  • Data: 2011-10-27 07:21:19
    Temat: Re: Koniec lamania patentu na ulubiona gre iPhoniarzy
    Od: z <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:
    > Sam sobie przeczysz... skoro jest już czyjś patent to znaczy że
    > Twoja konstrukcja nie jest wcale taka nowa jak Ci się wydaje.

    Nowa może nie jest ale wali to np. kalkulację biznesową.
    Czasem pomysł się rodzi w kilku miejscach na świecie jednocześnie ale
    wygrywa ten szybszy, bardziej cfany.
    A że nie wpływa to motywująco do dalszego wymyślania...
    Chyba 15 lat temu usłyszałem w telewizji że nie da się już ułożyć po
    sobie trzech akordów gitarowych tak żeby nie były już gdzieś użyte.
    Prawa autorskie i patenty w takiej postaci duszą rozwój zamiast promować
    i pomagać na prawdę twórczym ludziom.

    Tak wiem.
    Argumentacja jest taka, że gdy ktoś zrobi podobny produkt po niższej
    cenie to przynosi to potencjalną stratę dla tej droższej firmy chociaż
    nie ma żadnej pewności że ludzie zbieraliby kasę na te droższe produkty
    i je kupowali. Na takiej samej podstawie można powiedzieć że skoro nie
    kupują to dalej nie będą kupować po takiej cenie. To jest ta durna
    filozofia. Wyimaginowana nieistniejąca strata-kradzież. Ja sie z tą
    filozofią nie zgadzam.