  • 61. Data: 2009-06-11 21:37:43
    Temat: Re: Komputer Firmowy
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Animka pisze:
    > Ale tu moda panuje na najnowsze cudeńka. Stare graty wyśmiewają :-)

    Wyśmiewają? Z tego co widzę, to rewelacyjnie trzymają cenę i schodzą na
    rynku wtórnym jak świeże bułeczki.

    --
    PSYLO

  • 62. Data: 2009-06-11 23:19:19
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "KILu" <b...@w...pl> wrote in message news:h0rgm9$dnr$1@inews.gazeta.pl...
    > Chyba zartujesz. :) Popatrz sobie, jak chetnie ludzie kupuja sprzet Apple.
    > Takze uzywany, majacy kilka lat na karku. Poza tym... co znaczy
    > "przestarzaly"? Moj laptop ma jakies... 4-5 lat, a w zadaniach, do ktorych
    > go wykorzystuje sprawdza sie wysmienicie i smiga jak burza.

    co dalej nie zmienia faktu ze apple to sprzet drogi, i oczywiscie jako
    sprzet drogi jest jakostam wydajny, nawet po latach nie starzeje sie
    moralnie tak bardzo jak sprzet z najtanszych podzepolow

    apple to sprzet dla ludzi ktorzy poprostu nie sa zainteresowani otrzymaniem
    najwiekszej wydajnosci za rozsadna cene, tylko lubia swiecidelka, prostote
    obslugi i rozne bajery, krotko mowiac dla ludzi ktorzy nie chca wybierac (bo
    de facto nie ma z czego) tylko wola rzucic kase i miec na biurku sprzet
    gotowy do pewnych przewidzianych przez producenta zadan, bez kombinowania
    ale i bez mozliwosci rozbudowy

    i co by o mac os nie pisac to fakt jest taki ze mimo iz ma on udzial w rynku
    rzad wielkosci wiekszy niz linux dalej windows jest o kolejny rzad wielkosci
    nad nim

    nikt mi nie wmowi ze za kase na dowolny sprzet z jablkiem w logo nie
    poskladam czegos lepszego

    pisze to wszystko jako posiadacz ipodow (kupionych w promocjach za pol ceny,
    bo w zyciu nie dalbym np. 139 euro za 8gb nano skoro klony z chin kosztuja
    tyle samo ale w zlotowkach) i majacy kontakt z makami, ale w zyciu nie
    wydalbym tyle kasy, bo mimo ze sa to fajne zabawki stosunek cena\power maja
    poprostu beznadziejnie kiepski

  • 63. Data: 2009-06-11 23:58:09
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 00:19:19 +0100, "tg" <a...@b...cpl> wrote:

> [...]
    >de facto nie ma z czego) tylko wola rzucic kase i miec na biurku sprzet
    >gotowy do pewnych przewidzianych przez producenta zadan, bez kombinowania

    powiedz mi, zatem, dlaczego najwieksze agencje reklamowe na swiecie
    jada na makowkach, a nie na windowsach? bo lubia swiecidelka, czy bo
    maja w nosie wydajnosc, czy moze dlatego, ze sa po prostu rozrzutne?
    no innej mozliwosci nie widze.

> [...]
    >nad nim
    >nikt mi nie wmowi ze za kase na dowolny sprzet z jablkiem w logo nie

    i zapewne jeszcze puscisz na tym stabilnego OSXa

> [...]
    >wydalbym tyle kasy, bo mimo ze sa to fajne zabawki stosunek cena\power maja

    alez przeciez nikt ci nie zabrania kupowac klony z chin. chcesz kupuj.
    twoja kasa. nikt tez nie ma zamiaru liczyc wydanych przez ciebie
    pieniedzy na te klony, tak jak ty to robisz tym, ktorzy by chcieli
    kupic makowke. ludzie lubia ten sprzet, lubia system, chcesz im
    wmowic, ze ze sie oklamuja? o co w ogole ci chodzi? <rs>

  • 64. Data: 2009-06-12 00:35:18
    Od: Kuba Fingas <f...@n...pl>

    rs pisze:

> [...]
    > jada na makowkach, a nie na windowsach? bo lubia swiecidelka, czy bo
    > maja w nosie wydajnosc, czy moze dlatego, ze sa po prostu rozrzutne?

    Nie tylko w reklamie ale też w telewizji - z naszego podwórka choćby
    grupa TVN uskutecznia obróbkę i montaż video na Makach w Final Cut Pro.
    Na Makach też oparty jest ich cały system emisyjny.

    Kuba

  • 65. Data: 2009-06-12 00:58:41
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 02:35:18 +0200, Kuba Fingas <f...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >grupa TVN uskutecznia obróbkę i montaż video na Makach w Final Cut Pro.
    >Na Makach też oparty jest ich cały system emisyjny.

    no to jeszcze dodajmy gazety codzienne, obrobke, sklad, organizacje
    danych. glownie makowki. <rs>

  • 66. Data: 2009-06-12 07:58:09
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "rs" <n...@n...spam.pl> wrote in message
> [...]
    > jada na makowkach, a nie na windowsach? bo lubia swiecidelka, czy bo
    > maja w nosie wydajnosc, czy moze dlatego, ze sa po prostu rozrzutne?

    bo tak jak napisalem, maja gdzies rozbudowe, maja gdzies stosunek wydajnosci
    do ceny, wola wydac duzo kasy, posadzic ludka ktory im zrobi to co maja do
    zrobienia na jedynym sluszym sofcie - zna go bo przeciez nie ma
    alternatywnego ;)

    > i zapewne jeszcze puscisz na tym stabilnego OSXa

    nie, puszcze na nim stabila viste ktorej uzywam od 2 lat bez problemow, nie
    potrzebuje ograniczac sobie wyboru

> [...]
    > kupic makowke. ludzie lubia ten sprzet, lubia system, chcesz im
    > wmowic, ze ze sie oklamuja? o co w ogole ci chodzi?

    o to ze to nie jest kolejny cud swiata tylko okrojony z opcji i zbyt drogi
    pc z odmalowana dystrybucja 'linuxa'

  • 67. Data: 2009-06-12 09:03:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:41:15 +0200, PSYLO napisał(a):

    > Jako specjalistyczne traktuję np. Photoshopa, który na sprzęcie Apple
    > pracuje znacznie przyjemniej.

    Ciekawe kiedy dorobią się tam wersji pracującej na x64, szybszej i
    "przyjemniej pracującej".

    PS: proponuję przenieść dyskusję na pl.comp.os.advocacy, tam ostatnio
    najazd ewangelistów makówkarskich, wątek będzie akurat pasował...

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 68. Data: 2009-06-12 12:24:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Animka wrote:
    > Ale tu moda panuje na najnowsze cudeńka. Stare graty wyśmiewają :-)

    Kto wysmiewa, gdzie wysmiewa? :}
    Poza tym... przejmujesz sie? Sam swiadomie i z wyboru uzywam przenosnego
    grajka z 2004 roku (obecnie na rynku nie ma niemalze nic co daje rownie
    dobra jakosc dzwieku, a to, co jest kosztuje krocie i niekoniecznie jest
    lepsze), lustrzanki z 2006 (ma wszystko co potrzeba i w kwestii jakosci
    nie ustepuje nowym dslr entry level, za to wiekszosc z nich bije na glowe
    kompatybilnoscia z manualna optyka), komorki z poczatku 2005 (wystarcza
    mi - ma symbiana, jest wygodna i nigdy sie nie zawiesila), malego laptopa
    bodajze z poczatku 2004 (obudowa z tytanu, perfekcyjna jakosc wykonania i
    stabilnosc, wydajnosc bijaca na glowe wspolczesne netbooki, mala bateria
    trzymajaca 2,5h)... wymieniac dalej? :)

    To nie sa kompromisy ani oszczednosc, tylko swiadomy wybor. Nie problem
    wydac sporo pieniedzy na nowosc, nie problem wtopic kase w cos, co okaze
    sie produktem przereklamowanym i niedopracowanym (zazwyczaj wbrew temu, co
    pisza w recencjach!). Prawdziwa sztuka to dobrac sprzet do swoich
    oczekiwan, miec najwyzsza mozliwa jakosc (!) i w dodatku wydac na to
    niewiele.

    k,

  • 69. Data: 2009-06-12 12:29:02
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    tg wrote:
    > pisze to wszystko jako posiadacz ipodow (kupionych w promocjach za pol
    > ceny, bo w zyciu nie dalbym np. 139 euro za 8gb nano skoro klony z chin
    > kosztuja tyle samo ale w zlotowkach)

    Problem w tym, ze taki klon z chin nie jest warty nawet 20% tej ceny w
    zlotowkach. A miewam do czynienia zarowno z zabawkami Apple (ktore sa
    zdecydowanie za drogie i maja sporo brakow - choc ostatnio takze iaudio
    czy cowon sie opuszczaja...), jak i z chinszczyzna, ktora czesto wrecz
    poraza kiepska jakoscia wykonania, trwaloscia, ergonomia i stopniem
    niedopracowania softu.

    k,

  • 70. Data: 2009-06-12 13:07:40
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

> [...]
    >de facto nie ma z czego) tylko wola rzucic kase i miec na biurku sprzet
    >gotowy do pewnych przewidzianych przez producenta zadan, bez kombinowania
    O nie nie nie! Właśnie wymieniłeś same zalety: jeżeli ktoś szuka
    komputera który po włączeniu działa, da się zrobić na nim podstawowe
    czynności, na dodatek da się go postawić w salonie, ładnie wygląda to
    czemu nie. Ty patrzysz na komputer jak mechanik na samochód ;) a to
    kierowca jest ważniejszy. Podejżewam, że spora część komputerów w
    domach jest używanych jako maszyna do pisania, przeglądarka zdjęć,
    pokazywarka filmów, okienko do internetu. I w tych zastosowaniach
    wszystkie systemy są sobie równe a zaczynają się liczyć inne cechy.

    >nikt mi nie wmowi ze za kase na dowolny sprzet z jablkiem w logo nie
    >poskladam czegos lepszego
    To zależy co jest ,,lepsze''.

> [...]
    >wydalbym tyle kasy, bo mimo ze sa to fajne zabawki stosunek cena\power maja

    Oczywiście wedle *Twoich* cech, które składają się na power.
    --
    Grzegorz Krukowski