    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kombatanckie wspomnienia
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <0...@4...com>
    <l68oju$hbu$1@news.task.gda.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l68skp$kp7$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l68uei$n7e$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l692ts$rn5$1@node1.news.atman.pl>
    Date: 17 Nov 2013 00:55:08 GMT

    Pan Mirek napisał:

    > Jeśli już koniecznie chcesz płacić a nie korzystać to możesz. Jeśli
    > jednak chcesz potem słuchać to najwyżej dzwonisz do babki i puszczają
    > kody jeszcze raz - to samo przecież masz w naszych C+ i innych.

    Tu chyba jest trochę inna sytuacja. "C+ i inne", to stacjonarna telewizja,
    dekoder jest wciąż włączony. A jak mam radio w samochodzie, który stoi
    w dodatku w podziemnym garażu, to kontakt z satelitą jest raczej rzadki.
    No ale płacę przecież. To by było dośc upierdliwe, gdyby ludzie musieli
    dzwonić, a tam panienka odpowiada, że trzeba samochód wystawić pod chmurkę,
    bo w ciągu najbliższych dwóch godzin będą mu przekazywali klucze.

    > Jakaś kwantyzacja okresów rozliczeniowych musi być. To może być miesiąc
    > tydzień, dzień... ale przecież nikt tak się nie bawi - zapłacić i
    > uruchomić możesz w dowolnym momencie a przestanie działać po czasie
    > opłaconym plus ewentualnie do końca rozpoczętego okresu rozliczeniowego.
    > Z resztą kod może mieć datę ważności obsługiwaną już w samym odbiorniku.

    Zakładam, że jest miesiąc. Więc teraz lecą klucze listopadowe. Przez cały
    czas na okrągło leci lista abonentów. Niekoniecznie same gołe numery,
    może to być aktualny klucz zaszyfrowany dla każdego abonenta z osobna.
    Jak odbiornik trafi na ten, co go potrafi zrozumieć, to go bierze i zaczyna
    grać. Na taką strategię jeszcze nas stać, bo to niewielka paczka danych.

    > Wymyślaj nowe problemy - dobrze nam idzie ;)

    Jak brzydki haker wydłubie klucz transmisyjny danego miesiąca i go
    upowszechni, to już wszyscy mogą dekodować nim sygnał. Ale tego raczej
    nie da się uniknąć. Nie zaglądałem na strony o crackowaniu tego radia,
    więc nie wiem, czy idę w dobrym kierunku. Ale idzie się dobrze, to mogę
    potwierdzić.

    --
    Jarek