  • Data: 2009-05-01 00:25:10
    Temat: Re: Kompakty Nikona
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_> szukaj wiadomości tego autora

    Nazgul wrote:

    > Przede wszystkim zależy komu na czym zależy. Tanio czy drogo to pojęcia
    > względne, nie dające się w żaden sposób zdefiniować. Można przeliczać na
    > chleb, na piwo, na stosunek ceny aparatu do godziny własnej pracy -
    > cokolwiek. Ważne jest jedno: Czy sprzęt jest w stanie zagwarantować
    > fotografującemu to, że nie przeszkodzi mu w realizacji jego zamysłów.
    > Płaski, zaszumiony lub zmasakrowany algorytmami odszumiającymi i
    > wyostrzającymi obrazek potrafi dać każda komórka, wraz ze wzrostem
    > wymagań cena także rośnie. Za 750 złotych można dość łatwo kupić
    > kompakt, to drogo czy tanio?
> [...]

    i co w końcu wybrałeś, DP1, czy DP2? Osobiście jest mi bliżej 41mm z
    DP2, 50mm to za wąsko, szerokich kątów nigdy nie lubiłem. 41 daje
    naturalną perespektywę, blisko mu do starych dalmierzy (45mm), z drugiej
    strony czasami szerokiego kąta może brakować. A i z 28 można podejść,
    żeby mieć ten sam kadr co w 41 (pomijając oczywiście rozjechaną
    perspektywę). DP1 nadaje się za to lepiej do strita(wielkość, szybkosc -
    manual focus, duża GO) przez co można łapać sceny(rodzinne) niedostępne
    dla DSLR. No i cena, za kilka miesięcy, po hype dotyczacym DP2, ktory
    pcha również cenę DP1 w górę, powinno być taniej.

    --
    http://www.eixsite.pl