  • Data: 2010-09-03 15:51:49
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:i5pb8k$8oh$1@news.task.gda.pl...

    > Czyli żarówka taka zwraca się nam już po około 480-500h pracy.
    > A jednak trwałość to ona ma bardziej w okolicy 5000-10000h pracy.

    I gdyby tak było, nie miałbym pretensji, szczególnie, że przestawiłem się
    na energooszczędne dość wcześnie. I te pierwsze sztuki nierzadko pracują
    do tej pory - zwróciły się a i producent zarobił godziwie. Niestety ktoś
    wpadł na pomysł, żeby tę proporcję zachwiać. I co z tego, że nadal kupuję
    osram-a, skoro 20W (nowa!) nie świeci jak 100W (z wielkim bólem jak 75) a
    5000h w normalnym domowym używaniu jest wartością abstrakcyjną (może to
    nie łazienka, ale czasem się wyłącza - jeśli mam świecić, bo włączanie
    pogarsza trwałość, to nie liczmy tego jako oszczędność). Trafił mi się też
    model pobierający moc większą niż zadeklarowana (BTW, analizował ktoś
    dokładniej te samodławne cuda? W czasie życia lampy wzrasta moc czy spada
    prąd?). No i "ekonomicznych" zepsutych osramów mam już stosik, jeśli
    któryś osiągnął 2000h to było wszystko... W międzyczasie testowałem
    philipsy ("softone"?) i była jeszcze większa porażka (ilość światła).

    e.