  • Data: 2010-08-11 11:11:14
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gwidon wrote:

    > A co ma do rzeczy ile który samochód pali? Jaki procent, człowieku? Idź na
    > lekcje logiki i fizyki.

    Dziecko, co ty tu o lekcjach fizyki? Zapewniam cię, że znam fizykę
    zdecydowanie lepiej od ciebie z logiką wypadniesz jeszcze gorzej,
    zapewniam. I w przeciwnieństwie do ciebie umiem z nich skorzystać w
    praktyce.

    > Światła mają jednakową moc niezależnie do tego ile
    > pali samochód, w którym są zamontowane.

    Drogi nieuku, brawo że choć to zauważyłeś. To zauważ jeszcze, skąd
    energia na zasilenie świateł jest brana. Otóż idzie z alternatora. A z
    czego alternator ją wytwarza? Przekształca z dość wysoką sprawnością
    (rzędu 80%) energię mechaniczną uzyskaną z silnika zaś silnik uzyskuje
    ją ze spalania paliwa. Tyle że silnik ma niewielką sprawność, a co
    gorsza jego sprawność w różnych samochodach jest różna i w dodatku cały
    czas się zmienia w czasie jazdy (w zależności od obrotów, obciążenia,
    itd) -- zależnie od sytuacji to będzie pomiędzy ok 0.5% a ok 30-35%.

    Zatem, żeby to sensownie oszacować, trzeba wziąć średnią moc i średnie
    spalanie z którego ta średnia moc jest uzyskiwana. Moc 10KW, moc świateł
    130W (albo mniej jak są xenony). Możesz w to jeszcze sprawność
    alternatora włożyć to będzie ok. 150W.

    Programik pisany przez idiotów dla idiotów możesz sobie wsadzić gdzieś,
    bo ten programik zupełnie bzdurnie zakłada stałą sprawność silnika
    podczas pracy. Wyniki są więc od czapy i nie mają nic wspólnego z
    rzeczywistościa.

    > ROTFL

    Śmiej się, śmiej. Ale to twój brak samodzielnego myślenia i brak
    zrozumienia podstaw jest śmieszny.

    > Zmarnowana? A to ciekawe. A jak niby ta energia się marnuje? Co się z nią dzieje?

    Zamienia się w ciepło, dziecko.

    > Zaraz padnę ze śmiechu.

    A kogo to martwi, że jakiś troll padnie ze śmiechu? Będzie o jednego mniej.

    \SK