  • Data: 2010-09-03 10:26:04
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i5qaj8$mgg$1@news.onet.pl...

    > Dokładnie tak :-). Nie zauważyłem znacząco większej trwałości przy
    > typowym, domowym użytkowaniu, czyli włącz-wyłącz co chwilę. W kuchni mam
    > na suficie część żarówek i część świetlówek. I bywało, że 60 W żarówka
    > potrafiła przeżyć 11 W świetlówkę ;-)

    Jak się kupuje chiński chłam po zł kilka to tak jest. Od wielu lat
    kupuję świetlówki OSRAM i część z nich pamięta lata 90-te i dalej świeci.
    Oczywiście zdarzyło mi się ze 2-3 razy, że świetlówka po kilku dniach
    padła, ale wtedy bierze się paragon i w sklepie wymienia ją na nową.
    Zdarzało mi się również, że nowozakupiona żarówka tradycyjna po pierwszym
    włączeniu robiła się w środku biała i gasła po kilku sekundach.

    Jednakże ogólnie świetlówki mają duuużo dłuższą trwałość. Mam też takie
    wynalazki jak POLUX (55W "bydle") i GOVENA (bardzo fajne - małe gabarytowo)
    i świecą już full czasu.

    Natomiast potwierdzam - kilka razy próbowałem kupić chińszczyznę za
    3-5-7 zł i zawsze kończyło się to tak samo - nie dość, że świecą one trupim
    światłem, to jeszcze padają po kilku miesiącach.

    Podsumowując - w żadnym wypadku nie jestem zwolennikiem unijnego
    zamordyzmu, bo jak tak dalej pójdzie, to za 10 lat będziemy mieli unijny
    (jedyny dozwolony) model majtek. Jednakże od wielu lat używam świetlówek z
    własnej woli i jestem zadowolony. Należy tylko pamiętać, że w przypadku
    świetlówek sprawdza się stara zasada - "tanio kupisz, gówno kupisz".