  • Data: 2022-10-12 02:24:35
    Temat: Re: Kopia dysku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-10-11, Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:

    > Oszczędzasz na kopiowaniu (zapisie), ale czytać i tak musisz wszystko,
    > i to dwa razy, tzn. obie strony, więc to wcale nie taki oczywisty zysk.

    > Wystarczy na tym nośniku trzymać obraz FS-a, tj. plik wynikowy dd, a nie
    > zapisywać nowy filesystem... To zresztą również bezpieczniejsze.

    Można też wyzerować najpierw wolne miejsce a potem dodatkowo taki obraz
    spakować, ale to pozbawia możliwości bezposredniego podmontowania.

    > Tak czy inaczej: zarówno rsync, jak i kopiowanie obrazów to słabe
    > podejścia, bo nie pozwalają cofnąć się w czasie poza ostatni zrzut. Ja

    No dd to nie, ale taki rsync? Mi tam robi kopie przyrostowe bez
    kasowania poprzednich.

    > od kilku już lat korzystam wylącznie z BORG-a. Bardzo przyjemny
    > wynalazek.
    >
    > https://www.borgbackup.org/

    Juz się parę razy przymierzałem, ale problem jest taki, ze musisz mieć
    tego borga wszędzie. A takie dd wszędzie już jest. Padnie mi system,
    wystaruje z jakiegoś live bez dostepu do Internetu ale czy tam będzie w
    podstawowej dystrybucji borg? Chyba nie będzie. No i będzie kłopot.

    --
    Marcin