  • Data: 2022-10-12 07:43:06
    Temat: Re: Kopia dysku
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Oct 2022 14:19:26 +0200, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > Oszczędzasz na kopiowaniu (zapisie), ale czytać i tak musisz wszy
    > stko,
    > i to dwa razy, tzn. obie strony, więc to wcale nie taki oczywisty
    > zysk.

    ?? Ogromny zysk. Rsync po rsyncu na bieżąco fsa z 500tys plików przez
    Internet (nie lokalnie) trwa kilkadziesiąt sek. Robienie dumpa
    całości w moim przypadku to godziny. To, że czyta całość to zaleta,
    bo wtedy wcześniej wychodzą ewentulane problemy z dyskiem. Nie ma
    nic lepszego niż rsync, reszta to protezy.

    > Wystarczy na tym nośniku trzymać obraz FS-a, tj. plik wynikowy dd
    > , a nie
    > zapisywać nowy filesystem... To zresztą również bezpiec
    > zniejsze.

    Ale tworzenie obrazu to długa operacja, poza tym tworzenie obrazu dd
    jest bez sensu gdy fs jest np. w 1% zajęty lub ma pliki z dziurami.
    Dd tego nie zoptymalizuje.

    > Tak czy inaczej: zarówno rsync, jak i kopiowanie obrazów to s?
    > ?abe
    > podejścia, bo nie pozwalają cofnąć się w czasie po
    > za ostatni zrzut.

    Jak nie rsync pozwala? Opcja compare-dest, tworzy dumpy różnicowe.
    Mam możliwość odtworzenia wszystkich wersji zmian w plikach w
    dowolnym czasie.
    Świat się dzieli tylko na tych co używają rsync i tych, którzy będą
    go używać w przyszłości. Żadne inne protezy.

    --
    Marek