eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKoniec zarowek › Re: Koniec zarowek
  • Data: 2010-09-03 11:59:26
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Marcin,

    Friday, September 3, 2010, 12:33:29 PM, you wrote:

    >> Dziwnie piszesz. Widzę samochody przystosowane do wożenia styropianu z
    >> lekkimi naczepami na malutkich kółeczkach a do cegły masywne, często
    >> wielokołowe pojazdy.
    >> Przywieźli na budowę 20 paczek styropianu. Wjechał pod górkę bez
    >> problemu i niemal że sam się z przyczepy ten styropian rozładował a
    >> jak wieźli kostkę brukową to kierowca musiał pod górką połowę ładunku
    >> zostawić po nie wjechał a i tak przy podjeździe zakopcił całą okolicę,
    >> a to "tylko" 6 palet było.
    > No i? Myślisz, że pierwszy pojazd spala 20x mniej niż ten drugi? Pewnie,
    > że są pewne zależności, bo aby przyśpieszyć z 0 - 80 km/h z naczepą ważącą
    > 40 ton potrzeba więcej energii niż z naczepą pustą. Ale silniki mają swoją
    > sprawność i określoną pojemność, a co za tym idzie TIR z naczepą załadowaną
    > na maksa (40 ton) wcale nie pali 4x więcej niż ten z naczepą z 10 tonami
    > ładunku.

    Jasne. Tylko, że do transportu styropianu i żarówek wcale nie potrzeba
    TIRów o nośności 40 ton z silnikiem o mocy 450 KM lub więcej.
    Wystarczy lekka ciężarówka z lekka przyczepą i silnikiem o mocy <200
    KM, paląca znacznie mniej niż 450 KM ciągnik siodlowy z pustą naczepą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: