  • Data: 2010-08-11 11:17:36
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jacek2v wrote:

    > Hej,
    >
    > W sprawie świateł, proszę włączcie myślenie trochę "głębsze" niż 2+2.
    > 1. Program. Nie jestem wstanie zweryfikować czy metoda jest dobra, ale
    > na oko wygląda ok.

    Sama metoda jest do kitu. Zakłada stałą sprawność silnika podczas jazdy
    -- a to bzdura totalna. Sprawność zmienia się i znacząco (od ułamka
    procenta do niedużych kilkudziesięciu procent).

> [...]
    > = 21 900km dużo. Tylko ja robię w roku coś pod 40kkm i to w nocy, nad
    > ranem w deszczu, zawiei itd Dalsze wyjazdy zaczynam przeważnie w nocy,
    > staram się w dzień pracować a nie pracuje za kółkiem ;)
    > Znam sporo ludzi, którzy robią rocznie mniej niż 20kkm. Raz taksówkarz
    > przyznał mi się, że rocznie robi 15kkm - ale i tak mu nie wierzę :)
    > Reasumując kwota mocno zawyżona (95,81).
    > Ale zweryfikujmy dalej.
    > Przykład 2.
    > wpiszmy osobowy/diesel/2h dziennie/4,2ON -> 191,63 -> 43800 - tyle
    > zrobiłem rocznie tylko raz na przestrzeni kilkudziesięciu lat :)

    Programik i jego wyniki nadają się tylko do tego by lotem balistycznym
    wylądowac w najbliższym śmietniku

    > Oczywiście są korki i przebiegi będą mniejsze. Ale czy ten program
    > uwzględnia, że mam xenony, które zużywają mniej prądu?
    > Same gdybania.

    Program pokazuje bzdury. Ale nic dziwnego, przecież to z dadrl.pl --
    jego celem nie jest pokazanie prawdy tylko propaganda.

    pzdr
    \SK