  • 61. Data: 2020-04-18 14:19:13
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-04-16 10:14, J.F. wrote:
    > Użytkownik "szod"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Chyba, ze ilosc zachorowan naprawde spada. Albo maseczki pomoga.

    > Dobre pytanie ...

    Który nie ma?

  • 62. Data: 2020-04-18 14:36:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-04-17 07:23, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > Przeszła i będzie żyła. To co spierdolono to izolacja grup wysokiego ryzyka. Był
    jasny sygnał z Włoch: średnia wieku 79 lat, to nie tępe dzidy w Niemczech tego nie
    zrozumiały, efekt średnia wieku 81 lat i masowe pogrzeby w domach starców.

    Gdzie tu problem? Szpitale się przepełniły?

  • 63. Data: 2020-04-18 17:16:05
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 15.04.2020 o 22:08, szod pisze:

    > Prawdziwych statystyk nigdy nie poznacie. Raz że nie muszą pisać prawdy,
    > dwa że nie znają wszystkich przypadków zachorowań. Poza tym oszczędzają
    > i oszukują na testach. Liczba chorych niby spada, a tymczasem:
    >
    > https://tvn24.pl/polska/testy-na-koronawirusa-w-pols
    ce-ile-ich-wykonano-4555303

    > Okazało się że z dnia na dzień robią mniej testów to i oczywiste że
    > mniej chorych będzie. Wybory muszą się odbyć. Ta całą panika to ściema
    > do kwadratu. Każą nosić maseczki, a za kilka dni będą luzować
    > ograniczenia. Jedno przeczy drugiemu. Ciekawe który polityk ma udziały w
    > tych maskach.

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    79740,powiazana-z-o-rydzykiem-spolka-sprzedaje-masec
    zki-i-przylbice.html

    --
    Czarek

  • 64. Data: 2020-04-18 21:35:25
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów Japonia nie wyrabia
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Tak trochę w temacie, W Japonii lekarze się skarżą że nie wyrabiają się,

    "Jak podaje BBC japońscy lekarze nie są w stanie sprostać opiece nad
    pacjentami, którzy nie są zarażeni. Problem dotyczy zwłaszcza nagłych
    wypadków medycznych. Pracownicy są obciążeni do tego stopnia, że karetka
    wioząca chorego na COVID-19 była zmuszona objechać aż 80 szpitali, zanim
    znalazła placówkę zdolną go przyjąć. "

    "Na początku rząd Japonii zapewniał, że panuje nad rozprzestrzenianie
    się koronawirusa. Z czasem liczba chorych zaczęła wzrastać, a lekarze -
    borykać z brakiem sprzętu ochronnego. "

    Kto by pomyślał.

    "Według "Worldometer.info" w Japonii doszło do 9787 zarażeń
    koronawirusem. 190 osób zmarło, a 935 wróciło do zdrowia. Najwięcej
    przypadków COVID-19 miało miejsce w Tokio, stolicy kraju."

    https://www.o2.pl/artykul/koronawirus-japonscy-lekar
    ze-obawiaja-sie-zalamania-systemu-opieki-zdrowotnej-
    6501192379876993a

    --
    Janusz

  • 65. Data: 2020-04-18 21:39:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Komentarze są dobre :)
    "Coś tu jest bez sensu! 126 milionów ludności i 10.000 chorych rozkłada
    system??"

    "cieniasy te Japońce. U Szwedów jest więcej chorych i jeszcze się
    chwalą, że to dopiero rozgrzewka i czekają na więcej"

    "dziwne tak bogaty i ludny kraj a parę tysięcy zakażonych ich rołożyło?
    to co mają powiedzieć włosi i hiszpanie którzy walczą i się nie
    poddają..chyba jakaś okrutna japońska mentalność tu wchodzi w
    grę...liczy się dobro wspólne i sprawny system jako wartość a nie życie
    konkretnej potrzebującej osoby...to im chyba po II wojnie jeszcze zostało"
    --
    Janusz

  • 66. Data: 2020-04-19 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czarek c...@n...fm ...

    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    79740,powiazana-z
    > -o-rydzykiem-spolka-sprzedaje-maseczki-i-przylbice.h
    tml

    A Zenciu szuka NOWYCH milionerów... ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 67. Data: 2020-04-19 16:51:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2020 21:35:25 +0200, Janusz napisał(a):

    (...)
    > https://www.o2.pl/artykul/koronawirus-japonscy-lekar
    ze-obawiaja-sie-zalamania-systemu-opieki-zdrowotnej-
    6501192379876993a

    Ale co - chwalisz, ganisz?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 68. Data: 2020-04-20 10:49:19
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-04-15 o 22:08, szod pisze:

> [...]
    > tych maskach. No i z tego co widzę większość ludzi ma panikę w oczach
    > patrząc na te głupoty w TV. Rząd nie na darmo dał w łapę 2 mld złotych
    > telewizji, żeby ta chodziła jak im każą. Zobaczycie że powoli wyjdzie to
    > całe szambo na wierzch. Straszą zwykła grypą jakby to nie wiem co było.
    > Wielka panika bo umarło kilka osób na dzień. Sprawdźcie sobie ile
    > ogólnie osób umiera w Polsce codziennie. W 2018 umarło 414 tysięcy ludzi
    > z różnych powodów, to ponad 1100 dziennie. Teraz kilka umarło z powikłań
    > po wirusie i panika w oczach. Robią z ludźmi co chcą, widać jak odchodzi

    1. Jeśli ktoś jest zarażony to przeciwciała wytworzą się dopiero ok. 3.
    dnia po zarażeniu.
    2. Jeśli ktoś przechodzi zakażenie bez objawów, to po co mu test?
    3. Jeśli ktoś ma objawy, to po co mu test?
    4. Jeśli komuś dziś wyjdzie test negatywny to co - jutro robi nowy?
    Sprawa jest dość trudna - w zasadzie jedyny sens robienia testów to
    odizolowanie osoby zarażonej, aby dalej nie zarażała, bo świadomość
    zarażenia wynika z objawów, a leczenie jest wyłącznie objawowe.
    Dla osoby zarażonej robienie testów nie ma znaczenia, natomiast może
    mieć dla otoczenia. A ponieważ wirusa można złapać wszędzie i o każdej
    porze, trzeba by robić testy codziennie, na co nie stać żadnego państwa
    póki co (są w opracowaniu tanie testy 15-minutowe). W dodatku na wynik
    czeka się dobę.
    Dlatego powinniśmy się zachowywać tak, jakby każdy z nas był
    potencjalnym nosicielem (maseczki, mycie rąk, dezynfekcja).

    T.

  • 69. Data: 2020-04-20 11:03:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-04-16 o 13:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup

    > Mialem na mysli raczej "domy opieki". Swietne miejsce na rozmnazanie
    > wirusa ... tylko trzeba go tam zawlec pierwszy raz.

    > Moze i tak, ale tymczasem ... zmarl fizjoterapeuta ze szpitala w Radomiu.
    > 46 lat.
    >
    > https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-46-letni-fizjoterapeuta-ze-szpitala-w
    -radomiu-nie-zyje-koron,nId,4443168

> [...]
    > chirurgicznego.
    > Szpital ma też problem z przekazywaniem pacjentów do placówek zakaźnych
    > - a dokładnie do radomskiego szpitala miejskiego, przekształconego w
    > jednoimienny, czyli taki, który leczy tylko pacjentów z koronawirusem.
    > Ta lecznica twierdzi, że nie ma miejsc i trzeba było negocjacji ze
    > służbami wojewody, by zgodziła się przyjąć pacjentów, ale tylko niektórych.
    > Do końca tygodnia trafi tam 6 z 21 chorych przebywających w szpitalu
    > wojewódzkim. "
    >
    > I tak to u nas na razie wyglada - jeszcze nie zabraklo respiratorow, ale

    Robert Zieliński z TVN24: "Dla szpitala organem założycielskim jest
    Urząd Marszałkowski. To stąd powinna być największa pomoc."
    Poszperajcie, kto jest marszałkiem województwa mazowieckiego... :-)

    T.

  • 70. Data: 2020-04-20 11:05:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-19 o 16:51, Maciek pisze:
    > Dnia Sat, 18 Apr 2020 21:35:25 +0200, Janusz napisał(a):
    >
    > (...)
    ze-obawiaja-sie-zalamania-systemu-opieki-zdrowotnej-
    6501192379876993a

    > Ale co - chwalisz, ganisz?
    Nie ani to, ani to, to po prostu pokazuje że nie da się tego wirusa
    przechorować bo żadna służba zdrowia nie da rady, a japończycy pokazują
    że nawet niewielki wzrost zachorowań to poważny problem, to tak a propo
    naszej służby zdrowia.

    --
    Janusz