  • Data: 2009-11-24 09:05:38
    Temat: Re: Korekcja kolorów
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Nov., 09:24, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

    > Tylko że możliwych funkcji dających założony wynik (wybrany kolor
    > w wybranym punkcie) jest nieskończenie wiele. I uwaga, niespodzianka -
    > liniowe przekształcenie R,G,B bynajmniej nie jest najlepsze. Więc padło
    > pytanie o algorytm, czyli jakie dokładnie mają być te funkcje - myślę
    > że możesz je podać, skoro to takie trywialne... :)
    >
    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

    jak tkanie dywanow perskich jest dla mlodych niewiast - tak pisanie
    programow jest dla mlodziencow.
    najladniejsze wezly w dywanach wychadza spod palcow kilku-
    kilkunastoletnich dziewczat tak i najladniejsze pomysly wychodza z
    glow mlodocianych fascynatow komputerow.

    nawet nie chce mi sie przez sekunde glowy lamac mozliwymi
    algorytmami - a co dopiero mowic o modelu matematycznym.

    jak dziala z punku uzytkownika balans bieli.

    przykladasz pipete w dowolne miejsce o jakis tam RGB - powiedzmy
    roznych . I po przylozeniu pipety skladniki RGB maja stac sie sobie
    rowne , czali ulegaja odpowiedniemu pomniejszeniu , lub powiekszeniu.

    Czyli pipeta jest tak zaprogramowana ze sporowadza miejsce obrazu do
    255,255,255 pomnozonych przez jakis czynnik.

    nie ma przeszkod by inna pipete tak zaprogramowac ze zamiast
    r255,g255,b255 beda wczytane dowolne r,g,b, pobrane z innego punktu
    obrazowego.

    co was tak przeraza ?