-
Data: 2016-09-05 09:47:35
Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2016-09-04 15:59, 007 wrote:
> Marcin Kiciński w
> <news:8ef7f7ba-e214-43fc-9b60-71737327ac3e@googlegro
ups.com>:
>
>> W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal:
>>> Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo
>>> zaplacic zlomowisko.
>
>> Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;)
>
> Napisz proszę co będzie problemem, to sprawdzę, czy w dwunastoletnim
> Lacettim wystąpił ;)
>
> Konserwację podwozia robiłem jak miał 7 lat.
>
przy całkowicie nowym aucie konserwacji bym nie robił (to chyba obecnie
niepotrzebne).
Natomiast po około 5ciu latach - profilaktyczną - z naciskiem na progi (
wszędobylska sól i kamyczki) i profile zamknięte + miejsca łączenia na
podwoziu (można i całość jak leci).
Odstępstwo: gdy zauważysz, że wcześniej, że coś się dzieje (np. nalot
korozji) - ale raczej wątpię, że to wystąpi tak wcześniej (w żadnym
francuskim aucie nic się nie działo, natomiast nie mogę tego powiedzieć
o japońskich: słaby lakier, słabe zabezpieczenia :).
Sam ostatnio robiłem to u siebie - auto 7lat stare (lekkie początki
nalotu na mostach, wahaczasz i okolicach progów - reszta profilaktycznie).
Jak masz sprzęt (wystarczy sprężarka i ded.pistolet) i możliwości (np.
kanał) i chęci (bo trochę trzeba przygotować auto) - możesz to zrobić
również samemu.
U mnie zajęło to 3 popołudnia (licząc, że wpierw po umyciu,
odtłuszczeniu i osuszeniu nałożysz środek wiążący rdzę (ja używałem
Dinitrol Epoxy RC900) a po jego utwardzeniu środek zabezpieczający (u
mnie K2 Durabit w tubach do podłączenia do pistoletu pneumatycznego) i
profili zamkniętych (też sodek od K2).
Z rozpędu zrobiłem również auto od żony :)
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.16 17:34 Cavallino
- 05.09.16 17:47 Zenek Kapelinder
- 06.09.16 00:22 Zenek Kapelinder
- 06.09.16 00:42 AL
- 06.09.16 00:52 AL
- 06.09.16 00:56 AL
- 06.09.16 08:00 cef
- 06.09.16 12:16 RadoslawF
- 06.09.16 13:31 cef
- 06.09.16 20:18 Cavallino
- 07.09.16 03:04 laisar
- 07.09.16 08:41 Jacek
- 07.09.16 09:39 RadoslawF
- 07.09.16 10:18 laisar
- 07.09.16 10:25 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=