  • Data: 2016-09-05 09:47:35
    Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ups.com>:

    > Napisz proszę co będzie problemem, to sprawdzę, czy w dwunastoletnim
    > Lacettim wystąpił ;)
    >
    > Konserwację podwozia robiłem jak miał 7 lat.

    przy całkowicie nowym aucie konserwacji bym nie robił (to chyba obecnie
    niepotrzebne).
    Natomiast po około 5ciu latach - profilaktyczną - z naciskiem na progi (
    wszędobylska sól i kamyczki) i profile zamknięte + miejsca łączenia na
    podwoziu (można i całość jak leci).

    Odstępstwo: gdy zauważysz, że wcześniej, że coś się dzieje (np. nalot
    korozji) - ale raczej wątpię, że to wystąpi tak wcześniej (w żadnym
    francuskim aucie nic się nie działo, natomiast nie mogę tego powiedzieć
    o japońskich: słaby lakier, słabe zabezpieczenia :).

    Sam ostatnio robiłem to u siebie - auto 7lat stare (lekkie początki
    nalotu na mostach, wahaczasz i okolicach progów - reszta profilaktycznie).
    Jak masz sprzęt (wystarczy sprężarka i ded.pistolet) i możliwości (np.
    kanał) i chęci (bo trochę trzeba przygotować auto) - możesz to zrobić
    również samemu.
    U mnie zajęło to 3 popołudnia (licząc, że wpierw po umyciu,
    odtłuszczeniu i osuszeniu nałożysz środek wiążący rdzę (ja używałem
    Dinitrol Epoxy RC900) a po jego utwardzeniu środek zabezpieczający (u
    mnie K2 Durabit w tubach do podłączenia do pistoletu pneumatycznego) i
    profili zamkniętych (też sodek od K2).
    Z rozpędu zrobiłem również auto od żony :)