  • Data: 2013-02-09 22:08:17
    Temat: Re: Kopia starego dysku twardego
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Wańkowski" napisał:

    > Jest FDD. Z wyglądu 2.44.

    Raczej 1,44 ;->

    > Ja chcę zrobić kopię dysku. Aby zamienić umierający dysk na sprawny.
    > Czyli cały DOS, sterowniki, program sterujący maszyną, pliki z programi
    > do maszyny.

    Ile to może zajmować? 2, 3 dyskietki? Tym bardziej, że na pewno istnieje
    gdzieś backup w takiej czy innej postaci, jeśli rzeczywiście jest to
    maszyna produkcyjna.
    A pytanie podstawowe: czy masz już ten zastępczy dysk i czy jest on w
    miarę poprawnie obsługiwany przez ten kontroler? W sensie czy BIOS
    raportuje jakąś akceptowalną pojemność (w zamierzchłych czasach były
    jakieś limity typu 2 GiB czy nawet 512 MiB, więc wkładając jakiś nowszy
    dysk należy się liczyć z tym, że tylko jego fragment będzie "widoczny",
    czasami trzeba było założyć zworkę "limit capacity" a tego nowsze dyski
    nie mają), czy da się mu założyć partycję i ją sformatować oraz uczynić
    aktywną, czy po wykonaniu sys X: komputer się zabootuje, czy nowy dysk
    pociągnie na taśmie 40-żyłowej, czy może trzeba skombinować 80-żyłową.

    JoteR