eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
    rtners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Date: Tue, 10 Aug 2010 12:21:28 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 31
    Message-ID: <i3r978$2dd9$1@news2.ipartners.pl>
    References: <i3hphu$mdr$1@inews.gazeta.pl> <m...@b...softax.pl>
    <i3oogs$ils$1@inews.gazeta.pl> <i3oq4u$o3u$1@inews.gazeta.pl>
    <i3oru9$pf$1@inews.gazeta.pl> <i3os4o$1c7$1@inews.gazeta.pl>
    <i3p1qh$shn$2@mx1.internetia.pl> <i3pgf7$8l0$1@inews.gazeta.pl>
    <i3phcm$os9$1@mx1.internetia.pl> <i3pndc$3l6$1@inews.gazeta.pl>
    <i3poi9$ob8$1@mx1.internetia.pl> <i3qrkm$60j$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1281435688 79273 157.25.157.219 (10 Aug 2010 10:21:28
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Aug 2010 10:21:28 GMT
    In-Reply-To: <i3qrkm$60j$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302683
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-08-10 08:29, Gwidon pisze:
    > DoQ<p...@g...com> napisał(a):
    >
    >> Gwidon pisze:
    >>
    >>> Pytam się, a żeby zahamować, to trzeba stać czy jechać?
    >>> A żeby jechać to co jest potrzebne?
    >>
    >> Podczas hamowania silnikiem dalej jedziesz, nie zuzywasz paliwa a
    >> alternator ładuje akumulator. KPW czy trzeba ci to narysowac?
    >>
    >
    > No to jeszcze raz, do skutku aż załapiesz.
    > Żeby hamować, trzeba najpierw się rozpędzić. Żeby się rozpędzić, co jest
    > potrzebne? Jak nie wiesz, zapytaj panią od fizyki.

    Ale ty już jesteś na tej górce, i masz zjechać. Zgromadzona energię
    musisz teraz wytracić. Im więcej zabierze opór silnika (w tym alternatora
    generującego prąd), tym mniej będziesz musiał wytracić w tarczach.
    Suma oporów ma być taka sama. Tak więc prawdą jest że przy długotrwałym
    zjeździe z góry, gdy trzeba w sposób ciągły hamować, prąd jest "za darmo"
    w tym sensie, że ta energia i tak byłaby stracona.

    Ale jeśli to jest mały pagórek z którego staczamy się bez hamowania,
    dzięki czemu energia mogłaby wepchnąć nas na następny lub pozwoliła
    by się zatoczyć dalej, to już niestety nie ma świateł "za darmo".

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: