  • 11. Data: 2009-04-29 10:45:55
    Temat: Re: Kompakty Nikona
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    PaRaGaS wrote:

    > Ale dalej kompaktowy.

    Nie.

    > Moje pieniądze, moja sprawa. Za taką kasę mógłbym sobie dokupić 85/1.8.

    No to sobie kup a nie narzekaj że najlepsze kompakty na rynku śmią kosztować
    więcej niż 1000 zł.

    > Ceny adekwatnej do jakości.

    Cena jest adekwatna do jakości.

  • 12. Data: 2009-04-30 06:56:28
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Czy kompakty Nikona są cokolwiek warte?
    nie, sa nic nie warte

  • 13. Data: 2009-04-30 13:23:11
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    PaRaGaS pisze:
    > Czy kompakty Nikona są cokolwiek warte?
    > Nie jestem w stanie wszędzie targać siedmiokilowej torby sprzętu i
    > stanąłem przed wyborem kompaktu, a nie wydam grubej kasy na coś pokroju
    > G10 czy Sigmy DP1.

    Pomyśl raczej o DP2. Ten kompakt ma wszystko co trzeba no i w
    ekwiwalencie ma obiektyw 50mm :) Klasyk. No i duża matryca Foveon X3 -
    będziesz zadowolony. Ja się już na tego kompakta prawie zdecydowałem :)

    Generalnie fotografia rządzi fundamentalna zasada: Ostro, jasno, tanio -
    wybierz dwa, ale nie możesz mieć trzech. I zastanów się, czy stać Cię na
    tanie rzeczy.
    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 14. Data: 2009-04-30 13:48:33
    Od: Marx <M...@n...com>

    Nazgul pisze:

    > Generalnie fotografia rządzi fundamentalna zasada: Ostro, jasno, tanio -
    > wybierz dwa, ale nie możesz mieć trzech. I zastanów się, czy stać Cię na
    > tanie rzeczy.
    na tanie stac kazdego, raczej zastanow sie czy stac cie na drogie...
    Marx

  • 15. Data: 2009-04-30 13:53:34
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    PaRaGaS pisze:

    > Ceny adekwatnej do jakości.

    Więc Sigma :)

  • 16. Data: 2009-04-30 14:16:10
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    Marx pisze:

    > na tanie stac kazdego, raczej zastanow sie czy stac cie na drogie...

    Przede wszystkim zależy komu na czym zależy. Tanio czy drogo to pojęcia
    względne, nie dające się w żaden sposób zdefiniować. Można przeliczać na
    chleb, na piwo, na stosunek ceny aparatu do godziny własnej pracy -
    cokolwiek. Ważne jest jedno: Czy sprzęt jest w stanie zagwarantować
    fotografującemu to, że nie przeszkodzi mu w realizacji jego zamysłów.
    Płaski, zaszumiony lub zmasakrowany algorytmami odszumiającymi i
    wyostrzającymi obrazek potrafi dać każda komórka, wraz ze wzrostem
    wymagań cena także rośnie. Za 750 złotych można dość łatwo kupić
    kompakt, to drogo czy tanio?
    Za 750 złotych można (trudniej) kupić obiektyw 50mm ze światłem 1,4 - to
    drogo czy tanio? Jak dla mnie tanio - choć to 33% mojej miesięcznej
    pensji. Sigma DP1 kosztuje ca. 90% mojej miesięcznej pensji - i tu tez
    uważam że jest tania bo jakość którą oferuje jest świetna - tu jest
    galeria sampli:

    http://www.sigma-dp1.com/sample-photo/

    Dwie rzeczy są pewne: Jedna to taka, że dla chcącego nic trudnego a
    druga - że nie można dostać czegoś za nic. A czasami sie zdarza, że
    nawet jak dostajesz coś za darmo - przepłacasz...

  • 17. Data: 2009-04-30 22:45:46
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Nazgul pisze:

> [...]
    >
    > Generalnie fotografia rządzi fundamentalna zasada: Ostro, jasno, tanio -
    > wybierz dwa, ale nie możesz mieć trzech. I zastanów się, czy stać Cię na

    Nie kupię kompaktu z zafiksowaną stałką, kropka.
    Ech, marzy mi się cyfrowy dalmierz w jakiejś ludzkiej cenie.
    A tymczasem coraz bardziej ciągnie mnie w stronę Canona G9, ale portfel
    mówi A590IS. I bądź tu mądry.

    --
    PaRaGaS www.marekpraski.pl
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 18. Data: 2009-05-01 00:25:10
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    Nazgul wrote:

> [...]
    > druga - że nie można dostać czegoś za nic. A czasami sie zdarza, że
    > nawet jak dostajesz coś za darmo - przepłacasz...

    i co w końcu wybrałeś, DP1, czy DP2? Osobiście jest mi bliżej 41mm z
    DP2, 50mm to za wąsko, szerokich kątów nigdy nie lubiłem. 41 daje
    naturalną perespektywę, blisko mu do starych dalmierzy (45mm), z drugiej
    strony czasami szerokiego kąta może brakować. A i z 28 można podejść,
    żeby mieć ten sam kadr co w 41 (pomijając oczywiście rozjechaną
    perspektywę). DP1 nadaje się za to lepiej do strita(wielkość, szybkosc -
    manual focus, duża GO) przez co można łapać sceny(rodzinne) niedostępne
    dla DSLR. No i cena, za kilka miesięcy, po hype dotyczacym DP2, ktory
    pcha również cenę DP1 w górę, powinno być taniej.

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 19. Data: 2009-05-01 10:13:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jak wszyscy radzą, to i ja poradzę - przypatrz się nowemu Fuji F200EXR -
    ma być tańszy od LX3 czy G9 lub G10, a nie ustępuje im pod względem
    szumów, szczegółów i bije pod względem dynamiki. Niestety jest to model
    dość prosty, ale nie skrajnie prosty. Może cię zainteresować.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 20. Data: 2009-05-02 18:15:11
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    Grzegorz Maj pisze:
> [...]
    > dla DSLR. No i cena, za kilka miesięcy, po hype dotyczacym DP2, ktory
    > pcha również cenę DP1 w górę, powinno być taniej.

    Też wolał bym DP2 - jestem bokehofilem i dłuższa ogniskowa powinna mi
    zapewnić lepsze efekty w tej materii Coś takiego:

    http://sigma-dp.com/DP2/sample-photo/img/SigmaDP2-01
    6.jpg

    :)

    No ale to przyszłość. Na razie się skupiam na porządnym obiektywie
    standardowym - Zachwyciła mnie Sigma 24-70 HSM - ostrością, plastyką,
    bokehem... To szkło ma "to coś" w odróżnieniu od Nikkora 24-70 który
    jest chirurgicznie ostry ale i beznamiętny. Sigma maluje. zresztą za to
    właśnie kocham Sigmy - za ich plastykę, za to co wnoszą do zdjęć "od
    siebie".

    Zobacz:
    http://img134.imageshack.us/img134/2732/igp1964fc6.j
    pg

    Zrobiłem to Sigmą macro 105/2.8. Niby nic - a kocham te fotkę...