  • Data: 2020-02-12 14:06:20
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-02-12 o 13:34 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > wciśnięciu następnego klawisza. Czyli "Alt + ;", a następnie "o" da w
    > sumie "ó". Podobnie w przypadku óéśńú... Ale już nie uda się to z
    > literą dajmy na to "m" (bo nie ma "m" a kreseczką w żadnym języku).

    Hmm... Tak kolega mówi? :)

    > Wciskając "Alt + :" uzyskamy podwójny akcent acute, inaczej mówiąc
    > węgierski umlaut ő -- ale tylko nad "o", bo tylko taki diakrytyk jest
    > w użyciu.

    W űżyciű to nie wiem, ale dać się da i z czym innym.

    > Używając innych martwych klawiszy można napisać Ľ, ľ, â, ň,
    > ă, ş i co tam jeszcze może się trafić urzędnikowi stanu cywilnego (i
    > nie tylko jemu).

    Pod warunkiem, że urzędnik ma oprogramowanie kompatybilne z
    jakimś UTF-em oraz terminal potrafiący wyświetlać Unicode. Niby
    oczywistość w 2020, ale czasem można się zdziwić czego to ludzie
    jeszcze używają... Nieco obok tematu ale nie tak bardzo - wczoraj
    rano byłem w urzędzie bo im załączniki w mailach się "psuły" więc po
    znajomości zajrzałem. Przy tej okazji zauważyłem, że oni jeszcze
    działają na Windows XP z Outlook Express, a pocztę ciągną POPem w
    cleartext... z ustawieniem "kasuj z serwera po tygodniu" jako sposób na
    współdzielenie skrzynki między dwoma komputerami. Od razu poczułem się
    młodszy. Swoją drogą - czy Win XP już wspierał Unicode? Chyba nie...

    Mateusz