  • 1. Data: 2011-07-22 16:40:12
    Temat: Kompatybilnosc pamieci DDR
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam

    Ostatnio byłem zmuszony dokupić troche ramu do mojego PC.
    Przeszukując serwis aukcyjny zauważyłem że część sprzedawców juz na "dzien
    dobry" pisze ze pamieci nie beda działać na płytach lub z procesorami
    Intela.
    1) Może ktoś wieco jest przyczyną tego że niektóre moduły pamieci nie
    dzialaja na platformie Intela?
    2) Ja szukam pamieci do płyty GA K8N SLI ktora jest na układzie NVidii. Czy
    mogą wystąpić podobne problemy?
    3) Na co zwrócićuwagę przy zakupie pamieci mając na uwadze że pamieci mają
    pracować w trybie dual chanel (2x1GB)?
    4) Czy moduły DDR muszą być włożone do banków o tych samych kolorach czy
    różnych kolorach?

  • 2. Data: 2011-07-23 08:41:42
    Temat: Re: Kompatybilnosc pamieci DDR
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > 1) Może ktoś wieco jest przyczyną tego że niektóre moduły pamieci nie
    > dzialaja na platformie Intela?

    Zdaje się, że niektóre chipsety intela nie lubiły pamięci szybszych niż to
    płyta przewiduje.
    Ale mogę się mylić, osobiście nie miałem do czynienia z płytą intela na DDR.

    > 2) Ja szukam pamieci do płyty GA K8N SLI ktora jest na układzie
    > NVidii. Czy mogą wystąpić podobne problemy?

    Zawsze mogą, nie powinny. Patrz na aukcje gdzie jest mowa o "gwarancji
    rozruchowej".

    > 3) Na co zwrócićuwagę przy zakupie pamieci mając na uwadze że pamieci
    > mają pracować w trybie dual chanel (2x1GB)?

    Najlepiej żeby były identyczne.

    > 4) Czy moduły DDR muszą być włożone do banków o tych samych kolorach
    > czy różnych kolorach?

    Nie muszą, ale kolory oznaczają do których slotów wkładać żeby było
    dual-channel. Jak będa "źle" włożone to po prostu będzie bez duala, czyli o
    parę procent wolniej.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2011-07-25 09:04:43
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    roxy wrote:

    > 2) Ja szukam pamieci do płyty GA K8N SLI ktora jest na układzie NVidii.
    > Czy mogą wystąpić podobne problemy?
    wejdź na strone producenta i sprawdź z jakimi modułami płyta była testowana.

  • 4. Data: 2011-07-26 01:06:10
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.7.2011, roxy napisał(a):

> [...]
    > Intela.
    > 1) Może ktoś wieco jest przyczyną tego że niektóre moduły pamieci nie

    Najprawdopodobniej jest to związane z organizacją pamięci - nie każdy
    chipset obsługuje akurat takie jakie jest w danym module RAM.

    > 2) Ja szukam pamieci do płyty GA K8N SLI ktora jest na układzie NVidii. Czy
    > mogą wystąpić podobne problemy?

    Mogą, ale nie muszą. ;D
    W instrukcji i na WWW producenta Twojej MB pewnie jest lista modułów,
    które zostały przetestowane z danym modelem MB - sprawdź i będziesz
    wiedział co działa a co nie. Mowa o "memory support list".

    > 3) Na co zwrócićuwagę przy zakupie pamieci mając na uwadze że pamieci mają
    > pracować w trybie dual chanel (2x1GB)?

    W zasadzie to na jakość i cenę. ;D

    > 4) Czy moduły DDR muszą być włożone do banków o tych samych kolorach czy
    > różnych kolorach?

    Przeważnie o tych samych kolorach. Najlepiej będzie jak sprawdzisz w
    instrukcji. Poza tym nawet jak włożysz i nie zadziała to po prostu
    przełożysz.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 5. Data: 2011-07-29 11:45:43
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.07.2011 18:40, roxy pisze:
    > Ostatnio by?em zmuszony dokupiae troche ramu do mojego PC.

    Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.

    http://www.grush.one.pl/mime/

    > 1) Mo?e kto? wieco jest przyczyn? tego ?e niektóre modu?y pamieci nie
    > dzialaja na platformie Intela?

    Bo układy scalone innych firm dopuszczają szerszy zakres po-
    jemności modułów i organizacji wewnętrznej pamięci. Firmom
    bardziej się opłaca produkować moduły pamięci z mniejszą
    liczbą scalaków (każdy o większej pojemności) i często takie
    moduły nie są obsługiwane poprawnie przez układy Intela.

    > 2) Ja szukam pamieci do p?yty GA K8N SLI ktora jest na uk?adzie NVidii. Czy
    > mog? wyst?piae podobne problemy?

    Sprawdź na stronie WWW tego modelu płyty i porównaj parametry
    modułów pamięci. Ale generalnie scalaki nVidii nie były bar-
    dzo kapryśne pod tym względem.

    > 3) Na co zwróciaeuwage przy zakupie pamieci maj?c na uwadze ?e pamieci maj?
    > pracowaae w trybie dual chanel (2x1GB)?
    > 4) Czy modu?y DDR musz? byae w?o?one do banków o tych samych kolorach czy
    > ró?nych kolorach?

    To wszystko jest pewnie opisane w instrukcji obsługi płyty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./