  • Data: 2010-05-18 18:38:05
    Temat: Inne lustrzanki, bylo: Kompakty...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 May 2010, Krzysztof Chajęcki wrote:

    > poprawka, z matówką bez pryzmatu :-)

    To są jeszcze inne lustrzanki :)
    Zdecydowanie chodziło o "bez matówki", a nie "lustrem
    zrobionym inaczej" :D (patrz link niżej - z rysunkiem).

    Miałem na myśli lustrzanki z pryzmatem lub lustrem jako urządzeniem
    odbijającym światło, ale w którym ostrzy się na obraz *pozorny*,
    jedynie powstający w oku, a nie rzeczywisty, powstający na matówce.

    Oczywiście wtedy akomodacja oka stanowi pewną przeszkodę (co daje
    fory "dziadkom", tak od 45..55 lat poczynając :P) a i trzeba
    "wykalibrować" wady wzroku - bo w przypadku matówki nawet jak
    z powodu wady gość widzi nieostro, to i tak w "miejscu ostrości"
    widzi *naj*ostrzej, a przy ostrzeniu bezpośrednim - już nie,
    taka odmiana FF/BF

    Dla porządku - taki mądry jestem ;), bo mi ktoś na grupie palcem
    pokazał opis, że konstrukcja Olympusa:

    http://www.dpreview.com/reviews/olympuse10/

    ...jest (ekhm) nieco odmienna, niż "typowej lustrzanki" (acz to nie
    jedyny AFAIR taki aparat cyfrowy, ale chyba wszystkie dwa lub trzy
    - wśród cyfrowych - to Olympusy z 2/3" matrycy były więc relatywnie
    łatwo je wyłuskać wśród nielustrzanek).
    Rzecz jasna *akurat* te aparaty przypadkiem były kompaktowe :>
    (acz w tej kwestii mam już dość).

    pzdr, Gotfryd