  • 1. Data: 2016-07-04 10:10:13
    Temat: Korek, ale dlaczego?
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    2 pasy w jedną stronę, 2 pasy w drugą, oddzielone barierkami i pasem
    zieleni.

    Zator po horyzont, myślę sobie - wypadek, no trudno, poturlamy się
    pewnie kilka km. Przypuszczenia o wypadku potwierdza policja
    przeciskająca się w tamtym kierunku.

    Jakież było moje zdziwienie, gdy po dojechaniu do miejsca gdzie była ta
    kolizja okazało się, że miała ona miejsce na nitce w przeciwnym
    kierunku, od tego miejsca momentalnie zator zniknął i mogłem jechać od
    razu normalnie 120km/h.

    Wygląda to tak jakby ludzie mijający tą stłuczkę zwalniali do ok 20km/h
    przejeżdżając obok i ruszali z kopyta po minięciu tego zdarzenia.

    Przypominam, że wypadek był na nitce w kierunku północnym i nie powinien
    mieć ŻADNEGO wpływu na drogę w kierunku południowym, no ale miał. Ktoś
    zna powód czemu się tak dzieje? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to, że
    ludzie zwalniają i oglądają skutki, no ale kurde prawie każdy? Bez
    przesady. Może jest jakaś przyczyna, której sobie nie uświadamiam. Wie
    ktoś czemu ludzie się tak zachowują?

  • 2. Data: 2016-07-04 10:32:21
    Temat: Re: Korek, ale dlaczego?
    Od: masti <g...@t...hell>

    twistedme wrote:

    > Przypominam, że wypadek był na nitce w kierunku północnym i nie powinien
    > mieć ŻADNEGO wpływu na drogę w kierunku południowym, no ale miał. Ktoś
    > zna powód czemu się tak dzieje?

    Apacze (A bo se popaczę!)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2016-07-04 10:37:50
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 4 Jul 2016 10:10:13 +0200
    twistedme <t...@o...pl> wrote:

    > Wygląda to tak jakby ludzie mijający tą stłuczkę zwalniali do ok 20km/h
    > przejeżdżając obok i ruszali z kopyta po minięciu tego zdarzenia.

    Rozumiem że prawojazdy masz od niedawna? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 4. Data: 2016-07-04 10:43:16
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 10:37, szerszen pisze:

    > Rozumiem że prawojazdy masz od niedawna? ;)

    Od dawna, ale wczoraj kolejny raz mnie to spotkało, a dzisiaj mi się
    przypomniało, żeby napisać tutaj.

  • 5. Data: 2016-07-04 10:46:46
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 4 Jul 2016 10:43:16 +0200
    twistedme <t...@o...pl> wrote:

    > Od dawna, ale wczoraj kolejny raz mnie to spotkało, a dzisiaj mi się
    > przypomniało, żeby napisać tutaj.

    No więc skoro kolejny raz, to czemu się dziwisz. To norma, każdy musi popatrzeć. Mało
    tego, niejednokrotnie zdarza się tak, że chwilę później, na drugiej nitce też jest
    stłuczka, bo jedna sierota z drugą się zapatrzy i przywali.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 6. Data: 2016-07-04 11:26:30
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:43:18 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

    > Od dawna, ale wczoraj kolejny raz mnie to spotkało, a dzisiaj mi się
    > przypomniało, żeby napisać tutaj.

    Bo ludzie to nie myślą.
    Mam nawet fajny filmik z katowic gdzie pokazałem że ludzie jadą bezrefleksyjnie i
    często albo marnują przestrzeń albo sami robią korki.

    Zresztą o bezmyślności tu co chwile sie dyskutuje :)

    Np. tzw. "perkuśiści" czyli ludki którzy bez powodu naciskają hamulec.
    Droga prosta, nikogo za ani przed lolkiem nie ma, na drodze też nic sie nie dzieje a
    lolek wciska hamulec.

    Podobnie podczas jazdy po ślimakach.

    Ale chyba u nas aż tak kiepsko nie ma, za oceanem to chyba nawet bardziej bezmyślnie
    jeżdzą.
    Ostatnio rozwaili mnie filmik jak gostek pokazal ze jedzie wolniej od wszystkich po
    swoim pasie i pozwala ludziom sie wpychać przed siebie i za nim jest ładny rządek i
    wszyscy za nim jadą komfortowo.
    Ja tej logiki nie czaje ale ludziska pod filmikiem sie zachwycali jakie to wspaniałe
    jest że sie spokojnie jedzie a nie stoi :)

  • 7. Data: 2016-07-04 11:30:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sczygiel,

    Monday, July 4, 2016, 11:26:30 AM, you wrote:

    [...]

    > Mam nawet fajny filmik z katowic gdzie pokazałem że ludzie jadą
    > bezrefleksyjnie i często albo marnują przestrzeń albo sami robią korki.

    W Katowicach ludzie jeżdżą w miarę sprawnie - przejedź się na Kaszuby
    i zobacz, jak demoluje ruch jedno rondo w Kartuzach. Ci ludzie się tak
    zachowują, jakby w życiu ronda nie widzieli. W efekcie
    kilkukilometrowy korek.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2016-07-04 11:34:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** twistedme pisze tak:

> [...]
    > ale kurde prawie każdy? Bez przesady. Może jest jakaś przyczyna,
    > której sobie nie uświadamiam. Wie ktoś czemu ludzie się tak

    Nie no zwalniają bo przede wszystkim boją się policji, boją się na
    kogoś najechać, że jakiś gościu w szoku przegalopuje przed maską, że
    zderzą się z karetką, że coś lezy na jezdni, blacha, silnik, ręka.

    Jeśli już naprawdę trafi się taki oglądacz to mam na nich dodatkowy
    klakson dużej mocy uruchamiany ukrytym przyciskiem aż stawy w palcu
    zabolą.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 9. Data: 2016-07-04 11:56:11
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 10:10, twistedme pisze:
> [...]
    > ta kolizja okazało się, że miała ona miejsce na nitce w przeciwnym
    > kierunku, od tego miejsca momentalnie zator zniknął i mogłem jechać

    Ile czasu dojeżdżałeś w korku do miejsca wypadku?

  • 10. Data: 2016-07-04 11:58:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >ta kolizja okazało się, że miała ona miejsce na nitce w przeciwnym
    >kierunku, od tego miejsca momentalnie zator zniknął i mogłem jechać

    A ta policja to co - pojechala w inna miejsce, pojechala dalej i
    zawrocila, czy przecisnela sie jakos przez barierke ?

    >Wygląda to tak jakby ludzie mijający tą stłuczkę zwalniali do ok
    >20km/h przejeżdżając obok i ruszali z kopyta po minięciu tego
    >zdarzenia.

    Ja tam wielokrotnie w Niemczech jechalem w gestym korku, ktory sie
    nagle w szczerym polu rozwiewal.
    I nie wiem - wypadek jakis byl i zdazyli uprzatnac, czy dojechalem do
    poczatku korka ...

> [...]
    >miał. Ktoś zna powód czemu się tak dzieje? Jedyne co mi przychodzi do
    >głowy, to, że ludzie zwalniają i oglądają skutki, no ale kurde prawie

    Nie musi kazdy - wystarczy ze co 5 piaty zwolni, a reszta za nimi tez
    musi.

    >przesady. Może jest jakaś przyczyna, której sobie nie uświadamiam.
    >Wie ktoś czemu ludzie się tak zachowują?

    Zwalniaja ? Ciekawosc. Czasem poparta "a moze potrzebuja pomocy" ...

    J.