  • 51. Data: 2020-04-17 22:50:12
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.04.2020 o 10:27, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > Niemcy też żonglują liczbami. Na początku grypa szła łeb w łeb z koroną (do około
    400 ofiar) a potem liczby się rozjechały ;-)

    > I co ? Ano Niemcy stwierdzili że grypa w połowie marca się skończyła (w poprzednich
    latach do maja) i wszystkie ofiary zaliczamy koronie ;-)

    jakaś kasa musi z tego być :)

    > Z jakiś względów ukrywa się całkowitą liczbę zmarłych (z innych przyczyn)

    w sumie to jak wszędzie...

    > ale gdyby wziąć tą ciężką grypę sprzed 2 lat (25k zmarłych) do danych Hopkinsa to
    jesteśmy przy 4k. Dziwne ?
    > Niemieckie media już zaczynają pisać o 50 000 uratowanych choć tak nie do końca
    wiadomo kto i od czego ich uratował ;-)

    dzielna władza oczywiście :) uratowała miliony ludzi na świecie przed
    pracą, no i ratować będzie przez następne lata - na plaży zapłacisz za
    wynajęty kawałek piasku, w ryanair za puste miejsce obok, w restauracji
    za 2x mniej stolików na tej samej powierzchni itp ;)

    Lukasz

  • 52. Data: 2020-04-17 23:19:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I ddddddddd uwierzyłeś w to?

  • 53. Data: 2020-04-18 11:08:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-04-2020 o 20:20, Janusz pisze:

    > Jak nie widac jak widać, Belgia już przegoniła wszystkie kraje (poza
    > mikrusami)
    > w liczbie zgonów na milion, maja 419, Hiszpanie 413, Włosi 367, Francja
    > 275,
    > Anglia 202, Holendrzy 193.

    No właśnie o to chodzi - Belgia ma 3 razy więcej zachorowań, mimo
    pełnego lockdownu i ogromnych kar, niż Holandia która się nie pozamykała.

    Jasno z tego wychodzi, że to NIC nie daje, a przyczyny leżą gdzie indziej.

    > Może dlatego że przy grypie chorują dziesiątki milionów a umieraja
    > setki, a tutaj przy tysiącach już są setki? Wielu chojraków było i
    > wszyscy wrócili do budy z podkulonym ogonem.

    Jak widać z przykładów powyżej - niekoniecznie wszyscy.
    Przyczyna wyższej śmiertelności w niektórych krajach, musi leżeć gdzieś
    indziej.

  • 54. Data: 2020-04-18 11:13:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-04-2020 o 20:32, J.F. pisze:

    > Ale wiesz, ze "duzo wieksza" :-)

    Tak - skoro od ręki znajdujesz wiele nieujętych przykładów w jednym
    tylko regionie, to jest pewność, że oficjalna liczba jest dużo mniejsza.
    Nawet mnożąc te kilka przez wszystkie regiony i razy 2 lub 3 (przypadki
    o których nike nie pisał) już wychodzi więcej niż 300.

    > Ale nie tyle, zeby cmentarze nie wyrabialy.

    Wyrabiają zazwyczaj nawet bez lockdownu.

    > Na oko bardzo podobne.

    Jak już ktoś napisał - w Belgii dużo gorzej.

    > Trudno powiedziec, co by bylo bez niego.
    > A moze i latwo - patrz na Trumpa i Johnsona :-)
    >
    > Wlosi maja lockdown, Francja ma lockdown - tylko za pozno.
    >
    > Albo ... wlasnie w dobrym momencie, kto ma umrzec ten umrze i kraj wroci
    > do normy, cieszac sie ze liczba juz spada.
    > A u nas moze jeszcze dlugo rosnac lub sie trzymac.

    Ano.
    I będziemy przez lata odrabiać straty - oczywiście nie te w ilości
    staruszków.....

  • 55. Data: 2020-04-18 12:40:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wynajęty kawałek piasku, w ryanair za puste miejsce obok, w restauracji
    > za 2x mniej stolików na tej samej powierzchni itp ;)

    A ktoś Cię zmusza do korzystania?
    nie będą mieli klientów to albo padną albo obniżą ceny do akceptowalnego
    poziomu,
    niewiele wyższego niż przed pandemią.
    Tym bardziej że o ile produkcja rusza to konsumentów nie ma i szybko
    chyba nie będzie na dobra inne niż podstawowe. Więc nadal cały przemysł
    rozrywkowy, turystyczny, sportowy będzie leżał.

    --
    Janusz

  • 56. Data: 2020-04-18 12:46:35
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.04.2020 o 11:40, Janusz pisze:

    > A ktoś Cię zmusza do korzystania?
    > nie będą mieli klientów to albo padną albo obniżą ceny do akceptowalnego
    > poziomu,
    > niewiele wyższego niż przed pandemią.

    zmusi mnie ta panikująca większość
    tak samo mogą mnie zmusić np. do szczepień przeciwko covid, bo inaczej
    nie wpuszczą mnie do samolotu - ale możesz napisać że przecież będę mógł
    samochodem...

    > Tym bardziej że o ile produkcja rusza to konsumentów nie ma i szybko
    > chyba nie będzie na dobra inne niż podstawowe. Więc nadal cały przemysł
    > rozrywkowy, turystyczny, sportowy będzie leżał.

    żyję w UK i tu ludzie tylko czekają aż otworzą granice, bo w wielkanoc
    mieli na hiszpańskiej plaży leżeć...

    --
    Pozdra

  • 57. Data: 2020-04-18 12:48:38
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > I ddddddddd uwierzyłeś w to?

    wypowiadał się jakiś lekarz (to nie było w jakiś newsach tylko
    wyciągnąłem to z dłuższego wywiadu z lekarzem i wcale nie mówił wprost,
    że to prowadzi do nadużyć...), podrzuciłem tutaj temat - którego nie
    sprawdzałem, bo mnie nie interesował - a jeśli kogoś interesuje to może
    to sprawdzić.

    Lukasz

  • 58. Data: 2020-04-18 13:09:16
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-18 o 11:08 +0200, Cavallino napisał:
> [...]
    > pozamykała.
    >
    > Jasno z tego wychodzi, że to NIC nie daje, a przyczyny leżą gdzie

    Nie tak znowu jasno, bo to całe "3 razy więcej zachorowań" wcale nie
    jest pewne.

    > Jak widać z przykładów powyżej - niekoniecznie wszyscy.
    > Przyczyna wyższej śmiertelności w niektórych krajach, musi leżeć
    > gdzieś indziej.

    Obstawiam, że przyczyna lezy głównie w niejednolitej metodologii
    testów. Każdy kraj podchodzi do tematu po swojemu: jedni testują
    denatów, inni nie. Jedni testują wyrywkowo, inni tylko tych z mocnymi
    objawami, jedni nie wliczają zmarłych w domach starości, inni
    odwrotnie... Nie wspominając o tych, co na siłę podpinają co się
    da pod "choroby współistniejące". Wyników nie da się porównać.

    Mateusz

  • 59. Data: 2020-04-18 13:28:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-04-2020 o 12:40, Janusz pisze:

> [...]
    > chyba nie będzie na dobra inne niż podstawowe. Więc nadal cały przemysł
    > rozrywkowy, turystyczny, sportowy będzie leżał.

    Zwłaszcza jak będzie przymusowo zamknięty.
    Zainteresowanie wizytą na stadionie byłoby pewne.....

  • 60. Data: 2020-04-18 13:29:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-04-2020 o 12:46, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > samochodem...

    > żyję w UK i tu ludzie tylko czekają aż otworzą granice, bo w wielkanoc

    Ja też czekam, jak tylko będzie można, to wwiadam w samochód i w świat
    na minimum tydzień.....