  • Data: 2009-04-30 14:16:10
    Temat: Re: Kompakty Nikona
    Od: Nazgul <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marx pisze:

    > na tanie stac kazdego, raczej zastanow sie czy stac cie na drogie...

    Przede wszystkim zależy komu na czym zależy. Tanio czy drogo to pojęcia
    względne, nie dające się w żaden sposób zdefiniować. Można przeliczać na
    chleb, na piwo, na stosunek ceny aparatu do godziny własnej pracy -
    cokolwiek. Ważne jest jedno: Czy sprzęt jest w stanie zagwarantować
    fotografującemu to, że nie przeszkodzi mu w realizacji jego zamysłów.
    Płaski, zaszumiony lub zmasakrowany algorytmami odszumiającymi i
    wyostrzającymi obrazek potrafi dać każda komórka, wraz ze wzrostem
    wymagań cena także rośnie. Za 750 złotych można dość łatwo kupić
    kompakt, to drogo czy tanio?
    Za 750 złotych można (trudniej) kupić obiektyw 50mm ze światłem 1,4 - to
    drogo czy tanio? Jak dla mnie tanio - choć to 33% mojej miesięcznej
    pensji. Sigma DP1 kosztuje ca. 90% mojej miesięcznej pensji - i tu tez
    uważam że jest tania bo jakość którą oferuje jest świetna - tu jest
    galeria sampli:

    http://www.sigma-dp1.com/sample-photo/

    Dwie rzeczy są pewne: Jedna to taka, że dla chcącego nic trudnego a
    druga - że nie można dostać czegoś za nic. A czasami sie zdarza, że
    nawet jak dostajesz coś za darmo - przepłacasz...
    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"