  • 61. Data: 2013-02-11 19:49:49
    Temat: Re: Kopia starego dysku twardego
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 11 lutego 2013 (19:15:01) napisano:

    > "Yakhub" <y...@g...pl>
    > Zazwyczaj na płycie jest pojedyncze ogniwo litowe (3V).
    > Ale widzisz w prawym dolnym rogu... pakiet 3 pastylek.

    > Robert

    Miałem kiedyś 386, na płycie też była bateria litowa, ale nie
    pastylkowa, tylko w formie takiej, jak czasami w analogowych aparatach
    fotograficznych...

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 62. Data: 2013-02-11 19:55:20
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@m...pl>

    Dnia 2013-02-11, o godz. 19:47:59
    Maciej Milinkiewicz <n...@m...pl> napisał(a):

    > To były pakiety akumulatorów niklowo-cośtam czyli napięcie
    > 3x1,2(1,25). Jedna bateryjka litowa powinna dać radę.

    Problemem może być gdy płyta zacznie to ładować. Może dać starą baterię
    z telefonu kom. ale taką z zabezpieczeniem przed przeładowaniem.
    A najlepiej coś sobie dobrać:

    http://www.tme.eu/pl/katalog/?f_zamowienie=1#id_cate
    gory=100076&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_para
    ms=2%2C495%2C497%2C18%2C317%2C494%2C117%2C510%2C982&
    used_params=495%3A1793%3B18%3A26206%3B

  • 63. Data: 2013-02-11 19:58:57
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-10 20:36, Robert Wańkowski pisze:

    > "Irokez" <n...@w...pl>
    > Patrzę na te na Allegro poniżej 1 GB. Czy DMA mode to to samo, co TrueIDE?

    Nie. Kolega Transcenda Ci już sprawdził, ja od siebie dorzucę też
    sprawdzonego w praktyce Sandiska Extreme III (testowałem wersję 2 GB,
    ale mniejsze pewnie też działają w TrueIDE) - bardzo ładnie pracuje jako
    dysk IDE z Ultra/MultiWord-DMA zarówno w przejściówce portu 3,5"
    (desktop) jak i ramce 2,5" w stareńkiej Toshibie Portego 3110CT z
    DOS/Windows95OSR2 jaki i linuksem, bo do takiego starocia dysku SSD
    (SATA) się nie kupi.

    --
    /MB

  • 64. Data: 2013-02-11 21:01:50
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2013-02-11 18:06, Robert Wańkowski wrote:

    > "Chris" <c...@s...pl>

    > Maszyna hiszpańska. Na płycie trzeba wymienić baterię. Jakie napięcie
    > tam może być?
    > Widać chyba 3 pastylki.

    Trzy niklowo-kadmowe, czyli jakieś 3,6V, do płyt takiej baterii już
    raczej nie dostaniesz, możesz spróbować wylutować ją i przylutować taką
    do telefonów bezprzewodowych - coś w ten deseń:
    http://allegro.pl/t207-akumulator-do-sp-r5050-30aaak
    3bmj-kx-a332-i2950977137.html

    Piotr

  • 65. Data: 2013-02-11 21:15:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Uncle Pete" napisał:

    > Trzy niklowo-kadmowe, czyli jakieś 3,6V, do płyt takiej baterii
    > już raczej nie dostaniesz,

    E tam, nadal są stosowane w wielu starych ale jarych konstrukcjach
    wymagających podtrzymywania np. zegara czasu rzeczywistego.
    http://elstore.pl/baterie/605-bateria-akumulator-3v6
    -80mah-2-pin.html
    Na płycie głównej widać 2 rozstawy otworów, ten większy IMHO akurat dla
    tego typu baterii akumulatorków.

    JoteR

  • 66. Data: 2013-02-14 19:14:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-11 19:58, Michal pisze:

> [...]
    > (desktop) jak i ramce 2,5" w stareńkiej Toshibie Portego 3110CT z
    > DOS/Windows95OSR2 jaki i linuksem, bo do takiego starocia dysku SSD
    Ale działanie trybu DMA(udma) jest jeszcze zależne od przejściówki
    IDE-CF - na takich popularnych najtańszych nie działa, sprawdzone.
    Brakuje odrutowania, komuś się nie chciało zrobić dwóch ścieżek DMA-REQ
    i ACK: http://www.fccps.cz/download/adv/frr/cf.html

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 67. Data: 2013-02-14 19:28:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BartekK" <s...@d...org>
    > Brakuje odrutowania,
    Już zamówiłem. Zobaczymy co dojdzie.
    Dzięki za link.

    Robert

  • 68. Data: 2013-02-15 21:07:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-14 19:14, BartekK wrote:
    [.....]
> [...]
    > IDE-CF - na takich popularnych najtańszych nie działa, sprawdzone.
    > Brakuje odrutowania, komuś się nie chciało zrobić dwóch ścieżek DMA-REQ
    Tak BTW. Właśnie przed chwilą skończyłem wreszcie klonować dysk twardy
    ze starego notebooka. Chciałem to zrobić za pomocą takiej
    http://tnij.org/unow przejściówki kupionej na Allegro za mniej niż 8zł z
    przesyłką. :-D Jak widać, Chińczyk jako klucza użył pinu 18 (sygnał
    DD15) zamiast pinu 20. :-D Nawet tak prostą rzecz potrafią sp..ć. :-D
    Całe szczęście łatwo dało się to łatwo zauważyć ponieważ przejściówki
    nie dało się podłączyć pod kabel z kluczem. W ramach testu użyłem kabla
    bez klucza i dysk był widziany przez BIOS-a ale już Clonezilla podczas
    startu pluła błędami i następnie dysk nie był widoczny. Oczywiście
    pomogła chwila zabawy z lutownicą. :-D

  • 69. Data: 2013-02-23 12:59:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Robert Wańkowski"
    > "BartekK" <s...@d...org>
    > Wygląda interesująco. Gdyby zadziałało

    No i zadziałało!
    Pierwsza próba skopiowania programem DMDE nie udała się. Pojawiały się co
    chwila błędy. I te 130 Mb kopiowało by się pewnie dobę.

    Tym programem EASEUS Disk Copy 2.3.1 poszło bez problemu. Bootowanie z USB,
    interfej graficzny.

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

    RObert