  • 11. Data: 2013-12-13 16:57:42
    Temat: Re: Komputery jednak są głupie :) (raczej OT - ot, taki żart dla rozluźnienia) :)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:erpka9dt012ojr5p1vvkiet7ktlgf3jgaa@4ax.com...

    > Nie jest glupi. "Sterownik magistrali" to bus driver. "Bus" to
    > magistrala. Driver to sterownik
    >
    > "Kierowca autobusu" to bus driver. "Bus" to autobus. Driver to
    > kierowca

    Jest głupi. Bo nie myśli. I nie chce "bus driver" z powrotem przełożyć na
    "sterownik magistrali". A powinien. Jak to zrobić, żeby było to tłumaczone
    też na "kierowca autobusu" (powinien przedstawić taką alternatywę)... o nie,
    to już nie moja brocha, nie mnie za to płacą. Niech się Gugiel martwi, ja
    sobie do słownika zajrzę, do porządnego słownika. I efekt będzie daleko
    lepszy, niż od gugla. Tylko z kolei od palcowania tegoż, czy w ogóle, nie
    porwą się w końcu kartki, jak np. w papierowej encyklopedii .

    > Ja bym nie pzretlumaczyl lepiej. Angielskiego uzywam od 40 lat, jakby
    > co...

    Ale czyż ja mam do ciebie pretensje? :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 12. Data: 2013-12-13 17:01:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To nie komp jezd gópi, to ęglisz jest gópi :)

    Język jest narzędziem przekazu. Jest to żywy obiekt, a mając tyle lat, nie
    może być głupi. Komputer, skoro przetłumaczył zarówno "kierowcę autobusu",
    jak i "sterownik magistrali" na "bus driver", to powinien także, tłumacząc w
    drugą stronę "bus driver", przywołać możliwości, że to może być i "kierowca
    autobusu" i "sterownik magistrali" (gugiel dla niektórych pojęć tak robi). A
    nie zrobił tego. Na adminów nie mają?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 13. Data: 2013-12-13 17:04:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:PiotrGalka.pme.1386941127@news.chmurka.net...

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A co oni mają powiedzieć widząc tłumaczenie tak dalekich od siebie rzeczy
    > jak castle i lock na polski :).

    A tutaj akurat grzecznie pokazał, że wynik tłumaczenia "zamek" na angielski,
    może być trojaki - trzecią opcją jest chateau. I jeszcze do każdej z opcji
    dopisał po kilka tłumaczeń w drugą stronę.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 14. Data: 2013-12-13 17:05:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ty się ciesz, że nie masz do tłumaczenia nic z klasycznej łaciny. Tam to
    > dopiero masz multum czasów, multum znaczeń dla jednego wyrazu, często
    > znaczenie się zmienia od szyku wyrazów.

    Spoko, takie zjawisko nie jest mi obce.

    > Ale nawet podstawowa znajomość łaciny bardzo pomaga w zrozumieniu języków
    > nowożytnych.

    Niewątpliwie.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 15. Data: 2013-12-13 17:34:40
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a kogo to obchodzi, dotacja EU poszła? poszła...

  • 16. Data: 2013-12-13 19:30:33
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ACMM-033 <v...@i...pl> napisał(a):
    > A tutaj akurat grzecznie pokazał, że wynik tłumaczenia "zamek" na
    > angielski, może być trojaki - trzecią opcją jest chateau. I jeszcze do
    > każdej z opcji dopisał po kilka tłumaczeń w drugą stronę.

    Bo dla pojedynczych słów działa jak słownik.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2013-12-13 20:02:48
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 16:57:42 +0100, ACMM-033 napisał(a):

    > I nie chce "bus driver" z powrotem przełożyć na
    > "sterownik magistrali". A powinien.

    Jak wykupisz wersję pro* techniczną tłumacza, to przetłumaczy jak trzeba.
    Program to nie człowiek - ograniczony nie znaczy, że głup.

    * Wersję pro sobie zmyśliłem, ale nie ma to żadnego znaczenia.

    --
    GLaF

  • 18. Data: 2013-12-13 21:38:22
    Od: "kk" <...@...pl>

    > po stronie źródła wpisujemy po kolei:
    > magistrali-sterownik
    > kierowca autobusu

    Tu google nie potrafi określić kontekstu.
    Ale jak wytłumaczysz taki tekst na stronie jakby nie było oficjalnej
    dokumentacji:

    Cytat:
    Aby uzyskać metryki nadające się do sąsiednich ciągi w układzie (na przykład
    wykonawczych sformatowanego tekstu), należy użyć MeasureCharacterRanges
    metody lub jeden z MeasureString metod, które ma StringFormati przekazać
    GenericTypographic. Also, ensure the TextRenderingHint for the Graphics is
    AntiAlias.

    Koniec cytatu.

    A tu link do strony (żeby nie było, że zmyślam)
    http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/9bt8ty58(v=v
    s.110).aspx

  • 19. Data: 2013-12-13 23:34:41
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tu google nie potrafi określić kontekstu.

    Ja tam nie wymagam od niego, aby miał talent krasomówczy, ale chciałbym móc
    ufać, że albo jednak się przyłoży, albo stosownie się zastrzeże, że np. dane
    tłumaczenie może być rezultatem 2 różnych fraz wejściowych, albo odwrotnie,
    jedna fraza może zostać przetłumaczona na kilka, znaczących zupełnie co
    innego... czyli tak jak tu z kierowcą i magistralą

> [...]
    > StringFormati przekazać GenericTypographic. Also, ensure the
    > TextRenderingHint for the Graphics is AntiAlias.

    Komuś nie chciało się odżałować na tłumacza, osobliwe, firma obracająca
    wielomiliardowymi sumami (capi tu M$ aż (nie)miło), wzdraga się przed
    zapłaceniem tłumaczowi jednego kafla sałaty (1 k$) za kilka stron tekstu. I
    siada jakiś ciućmok alias kolo, chwyta może i za gugl translejt, bez
    zastanowienia ctrl-c/ctrl-v i powstają potworki, w których aż dusi smrodem
    tłumaczy automatycznych. Albo wręcz jakiś skrypcik podstawi tekst źródłowy
    autotłumaczowi, od niego odbierze wynik i tego kwiatuszka przedstawi
    gawiedzi ku jej uciesze, że ma tekst po polskawemu.

    > Koniec cytatu.
    >
    > A tu link do strony (żeby nie było, że zmyślam)
    > http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/9bt8ty58(v=v
    s.110).aspx

    Ano, nie dojrzałem linka, dopiero jak przewinąłem, a zgadłem... Styl
    ewidentnie, małomiękki...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 20. Data: 2013-12-14 00:03:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 13 Dec 2013 16:57:42 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >lepszy, niż od gugla. Tylko z kolei od palcowania tegoż, czy w ogóle, nie
    >porwą się w końcu kartki, jak np. w papierowej encyklopedii .

    A skad ma pzretlumaczyc jak nie zna kontekstu? Zreszta, to nie problem
    komputera jako takiego. To problem teorii jzykow, ktore do tej pory
    nie moga sobie poradzic z tlumaczeniem kontekstowym. Jest cala kupa
    zdan ktore mozan interpretowac niejednoznacznie.

    Nie miej pretensji do komputera, bo komputer moze miec zaprogramowana
    tylko taka teroe ktora jest dostepna.

    A.L.