    From: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kompakty cyfrowe - obiektywy
    Date: Tue, 18 May 2010 01:36:41 +0200

    W poniedziałek, 17 maja 2010 19:28, Gotfryd Smolik news wyraził następujacą
    opinię:

    > No i o to mi *właśnie* chodzi.
    > To BYŁY konstrukcje z zamontowanym na stałe obiektywem!

    Ale nie były kompaktami, to były lustrzanki, o dziwnej konstrukcji ale
    lustrzanki.

    > Jedyną.

    Nie wszystkie aparaty z niewymiennym obiektywem to kompakty, więc wskaż
    jeszcze jakąś cechę która z grupy aparatów z niewymiennymi obiektywami
    wydzieli kompakty.

    > Bo samo słowo to właśnie oznacza - "integralną zwartość".

    A samochód oznacza coś co samo chodzi i w żadnym wypadku nie może jeździć
    :-)

    > Nijak.
    > Nie mam zamiaru dyskutować z tym poglądem. Z Tobą - bo najwyraźniej
    > się nie da.

    Ale nie dyskutujesz ze mną tylko z pokoleniem fotografów którzy kompaktami
    nazwali coś na co obecnie mówi się "małpka", czyli w pełni automatyczny
    aparat dla laika.

    > Nie psze Ciebie, słowo "kompakt" było w użyciu za czasów których
    > "zwykły"
    > człowiek nie marzył o czymś takim jak osobiście posiadany fotoaparat,
    > o możliwości istnienia aparatu elektronicznego nie wspominając.
    > I to słowo "kompakt" zastosowano do aparatu foto, a *nie* wymyślano
    > na jego potrzeby!

    Użyto tego słowa do określenia pewnego typu aparatów, tak jak hybryda do
    określenia innego typu ale gdy weźmiesz np. Wikipedię to pierwsze znaczenie
    słowa hybryda ma odniesienie do bastarda a w części technicznej jest mowa
    tylko o napędach, układach, wzmacniaczu, łodzi i lokomotywie - nic o
    fotografii. Przechlapane, właśnie udało Ci się "zniknąć" aparaty wielu
    grupowiczów ;-)

    > Było już w tym wątku o spłuczce kompaktowej czy jeszcze nie? ;>

    A o kompaktach - płytach? ;-)

    > Zdecydowanie Ty to robisz, usiłując nadać znaczenie słowu
    > które już swoje znaczenia miało dawno temu, dawniej niż najstarsi
    > grupowicze się narodzili :)

    Powtarzam, nie ja nazwałem tak tą grupę aparatów fotograficznych, sięgnij do
    książek o fotografii z lat 90-tych to zobaczysz jak wygląda kompakt i może
    wreszcie ta nic nie wnosząca dyskusja się skończy.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E