  • 1. Data: 2011-05-05 12:25:31
    Temat: Komp pokazuje strasznie wielkie spalanie na zimnym.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Wyświetlacz przy nierozgrzanym silniku pokazuje znacznie (2×?) większe spalanie/100
    km niż kiedyś, także na prostej przy niewielkim
    obciążeniu.
    Także znacznie większe spalanie pokazuje przy przyspieszaniu, podjazdach itp.
    Na trasie po rozgrzaniu jest OK.
    W czym może być przyczyna?
    Przytkany układ paliwowy (więc więcej "dawkuje"), coś z pompą wtryskową (tu nie
    podejrzewam), z mapą (ale niby dlaczego)?

  • 2. Data: 2011-05-05 12:38:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 May 2011 12:25:31 +0200, ąćęłńóśźż

    > W czym może być przyczyna?

    Jaki silnik i rocznik?
    Jeśli Diesel, to z FAP(DPF)?

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2011-05-05 12:41:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 5 May 2011 12:38:40 +0200, Myjk napisał(a):

    > Thu, 5 May 2011 12:25:31 +0200, ąćęłńóśźż

    > Jaki silnik i rocznik?
    > Jeśli Diesel, to z FAP(DPF)?

    Nieważne, ważne żebyś odpowiedział toppostującemu śmieciowi. Wybieg się
    udał

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2011-05-05 12:44:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    2.5TD

    -----

  • 5. Data: 2011-05-05 12:51:54
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przytkany układ paliwowy (więc więcej "dawkuje"), coś z pompą wtryskową
    > (tu nie podejrzewam), z mapą (ale niby dlaczego)?

    zatankowałeś paaliwo do jazdy w trasie i na zimnym silniku i w mieście pompa
    za dużo go pompuje do silnika.
    najprościej to sprawdzisz, jak po gwałtownym naciśnięciu pedału
    przyspieszenia wybiegniesz z auta i zobaczysz czy z wydechu idzie czarny
    dymek

  • 6. Data: 2011-05-05 13:11:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ale w czym ?
    I czy tylko pokazuje, czy na stacji tez duzo pije ?
    Jaka tam masz konstrukcje silnika i wtryskiwacze - sterowane
    elektronicznie ?
    Jest osobny przeplywomierz paliwa czy bierze dane z wtryskiwaczy ?

    --
    J.

  • 7. Data: 2011-05-05 14:58:24
    Od: amos <g...@g...com>

    Sprawdz, czy przypadkiem nie dzieje sie to gdy uruchamiasz auto
    stojace na pochylosci i zbiornik jest wyzej od silnika. Sila
    grawitacji pompa moze przelewac paliwo.

    Inna mozliwosc to jak J.F podpowiada - jesli sterowanie elektroniczne
    - moze gubia sie pakiety. Mozesz puscic pinga i sprawdzic jaki procent
    pakietow wraca w odpowiedzi. Jesli ponizej 75%, to zdecydowanie czeka
    cie wizyta w ASO.

    wiadomościnews:iptv0v$f3o$1@news.net.icm.edu.pl...

  • 8. Data: 2011-05-05 15:00:05
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    IMHO dane z pompy wtryskowej bierze.

    Jakoś mnie to większe spalanie na zimnym naszło od czasu tankowania estru...
    Przypadek?

    -----

  • 9. Data: 2011-05-05 18:15:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ale co to za auto, bo stara dobra pompa wtryskowa raczej nie ma
    zadnego wyjscia ile paliwa przepuscila.

    J.

  • 10. Data: 2011-05-05 18:20:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 5 May 2011 18:15:32 +0200, J.F. napisał(a):

    > ale co to za auto, bo stara dobra pompa wtryskowa raczej nie ma
    > zadnego wyjscia ile paliwa przepuscila.

    koniecznie coś próbujesz udowodnić?