  • 71. Data: 2009-06-12 13:20:12
    Temat: Re: Komputer Firmowy
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > bodajze z poczatku 2004 (obudowa z tytanu, perfekcyjna jakosc wykonania i
    > stabilnosc, wydajnosc bijaca na glowe wspolczesne netbooki, mala bateria
    > trzymajaca 2,5h)... wymieniac dalej? :)
    >
    > To nie sa kompromisy ani oszczednosc, tylko swiadomy wybor. Nie problem
    > wydac sporo pieniedzy na nowosc, nie problem wtopic kase w cos, co okaze
    > sie produktem przereklamowanym i niedopracowanym (zazwyczaj wbrew temu, co
    > pisza w recencjach!). Prawdziwa sztuka to dobrac sprzet do swoich
    > oczekiwan, miec najwyzsza mozliwa jakosc (!) i w dodatku wydac na to

    No, np. ze mnie się śmiali jak miałam IBM Pentium2 MMX. Ani razu nie
    miałam z tym komputerem najmniejszego problemu, ale jednak jak kupiłam
    ostatnio lepszy, wieloprocesorowy to dopiero się przekonałam co to znaczy
    dobry komputer.
    Jak kupię kiedyś tam jeszcze lepszy, najnowocześniejszy to dopiero będzie
    ohoho :-)

    --
    animka

  • 72. Data: 2009-06-12 15:15:53
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >z tym komputerem najmniejszego problemu, ale jednak jak kupiłam ostatnio
    >lepszy, wieloprocesorowy to dopiero się przekonałam co to znaczy dobry

    To ile masz tych procesorów ? teraz to się będą dopiero śmiać

  • 73. Data: 2009-06-12 15:38:33
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 08:58:09 +0100, "tg" <a...@b...cpl> wrote:

    >"rs" <n...@n...spam.pl> wrote in message
    >
    >bo tak jak napisalem, maja gdzies rozbudowe, maja gdzies stosunek wydajnosci
    >do ceny, wola wydac duzo kasy, posadzic ludka ktory im zrobi to co maja do
    >zrobienia na jedynym sluszym sofcie - zna go bo przeciez nie ma
    >alternatywnego ;)

    hehehe. jasne. wszyscy glupi tylko ty madry.

    >nie, puszcze na nim stabila viste ktorej uzywam od 2 lat bez problemow, nie
    >potrzebuje ograniczac sobie wyboru

    ale nie puscisz OSX, klientowi, ktoemu by na nim zalezalo, wiec
    takiego skladaka mozesz sobie wsadzic, pod szafe.

    >o to ze to nie jest kolejny cud swiata tylko okrojony z opcji

    z jakich opcji jest okrojony?

    > i zbyt drogi
    >pc z odmalowana dystrybucja 'linuxa'

    bzdury panie opowiadasz, az zeby bola.
    dla ciebie moze i zbyt drogi, ale zapewniam, cie, ze sa ludzie,
    ktorych kupienie makowki nie jest specjalnym wydatkiem, wiec nie masz
    po co sie pienic, ze wydaja swoja kase, bo to naprawde smieszne. <rs>

  • 74. Data: 2009-06-12 17:53:00
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "rs" <n...@n...spam.pl> wrote in message

    > i zapewne jeszcze puscisz na tym stabilnego OSXa

    no przepisow na leoparda na pc jest jakis zylion na necie, tyle ze nigdy sie
    tym nie
    interesowalem bo i po co? dlaczego mialoby mi zalezec na osx'ie?

> [...]
    > kupic makowke. ludzie lubia ten sprzet, lubia system, chcesz im
    > wmowic, ze ze sie oklamuja? o co w ogole ci chodzi?

    ze wbrew twojej opinii komputerki z jablkiem nie oferuja niczego specjalnego
    poza
    swoim logo

  • 75. Data: 2009-06-12 18:11:33
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > hehehe. jasne. wszyscy glupi tylko ty madry.

    kto mowi ze glupi? sprawdza im sie to to spoko skoro ich stac, zwykly
    czlowiek woli miec to samo za polowe tej ceny

    > ale nie puscisz OSX, klientowi, ktoemu by na nim zalezalo, wiec
    > takiego skladaka mozesz sobie wsadzic, pod szafe.

    ale skoro ktos chce osx to se moze kupic za afik 180 usd i postawic
    na pc, moze sobie tez kupic maca, tyle ze to dalej sa znikome ilosci
    w porownaniu z rynkiem pc
    dlaczego? bo widocznie wiekszosc ludzi widzi ze nie ma za co przeplacac

    > z jakich opcji jest okrojony?

    opcji rozbudowy w razie potrzeby
    o kompatybilnosci softwareowej z pozostalymi 90% komputerow nie ma
    nawet co wspominac

> [...]
    > ktorych kupienie makowki nie jest specjalnym wydatkiem, wiec nie masz
    > po co sie pienic, ze wydaja swoja kase, bo to naprawde smieszne.

    alez ja sie nie pienie, popatrz tu:
    http://www.comp4you.eu/pricelist/item.aspx?PID=C0210
    854

    moj pc ma co prawda tylko jeden taki procesor, 10 razy wiecej miejsca
    na hdd, 4 razy wiecej ramu, znacznie wydajniejsza karte graficzna,
    i kosztowal z dobrym monitorem, glosnikami i cala reszta peryferiow
    jakas polowe tej sumy

    jezeli ktos ma noz na gardle bo musi posadzic kolesia od dtp na
    systemie i sprzecie do ktorego jest przyzwyczajony i ktory moze i
    jest jakims standardem w poligrafi (gdzie liczy sie cos innego niz
    w domu kowalskiego) to niech kupuje, a normalny czlowiek za ta sume
    kupi sobie topowy pc, laptopa, zestaw kina domowego i jeszcze pojedzie
    na wakacje ;)

  • 76. Data: 2009-06-12 18:21:21
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-06-12 19:53, Użytkownik tg napisał:

    > ze wbrew twojej opinii komputerki z jablkiem nie oferuja niczego
    > specjalnego poza
    > swoim logo

    Kupił sobie ogryzka i musi przekonać cały świat że to najlepszy sprzęt
    z najlepszym systemem. Pierwszego maka miałem z procesorem 030, mało
    kto dziś pamięta co to za procesor, PM7500/100 mam do dzisiaj bo
    fabrycznie była tam karta do zgrywania video. Dzisiejsze maki to
    pecety bez biosu z linuxem bo apple samo nie potrafiło napisać
    systemu wielozadaniowego.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2009-06-12 18:26:55
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote in message
    > O nie nie nie! Właśnie wymieniłeś same zalety: jeżeli ktoś szuka
    > komputera który po włączeniu działa, da się zrobić na nim podstawowe
    > czynności, na dodatek da się go postawić w salonie, ładnie wygląda to
    > czemu nie. Ty patrzysz na komputer jak mechanik na samochód ;) a to
    > kierowca jest ważniejszy. Podejżewam, że spora część komputerów w
    > domach jest używanych jako maszyna do pisania, przeglądarka zdjęć,
    > pokazywarka filmów, okienko do internetu. I w tych zastosowaniach
    > wszystkie systemy są sobie równe a zaczynają się liczyć inne cechy.

    owszem, ale to samo mozna osiagnac na gotowym pc z della, hp czy jeszcze
    innym przez zainstalowanie ubuntu

    podstawowa funkcjonalnosc dla kowalskiego zostanie zachowana a cena
    spadnie bardzo istotnie

    > Oczywiście wedle *Twoich* cech, które składają się na power.

    gdyby apple mial w ofercie same cuda to rzadzilby rynkiem, skoro tak nie
    jest
    to widocznie sumy ktorych zycza sobie za swoje dziela sa zbyt wysokie dla
    przecietnych konsumentow ktorzy wola produkty o zblizonej funkcjonalnosci
    za polowe (i mniej) tych pieniedzy

  • 78. Data: 2009-06-12 18:31:34
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 18:53:00 +0100, "tg" <a...@b...cpl> wrote:

    >"rs" <n...@n...spam.pl> wrote in message

    >no przepisow na leoparda na pc jest jakis zylion na necie, tyle ze nigdy sie
    >tym nie interesowalem bo i po co? dlaczego mialoby mi zalezec na osx'ie?

    tobie moze nie zalezy, ale ty nie jestes jeden jedyny. no ale uwazac
    ze jestes. przeciez ci nie zabronie.
    btw. zainteresuj sie co warte sa te przepisy i ile sie nad nimi trzeba
    napracowac, zeby to dzialao, a i tak szanse, ze bedzie chodzic dluzszy
    czas stabilnie sa minimalne.

    >ze wbrew twojej opinii komputerki z jablkiem nie oferuja niczego specjalnego

    mylisz sie, albo nie czytasz uwaznie tego co pisze. pokaz mi gdzie
    napisalem, ze oferuja cos szczegolnego? ja mowie tylko, ze to
    przyzwoita solidna platworma, ktora wystarczajaco dobrze spelnia swoje
    zadania tak w domu jak i w bardzo wymagajacych warunkach.
    to ty piszesz, ze sa okrojone, ze za drogie itp. przemysl to wiec, bo
    po raz kolejny bajki opowiadasz.

    nic specjalanego? a czego ty oczekujesz ze ci piwo bedzie otwieral?

    to teraz napisze, co maja szczegolnego. maja genialny wewnetrzny
    design, ktorego nie oferuja inne firmy produkujeace sprzet pod windows
    lub unixa. maja swietnie przemyslany, elegancji wyglad, o ktorym
    wiekszosc sprzetu pc-towego moze jedynie pomazyc ( i to jest clue tego
    watku, bo o to walsnie pytek pytal), choc to sie na szczescie zaczyna
    zmieniac, niemniej to kwestia gustu, choc elegancja powin abyc w
    takich razach zawsze w dobrym guscie.
    sa stabilne, oferuja - na dzien dobry - bezzstresowa prace jesli
    chodzi o virusy, czego no sorry mistrzu, ale o windowsach, szczegolnie
    w duzym srodowisku powiedziec nie mozna.
    maja na dzien dobry wszystkie narzedzia unixowe w shellu.
    pozawalaja bezproblemowo zainstalowac windows, jak i dowolny linux
    oprocz samego OSXa.
    <rs>

  • 79. Data: 2009-06-12 18:45:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Pierwszego maka miałem z procesorem 030, mało
    > kto dziś pamięta co to za procesor,

    No jak to, Motorola 68030, pierwsze egzemplarze Panoramy Firm były składane
    na Macach IIci z tym zacnym procesorem ;-)

    JoteR

  • 80. Data: 2009-06-12 18:48:10
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

> [...]
    > to teraz napisze, co maja szczegolnego. maja genialny wewnetrzny
    > design, ktorego nie oferuja inne firmy produkujeace sprzet pod windows

    wow, przekonales mnie :>, 'wewnetrzny design' to brzmi dumnie

    > maja swietnie przemyslany, elegancji wyglad, o ktorym
    > wiekszosc sprzetu pc-towego moze jedynie pomazyc ( i to jest clue tego
    > watku, bo o to walsnie pytek pytal),

    maja jeden zunifikowany wyglad, obodow dla pc jest od groma i kazda inna

    slowem - jak komus brakuje indywidualnosci zeby se wybrac cos co mu sie
    podoba to bedzie mu sie podobalo jedyne sluszne wzornictwo ;)

    > sa stabilne, oferuja - na dzien dobry - bezzstresowa prace jesli
    > chodzi o virusy, czego no sorry mistrzu, ale o windowsach, szczegolnie
    > w duzym srodowisku powiedziec nie mozna.

    owszem, ale zauwaz ze to dalej jest w porownaniu z windowsem niszowy
    system, zainstalowanie ubuntu tez zabezpiecza przed wirusami a jest
    jakby nieco tansze

    > maja na dzien dobry wszystkie narzedzia unixowe w shellu.

    ubuntu tez

    > pozawalaja bezproblemowo zainstalowac windows, jak i dowolny linux
    > oprocz samego OSXa.

    czyli ich jedyna zaleta jest to ze mozna miec na nich osx ktory jest
    dobry bo mozna go miec tylko na macach :D

    ja nie twierdze ze osx czy maki to samo zlo, to normalne komputery z
    mniej popularnym niz windows systemem sprzedawane za ciezkie pieniadze

    dla mnie osobiscie zupelnie nieoplacalny wybor, ale skoro ktos to kupuje
    to widocznie sa ludzie (i firmy) dla ktorych jest to tyle warte

    jako domowy pc jednak sie nie przyjelo i w obecnych cenach nie przyjmie

    jak dla mnie eot.