  • Data: 2009-06-17 08:39:15
    Temat: Re: Kompakt Canon, a SDHC
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> szukaj wiadomości tego autora

    Kell a wrote:

    > Obsluga karty musi byc inna, bo karta sie rozni od zwyklego SD :)
    > Gdyby byla standardowa, kazdy czytnik czytalby ja z "automatu"

    Oczywiście mijasz się z prawdą, przeczytaj sobie np. tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card

    In older 1.x implementations the standard capacity block was exactly 512
    bytes. This gives 4096 x 512 x 512 = 1 gigabyte of storage memory. A later
    revision of the 1.x standard allowed a 4-bit field to indicate 1024 or 2048
    bytes per block instead, yielding more than 1 gigabyte of memory storage.
    Devices designed before this change may incorrectly identify such cards,
    usually by misidentifying a card with lower capacity than is the case by
    assuming 512 bytes per block rather than 1024 or 2048.

    Czyli jeśli uzadzenie ma zaimplementowany standard SD w wersji nie
    archaicznej to powinno obsługiwać karty z blokami o długości 2048 i 4096
    (maksymalnie 2GB i 4GB). Obsługa kart 2GB bez obsługi kart 4GB to
    implementacja tego standardu w połowie...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj