupełnie bzdurnie zakłada stałą sprawność silnika
podczas pracy. Wyniki są więc od czapy i nie mają nic wspólnego z
rzeczywistościa.
> ROTFL
Śmiej się, śmiej. Ale to twój brak samodzielnego myślenia i brak
zrozumienia podstaw jest śmieszny.
>
>> W dodatku to szacowanie nie uwzględnia, że kiedy np. stoisz w korku "na
>> biegu jałowym" to światła nic nie dodają -- energia i tak byłaby
>> zmarnowana (zużywana jest na podtrzymanie pracy silnika).
>>
>
> Zmarnowana? A to ciekawe. A jak niby ta energia się marnuje? Co się z nią dzieje?
Zamienia się w ciepło, dziecko.
> Zaraz padnę ze śmiechu.
A kogo to martwi, że jakiś troll padnie ze śmiechu? Będzie o jednego mniej.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.10 11:20 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 11:28 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 11:31 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 11:23 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 11:26 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 11:17 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 11:46 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 11:49 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 11:49 Sebastian Kaliszewski
- 11.08.10 12:32 Yans van Horn
- 11.08.10 12:42 Yans van Horn
- 11.08.10 12:58 kamil
- 11.08.10 13:04 Yans van Horn
- 11.08.10 13:14 Waldek Godel
- 11.08.10 13:58 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=