  • 1. Data: 2010-10-16 10:29:39
    Temat: Komunikacja radiowa między 2 motocyklami - pytanie do praktyków
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    Wiem że temat był wałkowany i mniej więcej mam jasność jeżeli chodzi o
    dobór sprzętu.
    Wstępna decyzja jest taka ze będzie to radiostacja navcomm (kwestii
    legalności proszę tu nie poruszać, zresztą można nabyć taki sprzęt wraz
    z pozwoleniem na określone częstotliwości).
    Do tego zestaw słuchawkowy
    http://www.navcomm.eu/product_info.php?cPath=27_42&p
    roducts_id=57 +
    ewentualna wymiana mikrofonu na różnicowy. Pytanie do osób które
    obcowały z takim zestawem
    Ciekawi mnie kwestia PTT (przycisku nadawania) jak to w praktyce
    wygląda? Gdzie go umieszczacie? Czy nie przeszkadzają kable? A może w
    ogóle obchodzicie się bez PTT a używacie VOX'a?

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 2. Data: 2010-10-16 14:08:16
    Od: "[]v[]artec" <m...@o...pl>

    W dniu 2010-10-16 12:29, moonraker pisze:
    > Ciekawi mnie kwestia PTT (przycisku nadawania) jak to w praktyce
    > wygląda? Gdzie go umieszczacie? Czy nie przeszkadzają kable? A może w
    > ogóle obchodzicie się bez PTT a używacie VOX'a?

    Zapomnij o VOX'ie - przy szumie, który jest w kasku ta funkcja jest w
    ogóle nieużyteczna. PTT na kierownicy po lewej stronie zaraz za
    kierunkowskazem. Zapomnij też o porozumiewaniu się powyżej 70-80 km/h -
    różnie w zależności od motocykla i owiewki. Generalnie ułatwia
    dogadywanie się na przestojach w trakcie ustalania dalszej trasy,
    powolnych przejazdach przez wioski itd.

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !

  • 3. Data: 2010-10-16 14:56:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "[]v[]artec" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > kierunkowskazem. Zapomnij też o porozumiewaniu się powyżej 70-80 km/h -
    > różnie w zależności od motocykla i owiewki.

    hehe- jaki sprzęt taka predkość. Przy mikrofonach różnicowych każda prędkosc
    była dobra :-)

    zestaw jak z linka jest ok, na tym jeździliśmy. ptt montowany za każdym
    razem na kierownicy. Niby niewygodne ale do zniesienia.
    Mikrofon różnicowy mm216. Metoda prób i błędów ustawiany koło ust.

    b.

  • 4. Data: 2010-10-16 17:07:03
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 16:08, []v[]artec pisze:

    > Zapomnij o VOX'ie - przy szumie, który jest w kasku ta funkcja jest w
    > ogóle nieużyteczna.

    Ciekawe dlaczego np. Schubert stosuje go w fabrycznym zestawie do C3?

    > Zapomnij też o porozumiewaniu się powyżej 70-80 km/h -
    > różnie w zależności od motocykla i owiewki.

    Hm. Co do funkcji VOX nie mogę się wypowiedzieć do końca, bo jej nie
    mam, ale teraz to przesadziłeś. Ja nie mam problemów z porozumieniem do
    100km/h. Powyżej zaczyna być faktycznie problem ze standardowymi
    zestawami. Przy 130km/h już nie wiele słychać.

    pozdr.
    Mystik

  • 5. Data: 2010-10-18 10:34:20
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2010-10-16 16:56, Budyń pisze:

    > zestaw jak z linka jest ok, na tym jeździliśmy. ptt montowany za każdym
    > razem na kierownicy. Niby niewygodne ale do zniesienia.
    > Mikrofon różnicowy mm216. Metoda prób i błędów ustawiany koło ust.

    Ale jak dokładnie montowaliście PTT na kierownicy, tzn w którym miejscu?
    Dało rade to obsługiwać nie odrywając ręki od manetki?
    "Służby" to fajnie rozwiązały problem kabelków http://tinyurl.com/2fmbzz3

  • 6. Data: 2010-10-18 10:56:17
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    Ciekawe jak to działa ?

    http://www.cb-radio.info.pl/sklep/zestawy_promocyjne
    /rid,496.html

    --
    Sysek

  • 7. Data: 2010-10-18 15:13:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Paź, 16:56, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > hehe- jaki sprzęt taka predkość. Przy mikrofonach różnicowych każda prędkosc
    > była dobra :-)

    Znajomy ma zestaw CB + jakies ? glosniki w kasku - tez twierdzi, ze
    szkoda bylo kupowac... powyzej ~80-100km/h szum jest taki, ze niczego
    nie mozna zrozumiec - tzn. jesli chodzi o sam odsluch, bo o uzywaniu
    mikrofonu przy takiej predkosci mozna zapomniec (byc moze kwestia
    kasku?)

    Zaleta CB jest "19" ;)

    WS

  • 8. Data: 2010-10-18 16:39:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "moonraker" <m...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    >Ale jak dokładnie montowaliście PTT na kierownicy, tzn w którym miejscu?
    >Dało rade to obsługiwać nie odrywając ręki od manetki?

    A gdzies na lewej manetce, dało sie wygodnie wcisnąć w czasie jazdy.
    Szczegółów nie pamietam ale w koncu to mozna sobie ustawić pod siebie.

    A co do predkosci to 2 paki nie przeszkadzały :) Szybciej chyba nie
    próbowalismy...

    b.

  • 9. Data: 2010-10-18 18:02:12
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > http://www.navcomm.eu/product_info.php?cPath=27_42&p
    roducts_id=57 +
    > ewentualna wymiana mikrofonu na różnicowy. Pytanie do osób które

    Ja mam u siebie taki bylejaki zestaw z centralką (kabelkowy). Kosztował
    coś 200 zł. Na fabrycznych mikrofonach nic nie było słychać od prędkości
    >50km/h. Wymieniłem mikrofony na różnicowe (Tonsil - jakieś 80 zł za
    sztukę). Różnica w komunikacji jest ogromna, ale i tak da się pogadać z
    plecaczkiem do 90-100/h (Kaski Schuberth C3)

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka, średnia srebrna cebulka i mała czarna japonka

  • 10. Data: 2010-10-19 09:07:51
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2010-10-18 18:39, Budyń pisze:
    > Użytkownik "moonraker" <m...@e...pl> napisał w wiadomości

    A jeżeli chodzi o podłączenie tej wkładki pojemnościowej to po prostu
    wywalamy starą i zakładamy mm216 czy konieczne są jeszcze jakieś
    modyfikacje, wzmacniacze, whatever?