  • Data: 2009-06-18 13:58:34
    Temat: Re: Kompakt Canon, a SDHC
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> szukaj wiadomości tego autora

    Kell a wrote:

    > Nie, nie mijam sie z prawda. Cytujesz tylko wybiorcze informacje,
    > aby udowodnic czesciowa prawde.Standard kart SD zostal zaprejektowany
    > do 2GB (wlacznie), wszystko co jest poza 2GB jest _poza_ standardem
    > (tak, zwiekszono wielkosc bloku - ale te zwiekszenie jest poza
    > standardem samego FS)
    > To jest jak z FAT16 - moze byc na partycjach wiekszych niz 2GB, tylko,
    > ze to wychodzi poza specyfikacje i pojawiaja sie problemy.

    Owszem klamiesz ;-) SD 1.0 był projektowany do 1GB (słownie: jeden GB).
    Potem dołożnono możliwość stosowania bloków ponad 512bajtów, czyli 1024 oraz
    2048 bajdtów - czyli karty 2GB i 4GB. To że niektorzy producenci uwzględnili
    tylko te mniejsze jest ich winą, gdyż standard obejmuje zarówno karty 2GB
    jak i 4GB.

    > To, ze starsze czytniki nie czytaja kart SD 4GB wynika z tego, ze sie
    > trzymaja scisle standardow. I tyle. W nowych zaimplementowana obsluge
    > wiekszych blokow, ale to jest bardziej uklon w strone konsumentow
    > (obslugi wiekszych kart). Zwroc uwage, ze granica jest na 2GB
    > (to od 2GB, a nie od 1GB czy 4GB sa juz karty SDHC).

    Srali muchi bedzie wiosna ;-) Pierwsze czytniki SD (wg. standardu 1.0) nie
    czytały ani kart 2GB ani kart 4GB (tak mam takie czytniki w szpargałach).
    Dopiero potem pojawily sie czytniki wg. poprawionego standardu czytające
    karty do 4GB oraz te ułomne czytające tylko do 2GB.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj