  • Data: 2016-09-06 00:52:36
    Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie?
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-09-06 00:14, AL wrote:

    > Konserwację masz fabryczną, która na skutek warunków zewnętrznych
    > (sól, obicia od kamyków) ulega osłabieniu - stąd istotą jest jej
    > uzupełnienie.
    > Przynajmniej u mnie ta konserwacja jest, więc zakładam, że to standard.
    > I nie na czysty metal a metal wcześniej zabezpieczony środkiem
    > wiążący rdzę.

    miało być podkładem epoksydowym wiążącym rdzę (stosowałem epoksy RC900)
    jeśli takie miejsca występują.
    http://market-lakierniczy.pl/pl/p/Srodek-przetwarzaj
    acy-rdze-Converust-Epoxy-RC-900-DINITROL-400-ml-spra
    y/326

    U mnie nalot (uwaga: nalot a nie dziury! ) pojawiły się w okolicach
    progów i mostach przednim i tylnim + elementach zawieszenia, i w okolicy
    zderzaka tylnego gdzie zawieszone jest koło zapasowe.
    Przód auta, w tym silnik obłożony jest 3 płytami z tworzywa i pod nimi
    sucho i czysto - za nadkolami podobnie.
    Wniosek - najbardziej narażone były elementy, które najbardziej były
    wystawione na warunki.
    Konserwację robiłem bardziej profilaktycznie-uzupełniająco niż z
    konieczności (bo dziury czy rdza odchodząca płatami).

    Robiłem ją zgodnie z instrukcjami jaki otrzymałem z zakładu
    lakierniczego, który również świadczy takie usługi.
    Na elementy, które wyżej wymieniłem zwrócił mi uwagę diagnosta podczas
    badania rocznego (o dziwo ASO - tak, do tej pory robię również przeglądy
    roczne w ASO w 7mio letnim aucie(!) :) nic nie zaniwpokoiło).
    Nie jestem profi - być może, ale mam tą swiadomość, że być może przedłużę