  • Data: 2020-02-09 21:57:53
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 8 Feb 2020 15:46:18 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Są tego typu aplikacje w sklepie Androida, więc niekoniecznie fakie.
    > Tyle że nie będę im pokazywał swojego paszportu, bo nie mam pewności,
    > co z niem zrobią.

    Przezorny :-) Ale slusznie.

    Hm, zainstalowac, wylaczyc sieci, przetestowac, odinstalowac ?
    Czy boimy sie, ze google i tak cala komunikacje zapamieta i przekaze ?

> [...]
    > resztę. Pytany rzecznik ministerstwa odpowiedział, że błąd ten
    > jest im już znany, ale nie planuje się wymiany wydanych wcześniej
    > paszportów.
    >
    > A to przecież musi tak działać -- bezprzewodowo ściąga się zakodowane
    > informacje, a coś z rzeczy możliwych do odczytania z papieru jest
    > kluczem do ich odkodowania. Podstawową funkcją jest zabezpieczenie
    > przed podróbkami, na przykład zmianą wpisanego nazwiska. To wszystko
    > musi się zgadzać z informacjami z chipa. Tak samo ze zdjęciem -- to
    > wydrukowane ma odpowiadać jakiemuś skrótowi opisanemu w krzemie.

    No i jak chcesz to sprawdzac? Celnik ma wpisywac imie i nazwisko?
    I skanowac zdjecie, wyliczac skroty, sprawdzac z chipem ?

    Przyklada i ma wszystko widziec - imie, nazwisko, zdjecie.
    No chyba, zeby tak zabezpieczyc numerem paszportu - jest mozliwy do
    skanowania optycznego. Imie i nazwisko w sumie tez.

    Pytanie czy maja jakis kod dostepu dla sluzb - zeby byle kto nie
    odczytal. Wychodzi na to, ze nie ma takiego zabezpieczenia i kazdy
    moze odczytac.

    No i kwestia w druga strone - jak sie zabezpieczaja przed falszerstwem
    danych elektronicznych.
    Chip jest jednorazowy i licza, ze nikt pustych nie ukradnie?

    Ja bym to jakims szyfrem publicznym zabezpieczyl, tylko jak ... kazdy
    kraj opublikuje roczny klucz ?

    > Może więc ta biometria jest trochę lipna? Skanowanie palca przy
    > kontroli w celu porównania z tym co w paszporcie (lub amerykańskiej
    > bazie), to jeszcze tak. Ale czy gdzieś pogranicznicy skanują komuś
    > gębę w czasie kontroli paszportowej?

    IMO mozliwe i nawet nie bedziesz wiedzial.
    Ale ... skanowali ci przy skladaniu wniosku ?
    Wiec co najwyzej ze zdjecia cos zmierzyli.

    Na jakies proste oszustwa moze pomoze.

    Zreszta stosunek tych pogranicznikow bywal rozny.
    Kiedys czytam historyjke - paszport przeterminowany, wiec sie nie
    podoba. To pasazer wyciagnal drugi paszport. Inne nazwisko, imie, kraj
    ... ale i ten nie wazny.
    Dopiero czwarty paszport spowodowal, ze kontroler sprawdzil dokladniej
    i znalazl poszukiwanego terroryste.
    To dawno bylo, teraz moze bardziej podejrzliwi.

    Historyjka moggla wydawac sie dziwna ... ale teraz rodaczy czesto
    miewaja dwa paszporty, albo i trzy.

    J.