  • 1. Data: 2009-09-24 05:21:35
    Temat: Koniec dokumentalnej fotografii
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Po tej lekturze straciłem zaufanie do fotografii dokumentalnej
    http://tiny.pl/hqctf

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1515,title,Piksel-
    swiadkiem,wid,11520137,wiadomosc_prasa.html

    WM

  • 2. Data: 2009-09-24 07:12:08
    Temat: Re: Koniec dokumentalnej fotografii
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Sep 2009 05:21:35 +0000 (UTC), WM wrote:
    >Po tej lekturze straciłem zaufanie do fotografii dokumentalnej
    >http://tiny.pl/hqctf

    eee - przeciez tam wyraznie napisane ze fotomontaze sa znane od dawna
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-09-24 09:23:06
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > eee - przeciez tam wyraznie napisane ze fotomontaze sa znane od dawna

    Niby tak, ale żeby takie kwiatki, się trafiały w samym ''National
    Geographic''?

    Cytaty z artykułu:
    ''Condoleezzie Rice, sekretarz stanu za prezydentury George&#8217;a W. Busha,
    gazeta &#8222;USA Today&#8221; wybieliła białka oczu, przez co wyglądała ona na lekko

    obłąkaną.
    Coś zupełnie zaskakującego i do tej pory niespotykanego zrobił
    w ubiegłym roku kanał prawicowej telewizji Fox News.
    Zdjęcie twarzy Jacquesa Steinberga, publicysty lewicowego
    dziennika &#8222;The New York Times&#8221;, zostało przerobione &#8211;
    powiększono mu nos i uszy, by wyglądał trochę jak przygłup. ''

    ''Czy prestiżowe media też manipulują zdjęciami?
    Niestety tak. Na przykład w 2005 r. amerykański &#8222;Newsweek&#8221; umieścił
    na okładce fotografię Marty Stewart, bardzo popularnej autorki
    programów telewizyjnych dla gospodyń domowych właśnie
    zwolnionej z więzienia, na którym do jej głowy dokleił
    ciało modelki. Drugi poważny tygodnik &#8222;Time&#8221;, także na
    swojej okładce, pociemnił twarz O.J. Simpsona aresztowanego
    pod zarzutem morderstwa żony. Dzięki temu wyglądała ona
    znacznie bardziej mrocznie. Jedną z pierwszych
    i najgłośniejszych manipulacji fotografią w prestiżowym
    czasopiśmie jest okładka &#8222;National Geographic&#8221; z 1982 r.
    Widać na niej dwie piramidy egipskie, które stoją znacznie
    bliżej siebie niż w rzeczywistości. Może to nie jest
    jakaś wielka ingerencja w obraz, ale gorąco dyskutuje się
    o niej do dziś, gdyż &#8222;National Geographic&#8221; słynie
    ze swoich zdjęć przyrody i architektury. ''

    Zgroza, jakim jeszcze manipulacjom nas poddają? ;-)

    WM

  • 4. Data: 2009-09-24 11:15:27
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Zgroza, jakim jeszcze manipulacjom nas poddają? ;-)

    nie wiem jakim "was", ale mnie żadnymi:)

  • 5. Data: 2009-09-24 11:49:32
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Zgroza, jakim jeszcze manipulacjom nas poddają? ;-)

    No to jak, którą pastylkę wybierasz : czerwoną czy niebieską ?
    :-)

    EMPI

  • 6. Data: 2009-09-24 13:15:13
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1515,title,Piksel-
    > swiadkiem,wid,11520137,wiadomosc_prasa.html

    konserwatorzy sztuki wyraźnie zaznaczają, które fragmenty nie są oryginalne
    tylko zrekonstruowane.
    moze PS powinien dodawać znak wodny informujący o zmianach...?

  • 7. Data: 2009-09-24 16:31:33
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-09-24 15:15:13 +0200, "TheGuru" <t...@w...pl> said:

    > konserwatorzy sztuki wyraźnie zaznaczają, które fragmenty nie są oryginalne
    > tylko zrekonstruowane.
    > moze PS powinien dodawać znak wodny informujący o zmianach...?

    Pewnie w najbliższej przyszłości coś takiego będzie wymogiem.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-09-24 17:28:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    WM pisze:
    > Zgroza, jakim jeszcze manipulacjom nas poddają? ;-)

    Już dawno nie wierzę w obiektywność jakiegokolwiek przekazu medialnego.
    Nawet jak co widać, istnieje jest jeszcze kontekstowość, która ma chyba
    nawet większą siłę sugestii od manipulacji wprost.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2009-09-24 19:10:07
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

> [...]

    Fałszerze tego nie robią, czasem trudno rozpoznać falsyfikat.
    Na cenę dzieła sztuki wpływa osoba twórcy, a mniej jego wartość artystyczna.
    Czyli mamy nie rynek sztuki, a rynek pamiątek po artystach ;-)

    > Pewnie w najbliższej przyszłości coś takiego będzie wymogiem.

    Kto zmusi autorów oprogramowania (np. gimpa) do jego stosowania?
    Oprogramowanie zresztą można sobie samemu napisać.
    Wytwórców matryc aparatów cyfrowych można zobowiązać
    do umieszczania ukrytych śladów odróżniających zarejestrowane klatki.

    Pozdrawiam WM

  • 10. Data: 2009-09-24 20:14:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-09-24 21:10:07 +0200, "WM " <c...@W...gazeta.pl> said:

    > Kto zmusi autorów oprogramowania (np. gimpa) do jego stosowania?
    Nikt nikogo nie zmusi. Życie zmusi.
    Ot choćby taka regulacja.
    Zdjęcie bez "certyfikatu" zaszytego w pliku, nie będzie dowodem w
    sądzie. Edycja zdjęcia w programie bez odpowiednich mechanizmów także
    zdyskwalifikuje takie zdjęcie. Technika cyfrowa daje złudną
    anonimowość. Jak internet.

    > Oprogramowanie zresztą można sobie samemu napisać.
    > Wytwórców matryc aparatów cyfrowych można zobowiązać
    > do umieszczania ukrytych śladów odróżniających zarejestrowane klatki.
    Nikt nie kupi programu bez odpowiednich mechanizmów.
    Do tego producenci softu dążą do sytuacji, gdy program będzie odpalany
    ze zdalnej maszyny (z zupełnie innych powodów), a od tego już tylko
    krok, żeby serwer zapisywał w logu co z danym plikiem było robione.
    Może Orwell się pomylił o pięćdziesiąt lat i książka miała mieć tytuł
    "Rok 2034"?